Preken beluisteren op internet

BJD

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door BJD »

---knip--- Vragen/discussie over het modereerbeleid per PB; mvg Tib
albion

Bericht door albion »

Germanicus schreef:
Mara schreef:Het gaat niet alleen om MIJ !
Ik heb een gezin.
Ik begrijp dat je in een lastige situatie zit. Houd in elk geval voor ogen dat 'het overal wat is'. Dat klinkt wellicht wat cliché en profaan, maar ik denk dat er bij elk kerkgenootschap en bij elke gemeente wel wat af te dingen valt op de zuivere Waarheid die je zoekt.

Je kunt ook zeggen: Je neemt jezelf mee. Maw we zoeken het meestal in onze omgeving, maar het zit bij jezelf.
Mijn moeder zei dat ooit eens tegen mij toen ik naar Engeland ging om daar te gaan werken en dacht dat het daar heel wat beter zou zijn. De eerste drie maanden is alles nieuw.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Democritus

Bericht door Democritus »

Mara schreef:Serieus, voel me heel eenzaam in het zoeken.
Ben echt op zoek om onder het zuivere Woord te zitten.
Maar wat is je norm voor zuiverheid en hoe weet je dat die norm die je hebt juist is?

Volgens mij kom je in een vicieuze cirkel terecht als je krampachtig op zoek gaat naar het zuivere Woord.

Beseffen we nog dat waar het Woord open gaat en de ambten zijn aanwezig dat God daar in het midden is. Dat God werkt door het Woord en harten aanraakt en veranderd.

Ik denk dat heel veel preken die in China of Noord Korea Worden gehouden niet aan je norm van zuiverheid voldoen...maar toch komen er daar duizenden tot geloof.

Je moet zoeken naar de God van het Woord en niet naar het zuivere Woord. Ik zeg niet dat een zuiver mogelijke Woordbediening niet van belang is maar dat is niet eerste waar we mee bezig moeten zijn.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Democritus schreef:
Maar wat is je norm voor zuiverheid en hoe weet je dat die norm die je hebt juist is?

Volgens mij kom je in een vicieuze cirkel terecht als je krampachtig op zoek gaat naar het zuivere Woord.

Beseffen we nog dat waar het Woord open gaat en de ambten zijn aanwezig dat God daar in het midden is. Dat God werkt door het Woord en harten aanraakt en veranderd.

Ik denk dat heel veel preken die in China of Noord Korea Worden gehouden niet aan je norm van zuiverheid voldoen...maar toch komen er daar duizenden tot geloof.

Je moet zoeken naar de God van het Woord en niet naar het zuivere Woord. Ik zeg niet dat een zuiver mogelijke Woordbediening niet van belang is maar dat is niet eerste waar we mee bezig moeten zijn.
Ze bedoeld vast een zuiverder Woord als waar ze nu onder zit.
Terri

Bericht door Terri »

Gijs83 schreef:
Democritus schreef:

Ze bedoeld vast een zuiverder Woord als waar ze nu onder zit.
Helaas heb je de post van Democritus niet begrepen Gijs!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik denk overigens, dat Democritus de gevoelens van Mara ook niet begrijpt...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:Ik denk overigens, dat Democritus de gevoelens van Mara ook niet begrijpt...
Wat bedoeld ze dan wel???
Terri

Bericht door Terri »

Tiberius schreef:Ik denk overigens, dat Democritus de gevoelens van Mara ook niet begrijpt...
Tja, dat zou zo maar kunnen, inderdaad soms lastig.Je wilt elkaar helpen en begrijpen, maar soms sla je de plank volledig mis.
We drukken ons uit in woorden. We missen hier natuurlijk lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen enz. Af en toe een smiley, wil nog wel eens verhelderend zijn, maar verder blijft het vaak een beetje tobben :huhu
Grace

Bericht door Grace »

Mister schreef:
Germanicus schreef:
Hendrikus schreef:
Wilhelm schreef: Maar het is niet aan de keukentafel volgens mij. Ik hoor met zingen meerdere stemmen.
Waar worden deze diensten gehouden ? Kunnen we er met een aantal forummers niet een keer heengaan ? Hebben we direct een meeting.
Ik denk dat 'ie zichzelf eerst heeft opgenomen en daarna met zichzelf meezingt. En een kale keuken wil al gauw een beetje galmen.
Of misschien staat de mp3-recorder wel in de badkamer: die galmt nog fijner.
Dat zingen....
Gezien zijn 'Kanttekeningen bij mijn preekoefeningen' is het serieus. Soort gezelschapsdienst ofzo?! Ik heb vooralsnog alleen zingen gehoord, hoop dat de preek meer verheffend is.
Verder kun je er lezen hoe erg het hier op RF is: http://www.dewoesteweg.nl/diversen/refoforumnl/
Kent iemand deze meneer: Piet van der Meer? http://www.dewoesteweg.nl/diversen/wwwpentahofnl/
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Grace schreef:
Mister schreef:
Germanicus schreef:
Hendrikus schreef: Ik denk dat 'ie zichzelf eerst heeft opgenomen en daarna met zichzelf meezingt. En een kale keuken wil al gauw een beetje galmen.
Of misschien staat de mp3-recorder wel in de badkamer: die galmt nog fijner.
Dat zingen....
Gezien zijn 'Kanttekeningen bij mijn preekoefeningen' is het serieus. Soort gezelschapsdienst ofzo?! Ik heb vooralsnog alleen zingen gehoord, hoop dat de preek meer verheffend is.
Verder kun je er lezen hoe erg het hier op RF is: http://www.dewoesteweg.nl/diversen/refoforumnl/
Kent iemand deze meneer: Piet van der Meer? http://www.dewoesteweg.nl/diversen/wwwpentahofnl/

Heeft een boekje geschreven over geloofszekerheid. Een boekje dat door DWW wordt aanbevolen, maar de schrijver is inmiddels volledig op een dwaalspoor geraakt.
BJD

Bericht door BJD »

Wilhelm schreef:
Grace schreef:
Mister schreef:
Germanicus schreef:

Heeft een boekje geschreven over geloofszekerheid. Een boekje dat door DWW wordt aanbevolen, maar de schrijver is inmiddels volledig op een dwaalspoor geraakt.
Hoe weet je dat? Wie is hij dan en wat doet hij nu dan?
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef: Hoe weet je dat? Wie is hij dan en wat doet hij nu dan?
Ga maar eens kijken op die "pentahof" site.
Hij heeft niet één boekje geschreven, maar meerdere en talloze brochures.
Je hoeft er geen uren in te steken, je bent er al gauw achter wat dit nu weer voor een heerschap is.
Germanicus

Bericht door Germanicus »

coupe soleil schreef:O ja, de rokende vlaswiek! Die site heb ik ook eens bekeken toen ik me verveelde. Dat is nog een graadje erger geloof ik.
Ik heb zo net die site bekeken en de tirade van Burggraaf tegen de Gereformeerde Bond, 'Opwekking Gereformeerde Bond' gelezen. Ongelofelijk, dit heeft veel weg van haatzaaien. Maar goed, als je de artikelen verder leest zijn andere commentaren niet milder, zo niet erger.

Verder wellicht een beetje :offtopic, excuses.
Hier beneden is het niet.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Germanicus schreef:
coupe soleil schreef:O ja, de rokende vlaswiek! Die site heb ik ook eens bekeken toen ik me verveelde. Dat is nog een graadje erger geloof ik.
Ik heb zo net die site bekeken en de tirade van Burggraaf tegen de Gereformeerde Bond, 'Opwekking Gereformeerde Bond' gelezen. Ongelofelijk, dit heeft veel weg van haatzaaien.

Verder wellicht een beetje :offtopic, excuses.

Tja het heeft idd niet veel weg van : "Ai ziet hoe goed, hoe liefelijk is 't dat zonen."

DJK heeft ook moeite met Burggraaf meldt hij in een mailwisseling met ene van der Hoeven : http://www.dewoesteweg.nl/wp-content/up ... d-gppb.pdf
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

BJD schreef:[Hoe weet je dat? Wie is hij dan en wat doet hij nu dan?
- kun je op de site lezen
- weet ik verder ook niet
- nog steeds schrijven iig
Gesloten