Bezwaren Elsrock-festival Rijssen

jvdg

Re: Bezwaren Elsrock-festival Rijssen

Bericht door jvdg »

refo schreef:Nou ja. de conclusie is wel zo ongeveer: de wereld heeft niets met ons. En wij hebben ze ook niet zoveel te vertellen.
Dan ook niet gaan zuchten dat de wereld zo weinig rekening met 'ons' houdt, terwijl we toch zo het goede voorhebben. We zijn het contact kwijtgeraakt. En dat kan alleen aan ons liggen. De 'wereld' blijft altijd zichzelf, die verandert niet.
Oftewel, je bent het met me eens, of niet, en concludeert vervolgens: Laat de wereld maar in haar sop gaarkoken en verrekken.
Gian

Bericht door Gian »

Volgens mij wordt dat niet geconcludeerd..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:De boodschap die Naar House brengt ken ik eerlijk gezgd niet, maar heb wel mijn ergens twijfels over de inhoud.
Hoe krijg je het voor elkaar.... Als je ergens niks van weet, houd je je mond.
Lichtelijk en onverhoord oordelen, weet je nog?
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Volgens mij wordt dat niet geconcludeerd..
Mss. niet, maar het lijkt er, gezien de vorige postings wel op.
Mara schrijft alle housers af en acht het evangeliseren als zonder waarde want.....stoned, dronken etc....
Komt het Evangelie niet juist tot diegenen?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:De boodschap die Naar House brengt ken ik eerlijk gezgd niet, maar heb wel mijn ergens twijfels over de inhoud.
Hoe krijg je het voor elkaar.... Als je ergens niks van weet, houd je je mond.
Lichtelijk en onverhoord oordelen, weet je nog?

Tja, je kent het wel. Oordelen zonder de inhoud te kennen. Heeeeel herkenbaar.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Gian schreef:Ik denk dat een gesprek met deze mensen op de avond zelf niet veel zinnigs oplevert, al weet je uiteraard niet wat het uitwerkt. Juist in deze situatie lijkt een eenvoudige folder afgeven beter. Mensen worden de volgende dag met een kater wakker, vissen ze vervolgens een bijbeltekst uit hun broekzak; 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven'
Ik heb ook één keer meegedaan met een Naar House-actie. Mij overweldigden de volgende gedachten:
- wat is het erg om zo onder invloed van drank drugs muziek je zaterdag en zondag te besteden
- als er ergens het Evangelie gebracht moet worden, is het dáár
- waar zijn wij als "zeer-rechtse" kerken? Laten we deze jongeren niet te makkelijk verloren gaan?!

En verder klopt die ervaring met wat Gian hier aangeeft, op een kleine uitzondering na: heel soms is er wél een gesprek mogelijk. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik op dat festival aan het begin stond (vanaf 9 uur tot 1 uur 's nachts). De ploeg die later aanwezig is, vind een minder aanspreekbare groep.
Terri

Bericht door Terri »

Het gaat er ook niet om of wij wat te vertellen hebben...
Je geeft ze Gods Woord(of een gedeelte) en dat "zaad" heeft gelukkig" kiemkracht" in Zich.
En dan de gebeden....

Je zult juist verbaasd staan wat er soms gebeurd.
En hoeveel jaren zitten mensen soms in de kerk en laten ook Gods woorden langs zich afglijden?
Wat doen zij ermee?
Mara

Bericht door Mara »

Verbaasd lees ik hier dat ik ALLE housers zou afschrijven :bobo
Dat zeg ik helemaal niet !
Ik ga mijn woorden niet weer herhalen, maar weet voor mezelf dat het gelukkig anders ligt.
Wel duidelijk is dat men hier ook lekker langs elkaar heenpraat en men (bewust) verkeerd begrijpt en sommigen worden weer denigrerend benaderd.
Je mag kennelijk niet eens twijfelen aan een bepaalde inhoud.
Dan lees ik alweer de vijandschap.
En moeten wij vanuit deze houding dan de housers gaan vertellen dat zij verkeerd bezig en er is een God van liefde ?
Wat bieden wij ze aan ? Verdeelde kerken, verdeeld forum.
Gisteren nog een preek gehoord over de strijd.
We moeten hier vrede op aarde zien te bereiken, niet dus, is de algemene opinie.
Strijd om in te gaan ! En dat betekent soms ook: tegen elkaar ! Maar dan wel in liefde !
Dus als iemand iets opmerkt wat in zijn/haar ogen niet juist is, niet klopt, moet dat wel gezegd kunnen worden, zonder meteen weggezet te worden als onbarmhartig.
Of zoals DIA verweten, zonder te weten waar het om gaat een oordeel vellen, dat doet hij nl niet. Lees het nog maar eens over.
Hij twijfelt aan die boodschap, mag dat misschien ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

eilander schreef:
Gian schreef:Ik denk dat een gesprek met deze mensen op de avond zelf niet veel zinnigs oplevert, al weet je uiteraard niet wat het uitwerkt. Juist in deze situatie lijkt een eenvoudige folder afgeven beter. Mensen worden de volgende dag met een kater wakker, vissen ze vervolgens een bijbeltekst uit hun broekzak; 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven'
Ik heb ook één keer meegedaan met een Naar House-actie. Mij overweldigden de volgende gedachten:
- wat is het erg om zo onder invloed van drank drugs muziek je zaterdag en zondag te besteden
- als er ergens het Evangelie gebracht moet worden, is het dáár
- waar zijn wij als "zeer-rechtse" kerken? Laten we deze jongeren niet te makkelijk verloren gaan?!

En verder klopt die ervaring met wat Gian hier aangeeft, op een kleine uitzondering na: heel soms is er wél een gesprek mogelijk. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik op dat festival aan het begin stond (vanaf 9 uur tot 1 uur 's nachts). De ploeg die later aanwezig is, vind een minder aanspreekbare groep.
Hoewel het bijzondere is, dat je soms mensen onder invloed hebt die naar je luisteren.... die een bijbeltje aannemen... als ze bij hun positieven waren hadden ze niet geluisterd. En nu zitten de meest ruwe gasten soms als kinderen aan je voeten te luisteren... en die woorden kunnen zomaar terugkomen, en dat bijbeltje of die folder, die kómt een keer weer uit die broekzak....

En Dia, de naar house acties kunnen een reformatorisch woord verspreiden, maar dan moeten er wel reformatorische mensen zijn. Er zijn veel verschillen binnen naar house, maar elke christen met hart voor zijn/haar naaste mag meedoen. Hoe meer christenen er zijn die de bijbel laten spreken hoe bijbelser het wordt. Hoe meer er thuis het hoofd blijven schudden, moe minder er zijn....

oh ja.... daar mensen vertellen wie de Heere Jezus is, is makkelijker dan op Wegwijs aan mensen vragen wie de Heere Jezus voor hen is. Helaas...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Vind het ook erg moedig om te gaan folderen zal het zelf niet snel doen.
Maar nu andersom wat zouden wij vinden als de mensen van elsrock zondag's folders van hun festival zouden uitdelen bij de kerk, zouden we de flyers dan ook aanpakken of zouden we ons hoofd wegdraaiden en zeer boos hierover zijn.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Rijssen schreef:Vind het ook erg moedig om te gaan folderen zal het zelf niet snel doen.
Maar nu andersom wat zouden wij vinden als de mensen van elsrock zondag's folders van hun festival zouden uitdelen bij de kerk, zouden we de flyers dan ook aanpakken of zouden we ons hoofd wegdraaiden en zeer boos hierover zijn.
In principe hebben ze het recht om dat te doen. Denk dat de kerk op haar kop zou staan.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rijssen schreef:Vind het ook erg moedig om te gaan folderen zal het zelf niet snel doen.
Ik zou ze uitnodigen om mee naar binnen te gaan en hun mijn kant van het verhaal vertellen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Solipsis

Bericht door Solipsis »

JolandaOudshoorn schreef:
Ik zou ze uitnodigen om mee naar binnen te gaan en hun mijn kant van het verhaal vertellen.
Ook als ze het wekelijks doen?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Solipsis schreef:
Waarom niet? Een band opbouwen met iemand is belangrijk in het evangelisatiewerk. Bovendien heb ik een enorm wapenarsenaal waar zij toch niet tegen op kunnen (Efeze 6)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
Waarom niet? Een band opbouwen met iemand is belangrijk in het evangelisatiewerk. Bovendien heb ik een enorm wapenarsenaal waar zij toch niet tegen op kunnen (Efeze 6)
:super
Plaats reactie