Denk je? En deze gedachten dan:Wilhelm schreef:Als dit de koers wordt binnen de GGiN, lijkt niets de samenwerking met de GG meer in de weg te staan.
...Gian schreef:Mooi stukje van ds Roos. Al denk ik wat anders over Philpot.
Denk je? En deze gedachten dan:Wilhelm schreef:Als dit de koers wordt binnen de GGiN, lijkt niets de samenwerking met de GG meer in de weg te staan.
Eens met Ander!Ander schreef:Ds. Roos is wel een belangrijk persoon binnen het verband en zijn prediking is zoals hierboven beschreven. Onlangs zat ik onder zijn gehoor en bedacht ik hetzelfde: als hij het woord voorstellen, wat hij veelvuldig gebruikt inwisselt voor aanbieden brengt hij een ruime prediking waar menig 'linksere' predikant niet aan kan tippen. Aan de andere kant schildert hij de diepe verlorenheid van onze natuurstaat. Dat evenwicht is wel van groot belang. Maar, inderdaad, een mooi en eerlijk stuk. De laatste tijd zie ik toch wat meer verrassende boekbesprekingen, zoals onlangs van de Erskines.
Gian is vast geen GG-er. Pas werd er bij ons in de kerk Philpot gelezen, over van verre staanden en hen die nabij zijn, was prachtige preek. Tot beiden werd namelijk gezegd: vrede, vrede:caprice schreef:Denk je? En deze gedachten dan:Wilhelm schreef:Als dit de koers wordt binnen de GGiN, lijkt niets de samenwerking met de GG meer in de weg te staan.
Ik wel. Want de leer van de GGiN kan duidelijk samengaan met het stuk wat ds. Roos in DWS schreef.Luther schreef:Overigens kan ik dit stukje (waar ik blij mee ben, vanwege de nuchterheid) niet goed rijmen met wat ds. Roos bij de begrafenis van ds. Mallan zei: „De leer die ds. Mallan heeft gebracht, is de enige zuivere leer der waarheid.” (RD 14-07-2010)
Toch zie ik in de GGiN onder de predikanten vooral prediking neigend naar Philpot en geen ruimte voor prediking neigend naar Spurgeon.Ander schreef:Ik wel. Want de leer van de GGiN kan duidelijk samengaan met het stuk wat ds. Roos in DWS schreef.Luther schreef:Overigens kan ik dit stukje (waar ik blij mee ben, vanwege de nuchterheid) niet goed rijmen met wat ds. Roos bij de begrafenis van ds. Mallan zei: „De leer die ds. Mallan heeft gebracht, is de enige zuivere leer der waarheid.” (RD 14-07-2010)
Maar bovengenoemde zinsnede is geen 'handige' als er enigszins in elkaars richting gekeken wordt.Ander schreef:Ik wel. Want de leer van de GGiN kan duidelijk samengaan met het stuk wat ds. Roos in DWS schreef.Luther schreef:Overigens kan ik dit stukje (waar ik blij mee ben, vanwege de nuchterheid) niet goed rijmen met wat ds. Roos bij de begrafenis van ds. Mallan zei: „De leer die ds. Mallan heeft gebracht, is de enige zuivere leer der waarheid.” (RD 14-07-2010)
Hoezo, was Philpot ook van de GG?Ander schreef: Gian is vast geen GG-er.
Vast...alleen doopte hij geen kindertjesGian schreef:Hoezo, was Philpot ook van de GG?Ander schreef: Gian is vast geen GG-er.
Gian schreef:Hoezo, was Philpot ook van de GG?Ander schreef: Gian is vast geen GG-er.
Daarom zei ik dat. Caprice vindt jouw gedachte belemmerend voor samenwerking met de GG. Maar omdat jij niet van de GG bent is die belemmering ook weer van de baan. Heerlijk toch?caprice schreef:Denk je? En deze gedachten dan:Wilhelm schreef:Als dit de koers wordt binnen de GGiN, lijkt niets de samenwerking met de GG meer in de weg te staan.
laten we eerlijk zijn..huisman schreef:Vast...alleen doopte hij geen kindertjesGian schreef:Hoezo, was Philpot ook van de GG?Ander schreef: Gian is vast geen GG-er.
Wees jij dan zo professioneel en integer om dan de PB door te sturen aan de rechtmatige geadresseerde (of aan mij) ipv mij openbaar terecht te stellenWilhelm schreef:Joannah als je in je baptistische drijverij nu ook PB's gaat sturen , gebruik dan iig de naam naar wie je hem verstuurt.
Waarom zou dat niet kunnen?Joannah schreef:Wees jij dan zo professioneel en integer om dan de PB door te sturen aan de rechtmatige geadresseerde (of aan mij) ipv mij openbaar terecht te stellenWilhelm schreef:Joannah als je in je baptistische drijverij nu ook PB's gaat sturen , gebruik dan iig de naam naar wie je hem verstuurt.?
Bovendien is dit geen drijverij, maar nav de standpunten die zowel Spurgeon, Philpot en Bunyan aanhingen,
de preken van deze mannen vinden we geweldig, zeggen we, maar hun doopvisie is een dwaling?
Dat weet jij heel goed, volgens mij.Afgewezen schreef:Waarom zou dat niet kunnen?Joannah schreef:Wees jij dan zo professioneel en integer om dan de PB door te sturen aan de rechtmatige geadresseerde (of aan mij) ipv mij openbaar terecht te stellenWilhelm schreef:Joannah als je in je baptistische drijverij nu ook PB's gaat sturen , gebruik dan iig de naam naar wie je hem verstuurt.?
Bovendien is dit geen drijverij, maar nav de standpunten die zowel Spurgeon, Philpot en Bunyan aanhingen,
de preken van deze mannen vinden we geweldig, zeggen we, maar hun doopvisie is een dwaling?