Formatie 2010

Gian

Re: Formatie 2010

Bericht door Gian »

jvdg schreef:
Mister schreef:
refo schreef:Je krijgt het kabinet dat je verdient.
Bidden helpt niet (meer).
Bah, ga je mond spoelen en zeg niet van de gruwelijke dingen.
't Lijkt erop dat refo geen enkel geloof heeft in Gods regering, zelfs niet over dit seculiere Nederland.
Ik denk dan aan die 7000.
Ik geloof daar ook niet in. Wij hebben het beheer van de schepping ooit aan satan overgedragen. Die is nu overste van de wereld, en de god dezer eeuw. Christus is nu de verborgen Koning zoals David ooit de 'nog niet geopenbaarde' koning in de spelonk Adullam was.
Ik geloof weldegelijk in een Godsregering, alleen niet nu maar straks.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Joannah

Bericht door Joannah »

Mara schreef:Het gaat niet goed he, nu is er een brief van veel CDA prominenten.
Geen gedoogsteun van PVV.
Wanneer moeten we opnieuw gaan stemmen denken jullie ?
We komen er nooit uit volgens mij.
Dat zei ik maanden geleden al: onregeerbaar.
De hoge prijs voor het "martelen" van PVV.En de media blijft de Underdog maar "voeren", dus een volgende verkiezing levert alleen nog maar meer PVV steun op.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
jvdg schreef:
Mister schreef:
't Lijkt erop dat refo geen enkel geloof heeft in Gods regering, zelfs niet over dit seculiere Nederland.
Ik denk dan aan die 7000.
Ik geloof daar ook niet in. Wij hebben het beheer van de schepping ooit aan satan overgedragen. Die is nu overste van de wereld, en de god dezer eeuw. Christus is nu de verborgen Koning zoals David ooit de 'nog niet geopenbaarde' koning in de spelonk Adullam was.
Ik geloof weldegelijk in een Godsregering, alleen niet nu maar straks.
Ik geloof wel degelijk in een Godsregering, niet nu, maar vanaf het "begin" van eeuwigheid tot in eeuwigheid.
Hoe kan de Godsregering ooit ontbroken zijn?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef: Spoel je mond a.u.b met je waarderen van de antisemitise van Agt, en het demoniseren van onze Geert
Ik zie niet in waar ik demoniserend was.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Solipsis schreef:
Rijssen schreef: Spoel je mond a.u.b met je waarderen van de antisemitise van Agt, en het demoniseren van onze Geert
Ik zie ook niet in wat er zo "onze" is aan Geert Wilders.
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
Ach, alleen het feit dat je de heer Van Agt kunt waarderen, is al een bewijs van anti-semitisme.
Van Agt is een symbool van linkse politiek en een meehuilt in het linkse bos.

Ik ben geen voorstander van de PVV, maar dat gehuil over de niet rechtstatelijkheid van de PVV hangt mij de keel uit.
En zelfs al is het waar, wat kan de gedoger (PVV) hier werkelijk aan bijdragen.
Het lijkt een puur politiek spel om de PVV hiermee uit te schakelen.
Het vreselijke gevolg van de opponerende CDA'ers is dat de PVV alleen maar meer aanhangers krijgt.
En wees gewaarschuwd, dat gaat ten koste van het CDA.

De (vooral linkse media) helpen Geert Wilders steeds meer in het zadel.
En nu al, tijdens de informatie, wint het PVV-veld aan kracht.
Heel erg.

Maar ik hoop dat, naar de mens gesproken het CDA (lees Verhagen) hier ondanks hun halvering, een dam kan opwerken.

Ik zeg het met velen, wacht eerst het principe-accoord af.

Maanden geleden sprak de VVD-coryfee Wiegel al: Jan--Peter, bij de volgende troonrede ben je weer de redacteur van de troonrede. :hum
En jawel, dit VVD-fossiel lijkt gelijk te krijgen.
Joannah

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Solipsis schreef:
Ach, alleen het feit dat je de heer Van Agt kunt waarderen, is al een bewijs van anti-semitisme.

Ik ben geen voorstander van de PVV, maar dat gehuil over de niet rechtstatelijkheid van de PVV hangt mij de keel uit.
Het vreselijke gevolg van de opponerende CDA'ers is dat de PVV alleen maar meer aanhangers krijgt.
En wees gewaarschuwd, dat gaat ten koste van het CDA.

De (vooral linkse media) helpen Geert Wilders steeds meer in het zadel.
En nu al, tijdens de informatie, wint het PVV-veld aan kracht.
Heel erg.

Maar ik hoop dat, naar de mens gesproken het CDA (lees Verhagen) hier ondanks hun halvering, een dam kan opwerken.

Ik zeg het met velen, wacht eerst het principe-accoord af.

Maanden geleden sprak de VVD-coryfee Wiegel al: Jan--Peter, bij de volgende troonrede ben je weer de redacteur van de troonrede. :hum
En jawel, dit VVD-fossiel lijkt gelijk te krijgen.
Redacteur van de moppentrommel, bedoelde hij, wellicht.
Ik heb bij deze mijn laatste beetje respect voor JP Balkenende wel verloren geloof ik, dit soort moppen EN kleding kan toch echt niet voor een "calvinistisch" politicus.
Normen en waarden.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... m?rss=true
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef: Ach, alleen het feit dat je de heer Van Agt kunt waarderen, is al een bewijs van anti-semitisme.
Tjonge, nog voor ik ook maar met een woord heb gerept over die hele kwestie word ik al uitgemaakt voor antisemiet...

Maar nu we het er toch over hebben: van Agt neemt nergens duidelijk stelling tegen Israël, hoogstens tegen haar daden. Op zijn website zijn ook nauwelijks expliciete uitspraken te vinden, voor zover ik dat heb gelezen. Hij spreekt zich voornamelijk uit over het juridische gedeelte.
Met linkse politiek an sich is niet zoveel mis. Sowieso is het denken in links en rechts al behoorlijk achterhaald, sinds partijen zich van zowel linkse als rechtse standpunten bedienen.
Het feit dat men tegen de regels van de rechtsorde en meest essentiele internationale verdragen in wil gaan, maakt het niet bepaald "rechtsstatelijk", nee. En dat kan niet hard genoeg benadrukt worden.
Joannah

Bericht door Joannah »

Solipsis schreef:
jvdg schreef: Ach, alleen het feit dat je de heer Van Agt kunt waarderen, is al een bewijs van anti-semitisme.
Tjonge, nog voor ik ook maar met een woord heb gerept over die hele kwestie word ik al uitgemaakt voor antisemiet...
Met linkse politiek an sich is niet zoveel mis. Sowieso is het denken in links en rechts al behoorlijk achterhaald, sinds partijen zich van zowel linkse als rechtse standpunten bedienen.
Het feit dat men tegen de regels van de rechtsorde en meest essentiele internationale verdragen in wil gaan, maakt het niet bepaald "rechtsstatelijk", nee. En dat kan niet hard genoeg benadrukt worden.
Ach die internationale EU gedrochten, daar hadden we al NEE op gezegd destijds, maar dat werd verhandeld voor een algemeen pardon van het PvdA, zodat de beide heren B. de macht toch konden houden, na nog wat parlementair gesjoemel over het referendum.
Dus nu komt Boontje Wilders om zijn loontje, het geduld en demoniseren van hem en zijn kiezers heeft hem geen windeieren gelegd, maar zal beslist storm oogsten.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Joannah schreef: Ach die internationale EU gedrochten, daar hadden we al NEE op gezegd destijds, maar dat werd verhandeld voor een algemeen pardon van het PvdA, zodat de beide heren B. de macht toch konden houden, na nog wat parlementair gesjoemel over het referendum.
Ik doelde eigenlijk op de EVRM. ;)
Dus nu komt Boontje Wilders om zijn loontje, het geduld en demoniseren van hem en zijn kiezers heeft hem geen windeieren gelegd, maar zal beslist storm oogsten.
Ik help het je hopen.
caprice

Bericht door caprice »

Mister schreef:
Er zou een tijd komen dat Gods volk de oordelen niet meer zullen afbidden, maar aanbidden vanwege de gruwelijke zonden die er bedreven worden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
freek

Bericht door freek »

caprice schreef:
Mister schreef:
Er zou een tijd komen dat Gods volk de oordelen niet meer zullen afbidden, maar aanbidden vanwege de gruwelijke zonden die er bedreven worden.
Waar staat dat precies?
albion

Bericht door albion »

freek schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:
Waar staat dat precies?
Hier een paar teksten die volgens mij wel aangeven dat Gods volk de oordelen zullen aanbidden omdat ze waarachtig en rechtvaardig zijn.
(maar ik dacht dat je wel beter wist, Freek!)

„Laat de berg Sion blijde zijn; laat de dochteren van Juda zich verheugen, om Uwer oordelen wil.”
„Sion heeft gehoord, en het heeft zich verblijd, en de dochteren van Juda hebben zich verheugd vanwege Uw oordelen, o HEERE!”
„Mijn ziel is verbroken vanwege het verlangen naar Uw oordelen te aller tijd.”
„Gij zoudt rechtvaardig zijn, o HEERE! wanneer ik tegen U zou twisten; ik zal nochtans van Uw oordelen met U spreken; waarom is der goddelozen weg voorspoedig, waarom hebben zij rust, allen, die trouwelooslijk trouweloosheid bedrijven?”
„O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen!”
„En ik hoorde een anderen van het altaar zeggen: Ja, Heere, Gij almachtige God! Uwe oordelen zijn waarachtig en rechtvaardig.”
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rambam

Bericht door Rambam »

De dochters van Juda, dat klinkt niet bepaald of het in de toekomst staat te gebeuren.
MG28

Bericht door MG28 »

Eindelijk nieuw licht in het grote CDA spel. Onderzoek van de Volkskrant kon bijna geen CDA-mensen te pakken krijgen die tegen de onderhandelingen zijn en bijna iedereen vindt dat de prominenten voor hun beurt praten.

Die belachelijke heren denken omdat ze vroeger ook zo goed zijn geweest het nu ook nog te moeten zijn. Laat alles lekker over aan de huidige mensen en laat die onderhandelen, zoals de CDA-prominenten dat vroeger ook zelf uit moesten vechten zonder 'hulp' van anderen!
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
Plaats reactie