Formatie 2010
Re: Formatie 2010
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europ ... worden.htm
Weer wat sympathy voor Wilders gewonnen, want tenslotte is hij degene die hier als enige op zal reageren...alle andere partijen nemen nog een slokje thee...
Weer wat sympathy voor Wilders gewonnen, want tenslotte is hij degene die hier als enige op zal reageren...alle andere partijen nemen nog een slokje thee...
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
De eerste CDAer is opgestapt, Jan Schinkelshoek. Hij is niet tevreden met de onderhandelingen en met PVV. Wie volgt nog ? 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nu is er weer een Klink in de kabel.
CDA maakt zichzelf kapot.
CDA maakt Nederland kapot.
CDA maakt Godsdienstvrijheid kapot.
CDA helpt links in een zetel, ze werken zichzelf uit beeld en de vrijheid van onderwijs komt dan in het geding als het CDA straks er buiten komt te staan.
Joepie. Nu hebben ze gewonnen! Lange leve de (oh zo rustige) CDA!
CDA helpt links in een zetel, ze werken zichzelf uit beeld en de vrijheid van onderwijs komt dan in het geding als het CDA straks er buiten komt te staan.
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
-
Straks hebben we dankzij het CDA de volgende coalitie: VVD-CDA-GL-D66
Dat is de voorkeur van het CDA.
-
AB(!)soluut!refo schreef:Nu is er weer een Klink in de kabel.
Hier beneden is het niet.
-
Voordat we gaan CDA-bashen: de partij zit in een zeer lastige positie. Wanneer de coalitievorming mislukt, is dat dramatisch voor het CDA (krijgt verwijten van VVD, PvdA en van de PVV, om over iemand als Pechtold maar te zwijgen). En het is dramatisch voor rechts beleid in Nederland.MG28 schreef:CDA maakt zichzelf kapot.
Hier beneden is het niet.
Het punt is juist dat godsdienst vrijheid nu een van de punten is die de PVV bestrijdt. De vrijheid van onderwijs is een belangrijk punt ja. Echter ik zie die ook liever gewaarborgd in een CDA, PVDA, VVD regering. CDA wordt al jaren verweten te veel compromissen te sluiten. Nu zijn er een aantal CDAers die zeggen dat er toch grenzen zijn en dan staan de SGPers aan de zijlijn te roepen dat de CDA niet oportunistisch genoeg is.MG28 schreef:CDA maakt zichzelf kapot.
Ik heb het niet op GL en D66 (al is nadruk op milieu wel weer belangrijk), maar ik zie ze liever in een overheid dan de PVV, omdat GL en D66 hoogstens bepaalde beroepen voor Christenen indirect onmogelijk maken en de staat volkomen seculier willen maken, maar niet mensen in hun gewetensvrijheid beperken (althans nog niet).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Met gedoogsteun van Wilders?Marie-Henriëtte schreef:Straks hebben we dankzij het CDA de volgende coalitie: VVD-CDA-GL-D66

Dit lijkt wel cabaretGermanicus schreef:AB(!)soluut!refo schreef:Nu is er weer een Klink in de kabel.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilders zal nooit de christenen hun vrijheid willen ontnemen. Daarvoor heeft hij daar teveel mee!parsifal schreef: Het punt is juist dat godsdienst vrijheid nu een van de punten is die de PVV bestrijdt. De vrijheid van onderwijs is een belangrijk punt ja. Echter ik zie die ook liever gewaarborgd in een CDA, PVDA, VVD regering. CDA wordt al jaren verweten te veel compromissen te sluiten. Nu zijn er een aantal CDAers die zeggen dat er toch grenzen zijn en dan staan de SGPers aan de zijlijn te roepen dat de CDA niet oportunistisch genoeg is.
Ik heb het niet op GL en D66 (al is nadruk op milieu wel weer belangrijk), maar ik zie ze liever in een overheid dan de PVV, omdat GL en D66 hoogstens bepaalde beroepen voor Christenen indirect onmogelijk maken en de staat volkomen seculier willen maken, maar niet mensen in hun gewetensvrijheid beperken (althans nog niet).
Het CDA heeft altijd de rust weten te bewaren. Maar nu er normale onderhandelingen zijn met de PVV ligt opeens heel de partij overhoop. Van die oude ventjes denken zich ermee te moeten bemoeien, hun tijd is geweest.
Waarom niet als er met een D66 wordt onderhandeld? Volgens mij zijn abortus, euthanasie, godsdienstvrijheid en vrijheid van onderwijs ook belangrijke punten die absoluut voor een christen not-done (behoren te) zijn.
En nu doen ze met de PVV opeens wel moeilijk. Zo zaai je verdeeldheid binnen de partij, de coalitie, de regering, het volk etc.
En wie lacht er bij mislukking het hardst? Juist Geert Wilders!
Wie de geschiedenis kent, kent de toekomst. Een extreme ideologie waar je absoluut niet achter kan staan bestrijd je het beste door ze te omarmen!
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
WIlders' ideologie is niet extreem hoor.MG28 schreef:Wilders zal nooit de christenen hun vrijheid willen ontnemen. Daarvoor heeft hij daar teveel mee!parsifal schreef: Het punt is juist dat godsdienst vrijheid nu een van de punten is die de PVV bestrijdt. De vrijheid van onderwijs is een belangrijk punt ja. Echter ik zie die ook liever gewaarborgd in een CDA, PVDA, VVD regering. CDA wordt al jaren verweten te veel compromissen te sluiten. Nu zijn er een aantal CDAers die zeggen dat er toch grenzen zijn en dan staan de SGPers aan de zijlijn te roepen dat de CDA niet oportunistisch genoeg is.
Het CDA heeft altijd de rust weten te bewaren. Maar nu er normale onderhandelingen zijn met de PVV ligt opeens heel de partij overhoop. Van die oude ventjes denken zich ermee te moeten bemoeien, hun tijd is geweest.
Waarom niet als er met een D66 wordt onderhandeld? Volgens mij zijn abortus, euthanasie, godsdienstvrijheid en vrijheid van onderwijs ook belangrijke punten die absoluut voor een christen not-done (behoren te) zijn.
En nu doen ze met de PVV opeens wel moeilijk. Zo zaai je verdeeldheid binnen de partij, de coalitie, de regering, het volk etc.
Wie de geschiedenis kent, kent de toekomst. Een extreme ideologie waar je absoluut niet achter kan staan bestrijd je het beste door ze te omarmen!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Abortus en euthenasie heeft Wilders ook een mening over, die niet zo gek veel van die van D66 verschilt (net als die over bijvoorbeeld het homohuwelijk). Godsdienstvrijheid vertrouw ik eigenlijk alleen niet toe aan Wilders (en bij SP is het gevaar aanwezig dat dit niet veilig is), tenzij je Godsdienstvrijheid wil beperken tot Christenen, dan is het bij Wilders in eerste instantie nog wel veilig. De vrijheid van onderwijs staat ter discussie in ieder kabinet waar het CDA niet inzit inderdaad. Ik begrijp dat voor het CDA, Wilders een stap verder weg is dan D66, omdat Wilders gewetensvrijheid bestrijdt, terwijl D66 het individualisme in extremum doortrekt, waarbij je in principe achter de voordeur kunt doen wat je wilt. Al is het gevaar groot dat de opvoeding van kinderen voor een deel als overheidstaak gezien wordt.MG28 schreef:Wilders zal nooit de christenen hun vrijheid willen ontnemen. Daarvoor heeft hij daar teveel mee!parsifal schreef: Het punt is juist dat godsdienst vrijheid nu een van de punten is die de PVV bestrijdt. De vrijheid van onderwijs is een belangrijk punt ja. Echter ik zie die ook liever gewaarborgd in een CDA, PVDA, VVD regering. CDA wordt al jaren verweten te veel compromissen te sluiten. Nu zijn er een aantal CDAers die zeggen dat er toch grenzen zijn en dan staan de SGPers aan de zijlijn te roepen dat de CDA niet oportunistisch genoeg is.
Ik ben geen voorstander van een individualisme waar D66 (en GL en VVD) voor staan, maar de problemen die ik heb met Wilders zijn van een compleet andere orde. Ik kan me voorstellen dat dit ook geldt voor veel CDA-ers.
Ik zie het trouwens ook niet gebeuren dat alle fractieleden van het CDA zonder meer een regeerakkoord steunen waar Wilders zijn stempel op heeft gedrukt. Zelfs een kamermeerderheid kan dus al een probleem zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Heel Nederland is in de ban van #dedeur (zie twitter)
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
De parallellen met de tijd dat de NSDAP opkwam 80 jaar terug, zijn daar te groot voor.Joannah schreef: WIlders' ideologie is niet extreem hoor.