Wat doen we vandaag ? [6]

judith

Re: Wat doen we vandaag ? [6]

Bericht door judith »

Naar het bos geweest - en heerlijk van de rust daar genoten. Gelukkig ben ik er binnen een kwartiertje 20 minuutjes.
Zo mooi dat het daar is!
Was jammergenoeg net niet voor de bui thuis. :sweat :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

1100 km in de auto gezeten. Nu niet moe. :bobo
Marnix

Bericht door Marnix »

Welkom terug! Hoe was het?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lourens

Bericht door Lourens »

Vandaag weer aan het werk. Geen zaken op dit moment dus bezig houden met studie.
Vanmorgen wel een mail gekregen ivm overlijden van oud-collega. Mogelijk donderdag naar de begrafenis.
Vanavond in de tuin aan het werk.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vanmorgen thuiswerken voor het re-integratiebureau, vanmiddag mijn postwijk en vanavond naar de kerk in Enter. Dit keer Ds.Bredeweg uit Barneveld.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Welkom terug! Hoe was het?
Super. Ik kan de Grossglockner bij een ieder aanbevelen.
Terri

Bericht door Terri »

strijken, nieuwe was, drogen,vouwen en strijken pff, tis weer wennen hoor..........
Mara

Bericht door Mara »

Met Oom naar de cardioloog, alles was goed, half jaar wegblijven. Hij is 98 !
Daarna gewerkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

Gijs83 schreef:
vlinder schreef:
Gijs83 schreef: Vanavond naar weekdienst in Enter, daar gaat Ds.A.A.Brugge voor, die is daar met vakantie.
Blijkbaar niet zoveel vrij in zijn vakantie....
Een dominee mag toch wel preken in zijn vakantie. Als het goed is doet een dominee dat graag en willen ze best eens in een vakantie een weekdienst vervullen.
Ik had hierop nog niet gereageerd.
Na gedane arbeid is het goed te rusten. Natuurlijk preek een predikant graag als het goed is. Maar ook de Heere-Jezus nam soms 40 dagen vrij om te bidden, om rust te nemen. Hij droeg zelfs zijn discipelen op om zo nu en dan rust te nemen. Zelfs voor de zondeval ruste God al een dag nadat er 6 gewerkt waren.
Een predikant moet soms ook gewoon eens een paar weken niets doen. Zelfs geen preek uit zijn bureaula plukken. Laat ze eens zelf in de bank plaats nemen, leren ze ook van, ze kunnen rusten en misschien is het een spiegel voor de eigen "blinde vlek". Ik hoorde eens een gesprek tussen een predikant en een theologiestudent. De predikant vroeg: wat vind je nu het lastigst, of wat vind je het minst fijne aan predikant worden? De student zei: het zal bijna niet meer voorkomen dat je zelf in de bank kunt zitten en rustig kunt luisteren naar een dienst.
Wat mij betreft: een predikant is in de de vakantie echt vrij en niet nog heel druk omdat er toch gepreekt moet worden. Niet alleen op zondag vrij, maar zeker door de week. Een predikantsgezin moet hun man en vader altijd al op zondag missen, soms een hele dag. Wanneer kan die man eens samen zijn met zijn gezin? Juist in de vakantie.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

vlinder schreef: Ik had hierop nog niet gereageerd.
Na gedane arbeid is het goed te rusten. Natuurlijk preek een predikant graag als het goed is. Maar ook de Heere-Jezus nam soms 40 dagen vrij om te bidden, om rust te nemen. Hij droeg zelfs zijn discipelen op om zo nu en dan rust te nemen. Zelfs voor de zondeval ruste God al een dag nadat er 6 gewerkt waren.
Een predikant moet soms ook gewoon eens een paar weken niets doen. Zelfs geen preek uit zijn bureaula plukken. Laat ze eens zelf in de bank plaats nemen, leren ze ook van, ze kunnen rusten en misschien is het een spiegel voor de eigen "blinde vlek". Ik hoorde eens een gesprek tussen een predikant en een theologiestudent. De predikant vroeg: wat vind je nu het lastigst, of wat vind je het minst fijne aan predikant worden? De student zei: het zal bijna niet meer voorkomen dat je zelf in de bank kunt zitten en rustig kunt luisteren naar een dienst.
Wat mij betreft: een predikant is in de de vakantie echt vrij en niet nog heel druk omdat er toch gepreekt moet worden. Niet alleen op zondag vrij, maar zeker door de week. Een predikantsgezin moet hun man en vader altijd al op zondag missen, soms een hele dag. Wanneer kan die man eens samen zijn met zijn gezin? Juist in de vakantie.
Op zaterdag of gewoon doordeweeks kan ook hoor.
Laten we hier ook maar geen vaste regels voor gaan stellen. Ik kan me best voorstellen dat predikanten ook in hun vakantie graag willen preken.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
helma

Bericht door helma »

prof Baars zat zondag bij ons onder de leesdienst :)
(eerlijk gezegd kwam hij voor ds de Butter maar die was ziek. Nu was de leespreek van McCheyne dus heel erg zal hij het niet gevonden hebben)
Mara

Bericht door Mara »

Was hij erg ziek ?
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:Was hij erg ziek ?
zondag hoopt hij weer voor te gaan. het kwam door nieuwe medicatie voor de leukemie waar hij aan lijdt.
Mara

Bericht door Mara »

Ja dat weet ik, daarom vroeg ik het ook.
Er stond niets in BhP, maar die lopen natuurlijk een paar daagjes achter altijd.
Kun jij ook zo genieten van ds P. Roos ?
Ander

Bericht door Ander »

Mara schreef:Kun jij ook zo genieten van ds P. Roos ?
Van zijn prediking of schrijfsels, bedoel je? :hum
Gesloten