Tiberius schreef:Zeg Wilhelm, niet teveel op de persoon gaan spelen, he.
Maar wat zie jij dan als principieel verschil tussen die kroon-en-zoon activiteiten en Daniël kampen bijvoorbeeld? Of met gewone vakanties, wat dat betreft?
Ok mod, ik bedoelde het als een kwinkslag met een wat serieuse ondertoon, en jvdg kan dat wel hebben.

Wat je vraag betreft : Ik zie er ook geen principieel verschil tussen. Mijn posting die als eerste wat kritisch was richting dit JBGG initiatief ging vooral om
- de zoveelste vakantie
- geld wat je ook met je hele gezin kunt besteden
- het achterlaten van vrouw en kinderen.
Dit zijn gewoon argumenten die zeker ook bij de JBGG meegespeeld hebben in de beslissing om een vader zoon vakantie te gaan organiseren. En voor de een weegt dit en voor de ander weegt dat argument wat zwaarder.
Wat ik er mee wilde aangeven, is dat met alle positieve reacties, er ook zeker gekeken moet worden naar de negatieve kanten van zon initiatief. Vreemd (zeker uit mijn mond

En als ik heel eerlijk ben, dan sta ik niet te springen bij dit soort initiatieven. Net zoals alle individuele verenigingen die allerlei ontspanningsuitjes gaan organiseren, en die steeds langer moeten duren.
Ik ben zo bang dat we keihard aan het werk zijn om elkaar vast te houden in sociale settings, en echt, opzich is dat wel goed, maar dat het ten koste gaat van diepgang. Als het wezen ontbreekt, kunnen we als kerk op sociaal vlak nog heel veel betekenen, maar het probleem wordt er niet mee opgelost.
Verootmoediging en schuldbelijdenis vanwege onze zonden en het veelal ontbreken van vruchten in de gemeenten passen ons beter dan allerlei noodgrepen.
Dat is de kanttekening die ik wilde maken. En, het klinkt misschien wat paradoxaal, maar alle vaders die met hun zonen op vakantie gaan wens ik hele fijne dagen, maar ga wel in het besef dat dit de oplossing niet is.