Auto schreef:
De tabernakel hoort niet centraal te staan.
Gelukkig staat daarom ook Christus centraal.
In iedere kerk die een duidelijke keuze naar Gods Woord heeft gemaakt, daar staat Gods Woord centraal.
Gods Woord staat ook centraal.
Wie zegt dat ik mij niet verdiept hebt in het leven van een heilige?
Die indruk krijg ik door zo'n uitspraak. Want wie zich verdiept heeft in het leven van een heilige (bijvoorbeeld Franciscus) kan niet anders dan concluderen dat zo'n persoon naar Christus verwijst.
De onzin om voor zo'n beeld te knielen en te bidden tot de heilige of Maria nog enigszins genegen zou kunnen zijn om weer als voorbidder te fungeren voor God, ....... nee dat is niet naar Gods Woord.
Wellicht is dat vanuit jouw visie zo maar vanuit katholieke interpretatie van de Bijbel is het zeker wel 'bijbels' daarnaast een christelijke praktijk sinds het begin van het christendom.
Daarnaast als je toch niet wilt ingaan op die 'zogenaamde beschuldigingen' wat doe je hier dan toch? Jij accepteert geen enkel bijbels argument die er op wijst dat de RKK nog steeds haar dwalingen volhoud.
Het spijt me zeer te moeten melden maar het ordinaire getier inclusief grof taalgebruik met beledigingen en een gegooi van uit het verband gerukte citaten uit de Bijbel wat men in dit topic tegenkomt kan ik geenszins bijbelse beargumentatie noemen. Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat de Bijbel op vele manieren geinterpreteerd kan worden dat terwijl de veelgekleurdheid van verschillende protestantse kerkgenootschappen op dit forum dat al aanwijst.
Maar goed als 1 van de weinig heb ik inhoudelijk het eerste deel van de vraag/opmerking van de topicstarter beantwoord en schijnbaar wekt 1 normale en nette reactie waarin een katholiek uitleg geeft over de kunst en attributen in een katholiek kerkgebouw de torn.
Maar het de vraag van de topicstarter heb ik beantwoord, ja de kunst/attributen zijn christocentrisch, daar is geen twijfel over mogelijk. Op de daaropvolgende vraag moet de topicstarter zelf maar een antwoord vinden en ik wens hem daar heel veel succes mee.