Het woord "lubberiaans" is positief bedoeld, dat kwam denk ik niet goed over, op z'n kenmerkende onnavolgbare manieren.Ander schreef:Nou, ik vond dat Lubbers de linkse partijen aardig onder de knie had. De enige linkse die nog een beetje normaal deed was Roemer. Pechtold en Halsema maakten er helemaal een potje van. Vooral het vurige betoog van Halsema waarop ze een reactie verwachtte van Lubbers. Die kreeg ze niet want Lubbers vond het een stelling en geen vraag. Tja, een stelling hoef je niet te beantwoorden. Leuk!Willem schreef:k'vond alleen wel dat t'ie Ruud Lubbers wat al te veel prees aan het eind ;-). Een ook vandaag klonk het allemaal weer aardig lubberiaans.Ander schreef:Het verhaal van Dijkgraaf was echt een menno-verhaal volgens mij. Prachtig. Opmerkingen als: de SGP houdt niet van ouderwetse politiek en terugverwijzen naar een PvdAkabinet dat met een hele grote meerderheid al met een paar maanden in elkaar zakte en een VVD-CDA kabinet dat met een kleine meerderheid prima werk verrichtte zijn leuk.
En behoudens Roemer waren het idd allemaal maar slechte verliezers.