Dat zal ook niet gebeuren, maar het tegendeel ook niet. Elk kabinet mét het CDA is beter dan zonder het CDA. Alleen tegen Paars heeft de SGP echt oppositie gevoerd; alle andere kabinetten worden kritisch-positief tegemoet getreden. En terecht!jvdg schreef:Ik vrees dat Luther zich ook rijk rekent met zaken waarin het Kabinet Rutte niet geïnteresseerd is, net zoals de "punten" die de CU bij de vorming van het huidige demissionaire kabinet dacht te hebben binnengehaald.Solipsis schreef:Dat aan de grondwettelijke vrijheden gaat worden getornd, of wat bedoel je precies?Luther schreef:Wees nou eens concreet. Er zitten vooral positieve kanten aan het gedogen door de SGP van het kabinet Rutte-1. Ik denk dan ook aan het onderwijs en de zorginstellingen, de grondwettelijke vrijheden, e.d.refo schreef:Die rekent zich rijk... In euro's en op anti-Islam gebied. De SGP blijft tegenvallen.
Wijs van de CU dat ze zich stil houdt.
Niet wijs van de SGP dat ze zich profileert als eventuele gedoger.
Dat kan alleen als de ethische punten die de SGP voorstaat keihard en waterdicht worden vastgelegd.
Dat echter zie ik niet gebeuren.
Overigens besef ik wel dat e.e.a. in onze samenleving hooguit uitstel van executie zal zijn.