Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

blijmoedig

Re: Libisch schip gaat na dreigementen toch naar Egypte

Bericht door blijmoedig »

Joannah schreef:
blijmoedig schreef:
Joannah schreef:de Bijbel zegt dat de joden Gods oogappel zijn,(niet de filistijnen) en dat wie hen zegent, gezegend zal worden , maar die hen vervloekt, ook vervloekt zal worden.
Nu is Jeruzalem de steen des aanstoots die de hele wereld zal moeten heffen, zij die hem heffen zullen zich deerlijk verwonden.
En Luther, natuurlijk gaat het hamas, Turkije (flottilla), en Libie niet om hulp. de palestijnen worden overal in het Midden oosten als minderwaardig gezien. in de kampoen in Libanon hebben ze het nog veel slechter.Maar daarover hoor je natuurlijk niemand
En hulp is ook nauwelijks nodig, er is toch geen overstroming of aardbeving geweest?
Dat vele varkens de spoeling dun maken (pun really not intended) komt omdat Gaza bijna het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, als deel van het plan om demografisch overwicht te krijgen en zo de joden te gaan overheersen.In het land tussen de Jordaan en de Middellandse Zee vormen de Joden maar een krappe meerderheid. Gaza heeft een van de hoogste geboortecijfers ter wereld; de gemiddelde leeftijd is 15,8 jaar. De bevolking explodeert niet alleen letter-lijk, bij de Israëlische controleposten, maar ook in een minder ontvlambare maar even fatale betekenis: qua demografie. Straks zullen de Arabieren één democratische staat eisen – voor zowel Joden als moslims – van de Jordaan tot aan de zee.
Jij blijft je maar bedienen van eenzijdigheden, en eenzijdige Bijbeluitleg. Jammer. En liefde voor de vijand is bij jou ver te zoeken (ander landen in het Midden-Oosten zien de Palestijnen als minderwaardig, dan mogen wij dat toch ook!). Ook jammer. Maar Israel zal vast blij zijn met zo'n vurig pleitbezorgster ;)
Als ik ook maar iets kan doen, om de eenzijdige , altijd maar anti-israelisch gezinde pers wat tegengas te geven, zal ik dat niet nalaten, nee.
Zo kunnen US soldaten duizenden burgers ombrengen in Irak, en Afghanistan bij zg militaire ongelukjes en vergissinkjes, en word een onvermijdelijk dodelijk gevolg van een aanval door Israel gelijk met rechters uit de hele wereld tot misdaad tegen de mensheid en tot oorlogsmisdaden verklaard.
Bovendien is Israel's handelen een reaktie, op de talloze raketten, waarvan de pers wedereom besluit dat het niet eens op de achterpagina komt.
Verdeer quote ik slechte een paar waarschuwingen aan het volk israel uit Numeri, die nog steeds actueel lijken te zijn.
mag toch wel?
Voor alle duidelijkheid: Ik sta ook achter Israel. Israel heeft het vaak niet makkelijk. Dat is echter niet het punt waarop ik de aandacht heb willen vestigen. Het is jammer dat de punten die ik heb ingebracht bij de meesten niet in de juiste aarde vallen, of worden weggewoven met de aloude Israel-retoriek. Ook dat zorgt niet voor levendige discussies.
Jacobse

Bericht door Jacobse »

blijmoedig schreef:
Joannah schreef:
blijmoedig schreef:
Joannah schreef:de Bijbel zegt dat de joden Gods oogappel zijn,(niet de filistijnen) en dat wie hen zegent, gezegend zal worden , maar die hen vervloekt, ook vervloekt zal worden.
Nu is Jeruzalem de steen des aanstoots die de hele wereld zal moeten heffen, zij die hem heffen zullen zich deerlijk verwonden.
En Luther, natuurlijk gaat het hamas, Turkije (flottilla), en Libie niet om hulp. de palestijnen worden overal in het Midden oosten als minderwaardig gezien. in de kampoen in Libanon hebben ze het nog veel slechter.Maar daarover hoor je natuurlijk niemand
En hulp is ook nauwelijks nodig, er is toch geen overstroming of aardbeving geweest?
Dat vele varkens de spoeling dun maken (pun really not intended) komt omdat Gaza bijna het hoogste geboortecijfer ter wereld heeft, als deel van het plan om demografisch overwicht te krijgen en zo de joden te gaan overheersen.In het land tussen de Jordaan en de Middellandse Zee vormen de Joden maar een krappe meerderheid. Gaza heeft een van de hoogste geboortecijfers ter wereld; de gemiddelde leeftijd is 15,8 jaar. De bevolking explodeert niet alleen letter-lijk, bij de Israëlische controleposten, maar ook in een minder ontvlambare maar even fatale betekenis: qua demografie. Straks zullen de Arabieren één democratische staat eisen – voor zowel Joden als moslims – van de Jordaan tot aan de zee.
Jij blijft je maar bedienen van eenzijdigheden, en eenzijdige Bijbeluitleg. Jammer. En liefde voor de vijand is bij jou ver te zoeken (ander landen in het Midden-Oosten zien de Palestijnen als minderwaardig, dan mogen wij dat toch ook!). Ook jammer. Maar Israel zal vast blij zijn met zo'n vurig pleitbezorgster ;)
Als ik ook maar iets kan doen, om de eenzijdige , altijd maar anti-israelisch gezinde pers wat tegengas te geven, zal ik dat niet nalaten, nee.
Zo kunnen US soldaten duizenden burgers ombrengen in Irak, en Afghanistan bij zg militaire ongelukjes en vergissinkjes, en word een onvermijdelijk dodelijk gevolg van een aanval door Israel gelijk met rechters uit de hele wereld tot misdaad tegen de mensheid en tot oorlogsmisdaden verklaard.
Bovendien is Israel's handelen een reaktie, op de talloze raketten, waarvan de pers wedereom besluit dat het niet eens op de achterpagina komt.
Verdeer quote ik slechte een paar waarschuwingen aan het volk israel uit Numeri, die nog steeds actueel lijken te zijn.
mag toch wel?
Voor alle duidelijkheid: Ik sta ook achter Israel. Israel heeft het vaak niet makkelijk. Dat is echter niet het punt waarop ik de aandacht heb willen vestigen. Het is jammer dat de punten die ik heb ingebracht bij de meesten niet in de juiste aarde vallen, of worden weggewoven met de aloude Israel-retoriek. Ook dat zorgt niet voor levendige discussies.
"Ik sta ook achter Israël "; is dat zo?
Er werd geschreven dat Israél, hoewel ( nog ) niet christelijk, de Bergrede maar eens moest gaan practiseren, waarbij vermoedelijk gedoeld wordt op hetgeen staat in Mattheüs 5 vers 9: zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden. Maar dat doen de joden juist: ze hebben vrede aangeboden als Israël als staat wordt erkend, aan alle staten rondom, zelfs onder de belofte van teruggaaf van de gebieden die de arabieren in die tegen Israël begonnen oorlogen verloren hebben. Egypte heeft dat gedeaan, alleen, en de Sinaí is teruggegeven, onmiddellijk; ook Gaza is meteen terug-aangeboden aan Egypte, maar president Anwar Sadat was er enkele dagen en wou het niet hebben!Zo is Gaza in de versukkeling gebracht, feitelijk doordat Egypte hen heeft laten vallen; Gaza was immer Egyptisch.
Overigens, waar in Europa heeft ooit zelfs maar de gedachte gespeeld aan teruggaaf van de in de Tweede Wereldoorlog door Duitsland verloren gebieden -Silezië, Oost Pruisen, delen van Pommeren, Elzas, Sudetenland - of geldelijke vergoeding voor die verloren gebieden of aan de miljoenen verdreven Duitsers??? Maar als het om Israël gaat, dan ineens gans andere normen!!!
Wat te denken, indien Israèl één moment militair zou verzwakken of zou nalaten met kracht op enigerlei aanval of provocatie te reageren, met Syriè en Iran die daar op wachten. Staten die in ieder geval zich niets gelegen laten liggen aan enig Bijbelwoord, maar integendeel Israél willen vernietigen. Misschien goed, als men zou denken dat dan God Israél toch ook wel zal behoeden, om eens hoofdstuk 3 van Mattheùs er naast te leggen. Waar de boze tegen de Heere zegt : aan Zijn engelen zal Hij opdracht geven U aangaande, en op de handen zullen ze U dragen, opdat ge Uw voet niet aan een steen stoot. Op deze op het eerste gezicht wellicht vrome en zelfs wellicht aandoenlijke tekst, maar afkomstig uit de mond van de boze de mensenmoordenaar van den beginne: antwoordt de Heere allerduidelijkst: er staat ook geschreven : ge zult de Heere Uw GOD niet verzoeken.
Israél is de sterkste militaire macht in het MiddenOosten. Snakt naar vrede, wil niet dat zijn jongens en meisjes jarenlang in dienst moeten in plaats van een carriere in de burgermaatschappij op te bouwen, wil niet dat grote delen van het staatsbudget aan defensie op moeten gaan, etc.
Maar Israél neemt zijn verantwoordelijkheid. Si vis pacem, para bellum: wie vrede wil, bewapene zich ten oorlog.De militaire macht en kracht van het kleine Israél weerhoudt zijn doodsvijanden, hen te vernietigen. Israél heeft alle recht zich als Staat te weer te stellen, en zich militair paraat te houden om zich als Staat in stand te houden, en zodoende al zijn burgers te beschermen.
Inderdaad, alleen zo staat men achter Israél.
Thomas
Jacobse

Bericht door Jacobse »

blijmoedig schreef:
Joannah schreef:
blijmoedig schreef:
mag toch wel?
"Ik sta ook achter Israël "; is dat zo?
Er werd geschreven dat Israél, hoewel ( nog ) niet christelijk, de Bergrede maar eens moest gaan practiseren, waarbij vermoedelijk gedoeld wordt op hetgeen staat in Mattheüs 5 vers 9: zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden. Maar dat doen de joden juist: ze hebben vrede aangeboden als Israël als staat wordt erkend, aan alle staten rondom, zelfs onder de belofte van teruggaaf van de gebieden die de arabieren in die tegen Israël begonnen oorlogen verloren hebben. Egypte heeft dat gedeaan, alleen, en de Sinaí is teruggegeven, onmiddellijk; ook Gaza is meteen terug-aangeboden aan Egypte, maar president Anwar Sadat was er enkele dagen en wou het niet hebben!Zo is Gaza in de versukkeling gebracht, feitelijk doordat Egypte hen heeft laten vallen; Gaza was immer Egyptisch.
Overigens, waar in Europa heeft ooit zelfs maar de gedachte gespeeld aan teruggaaf van de in de Tweede Wereldoorlog door Duitsland verloren gebieden -Silezië, Oost Pruisen, delen van Pommeren, Elzas, Sudetenland - of geldelijke vergoeding voor die verloren gebieden of aan de miljoenen verdreven Duitsers??? Maar als het om Israël gaat, dan ineens gans andere normen!!!
Wat te denken, indien Israèl één moment militair zou verzwakken of zou nalaten met kracht op enigerlei aanval of provocatie te reageren, met Syriè en Iran die daar op wachten. Staten die in ieder geval zich niets gelegen laten liggen aan enig Bijbelwoord, maar integendeel Israél willen vernietigen. Misschien goed, als men zou denken dat dan God Israél toch ook wel zal behoeden, om eens hoofdstuk 3 van Mattheùs er naast te leggen. Waar de boze tegen de Heere zegt : aan Zijn engelen zal Hij opdracht geven U aangaande, en op de handen zullen ze U dragen, opdat ge Uw voet niet aan een steen stoot. Op deze op het eerste gezicht wellicht vrome en zelfs wellicht aandoenlijke tekst, maar afkomstig uit de mond van de boze de mensenmoordenaar van den beginne: antwoordt de Heere allerduidelijkst: er staat ook geschreven : ge zult de Heere Uw GOD niet verzoeken.
Israél is de sterkste militaire macht in het MiddenOosten. Snakt naar vrede, wil niet dat zijn jongens en meisjes jarenlang in dienst moeten in plaats van een carriere in de burgermaatschappij op te bouwen, wil niet dat grote delen van het staatsbudget aan defensie op moeten gaan, etc.
Maar Israél neemt zijn verantwoordelijkheid. Si vis pacem, para bellum: wie vrede wil, bewapene zich ten oorlog.De militaire macht en kracht van het kleine Israél weerhoudt zijn doodsvijanden, hen te vernietigen. Israél heeft alle recht zich als Staat te weer te stellen, en zich militair paraat te houden om zich als Staat in stand te houden, en zodoende al zijn burgers te beschermen.
Inderdaad, alleen zo staat men achter Israél.
Thomas
blijmoedig

.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 29 jul 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
blijmoedig

Jacobse schreef:"
Er werd geschreven dat Israél, hoewel ( nog ) niet christelijk, de Bergrede maar eens moest gaan practiseren, waarbij vermoedelijk gedoeld wordt op hetgeen staat in Mattheüs 5 vers 9: zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden
Als je goed had gelezen, dan had je kunnen zien dat het gaat om Matth. 5:44, wat wel 50x is genoemd: Heb uw vijanden lief! Als je niet eens de moeite kan nemen om de postings waar je op reageert goed te lezen, is het wellicht verstandiger je van al te grote en cynische woorden ('Is dat zo?') te onthouden. En te zien aan je reactie heb je totaal niets begrepen van wat ik heb willen zeggen. Alsof je tegen een muur praat :banghead

Hopeloos.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

parsifal schreef:Ik kon wel janken toen ik begin vorig jaar de beelden van Dr. Abu al-Aish in Gaza zag. Het ging in dat geval om oorlogvoering door Israel waarvan ik denk dat die te rechtvaardigen is, maar dat neemt niet weg dat hier een geweldig leed is aangericht. Als je dan vervolgens hoort dat deze man in Israel allerlei verwensingen naar zijn hoofd kreeg omdat hij palestijnse propaganda zou maken, dan is er iets goed mis.
Het is afschuwelijk wat deze man -die de vrede tussen Palestijnen en Israëli's op een juiste manier probeert te bewerkstelligen- heeft moeten doormaken met het verlies van zijn dochters. Maar ook Israëlische mensen hebben hun dochters en zonen verloren door zelfmoordaanslagen. Er is zelfs een keer een heel Nederlands gezin vermoord in een pizzeria in Jeruzalem door een zelfmoordterrorist.

Wat ik probeer te zeggen: leed en groot verdriet is er aan beide kanten. Ik word er ook niet vrolijk van, treuriger des te meer.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

blijmoedig schreef:
Er werd geschreven dat Israél, hoewel ( nog ) niet christelijk, de Bergrede maar eens moest gaan practiseren, waarbij vermoedelijk gedoeld wordt op hetgeen staat in Mattheüs 5 vers 9: zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden
Als je goed had gelezen, dan had je kunnen zien dat het gaat om Matth. 5:44, wat wel 50x is genoemd: Heb uw vijanden lief! Als je niet eens de moeite kan nemen om de postings waar je op reageert goed te lezen, is het wellicht verstandiger je van al te grote en cynische woorden ('Is dat zo?') te onthouden. En te zien aan je reactie heb je totaal niets begrepen van wat ik heb willen zeggen. Alsof je tegen een muur praat :banghead

Hopeloos.
Wat wil je dan eigenlijk zeggen, blijmoedig? Ik heb dit topic volgens mij vanaf bladzijde 10 gelezen, en het is mij nog steeds niet echt duidelijk wat je nu nog meer van Israël wilt. Er zijn hier best veel voorbeelden langsgekomen die de goede wil van Israël aangeven. En inderdaad, het kan altijd beter, maar moeten we elkaar daar nu op gaan pakken, dat het altijd beter kan?
Uiteindelijk komt het in dit topic toch wel neer op de vraag: wie is de agressor? En wil jij hier zeggen dat deze balans niet heel erg naar de kant van de moslims doorslaat?
Of heb ik je punt nu weer niet goed begrepen? Nogmaals mijn punt, en ieder anders punt, want dat begrijp jij kennelijk ook niet, de Joden moeten meer liefhebben, dat weten we, maar dat moeten we allemaal, altijd. Komen we weer bij de vraag uit wie hier nu eigenlijk de boel elke keer opblazen, de Joden of de moslims. Zijn het niet de moslims?
(zie je de rotonde?)
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Marie-Henriëtte

parsifal schreef:Als je dan vervolgens hoort dat deze man in Israel allerlei verwensingen naar zijn hoofd kreeg omdat hij palestijnse propaganda zou maken, dan is er iets goed mis.
Ik weet trouwens niet of dit helemaal op waarheid berust. Het lijkt mij een kwalijke zaak, dat wanneer deze man zijn verdriet uit wegens het verlies van zijn dochters, dat hij dan in Israël als propaganist wordt neergezet voor "de Palestijnse zaak". Volgens mij is Dr. Abu al-Aish een geliefd man in Israël. Dat één Israëlische vrouw dan gezegd zou hebben dat hij een propaganist is, staat niet synoniem voor héél Israël die hem allerlei verwensingen toeroept.

Natuurlijk is die vrouw niet helemaal in orde als zij zoiets verkondigd. De meeste Israëliërs zullen dat voor de volle 100 procent met je eens zijn.
Jacobse

Bericht door Jacobse »

blijmoedig schreef:

Hopeloos.
Deze reactie en de toonzetting er van, en het nalaten in te gaan op het gestelde, veroordeelt zichzelf.
Inzake ": ge zult Uw naaste liefhebben en uw vijanden haten, maar ik zeg u: hebt uw vijanden lief ...." : geeft uitwerking aan het tweede gebod ( gelijk aan het eerste: ge zult God liefhebben boven alles ,en ) : ge zult uw naaste liefhebben als uzelf. Dat heeft NIETS te maken met de verantwoordelijkheid van een Staat die een Staat, iedere Staat, ook Israël, in souvereiniteit en bescherming heeft waar te maken voor haar burgers.
Thomas
blijmoedig

Jacobse schreef:
blijmoedig schreef:

Hopeloos.
Deze reactie en de toonzetting er van, en het nalaten in te gaan op het gestelde, veroordeelt zichzelf.
Inzake ": ge zult Uw naaste liefhebben en uw vijanden haten, maar ik zeg u: hebt uw vijanden lief ...." : geeft uitwerking aan het tweede gebod ( gelijk aan het eerste: ge zult God liefhebben boven alles ,en ) : ge zult uw naaste liefhebben als uzelf. Dat heeft NIETS te maken met de verantwoordelijkheid van een Staat die een Staat, iedere Staat, ook Israël, in souvereiniteit en bescherming heeft waar te maken voor haar burgers.
Thomas
Wederom, als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik dat ook nooit heb betoogd. Ik heb altijd gezegd dat het het goed recht is van de regering van Israel om haar burgers te beschermen. Ik heb de nadruk willen leggen op de individuele Israelische burgers. Als zij nu eens zouden beginnen om de individuele Palestijnse burgers meer lief te hebben, dan zou dat vroeg of laat misschien ook zijn doorwerking kunnen hebben op statelijk niveau. Minder bommen door Hamas. Minder vergeldingsacties door Israel. Enzovoorts, enzovoorts.

Uiteindelijk zijn beide bevolkingsgroepen op dat kleine stukje grond tot elkaars aanwezigheid veroordeeld. Alleen met wat meer onderlinge liefde valt er misschien nog iets van te maken. En ja, in mijn ogen mag van de Israelische burgers verwacht worden dat zij daarin het voortouw nemen. Omdat zij JHWH, de God van Liefde, kennen, of op zijn minst zouden kunnen kennen.

Overigens lijkt het feit dat je heel erg slecht door iemand wordt behandeld mij in het licht van de Bergrede des te meer reden om die ander met nog meer liefde te beantwoorden. Dat is de enige manier om de spiraal van haat en angst te doorbreken. Dat is nu de radicaliteit van de Bergrede. Een slap aftreksel daarvan, alsof je je vijand minder lief hoeft te hebben, als deze te agressief tegen je is, lijkt mij niet in lijn met de woorden van de Heere Jezus.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Marie-Henriëtte schreef: Wat ik probeer te zeggen: leed en groot verdriet is er aan beide kanten. Ik word er ook niet vrolijk van, treuriger des te meer.
Maar wat ook geldt is: waar er 2 kijven, hebben er 2 schuld.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

blijmoedig schreef: Overigens lijkt het feit dat je heel erg slecht door iemand wordt behandeld mij in het licht van de Bergrede des te meer reden om die ander met nog meer liefde te beantwoorden. Dat is de enige manier om de spiraal van haat en angst te doorbreken. Dat is nu de radicaliteit van de Bergrede. Een slap aftreksel daarvan, alsof je je vijand minder lief hoeft te hebben, als deze te agressief tegen je is, lijkt mij niet in lijn met de woorden van de Heere Jezus.
Daar ben ik het wel mee eens. Haat met haat beantwoorden werkt allesbehalve heilzaam.
Marie-Henriëtte

Solipsis schreef:
Marie-Henriëtte schreef: Wat ik probeer te zeggen: leed en groot verdriet is er aan beide kanten. Ik word er ook niet vrolijk van, treuriger des te meer.
Toch zie ik Hamas en aanhangers wel als de grootste agressors in dit conflict. Wat zou het mooi zijn als Hamas dat handvest bijvoorbeeld eens vernietigde en een ander handvest ontworp waarin staat dat zij zullen werken aan vrede met Israël in plaats van deze Staat van de kaart te willen vegen.
blijmoedig

Marie-Henriëtte schreef:
Solipsis schreef:
Toch zie ik Hamas en aanhangers wel als de grootste agressors in dit conflict.

Wat zou het mooi zijn als Hamas dat handvest bijvoorbeeld eens vernietigde en een ander handvest ontworp waarin staat dat zij zullen werken aan vrede met Israël in plaats van deze Staat van de kaart te willen vegen.
Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar zo lang de Palestijnen de onderliggende partij zijn, en Israel de Palestijnse Staat in feite kan maken of breken, zie ik dat niet gebeuren. Israel is vele malen machtiger dan Hamas. Hamas moet het hebben van afschrikking. Vandaar ook dat Handvest. Voeg daarbij een botsing van ideologie en religie, en het is duidelijk dat het heel moeilijk zal zijn om partijen daadwerkelijk nader tot elkaar te brengen. Menselijke manieren zullen hier nooit een oplossing kunnen brengen. Alleen de Heere God Zelf kan een doorbraak geven. Alle betrokken personen kunnen alleen maar proberen Zijn stem te verstaan en naar Zijn geboden te leven.
Marie-Henriëtte

Misschien is het zo dat Israël machtiger is. Maar vergeet niet dat tegen terrorisme moeilijk "op te boksen" valt, want het gebeurt altijd onverwachts (zelfmoordaanslag tussen de mensen in gebouwen, bussen of zie bv. het WTC in 2001 door de broederpartij van Hamas). Dus in zekere zin kun je stellen dat Israël machtiger is, maar eigenlijk ook weer niet. Het is te danken aan de goede veiligheidsmaatregelen die Israël nu getroffen heeft (wijs geworden door ervaring) dat deze Staat nu minder last heeft van terrorisme, maar een terroristische aanslag kunnen ze nooit helemaal uitsluiten.

Hamas probeert echter nog dagelijks op de meest sluwe wijze haar slag te slaan, je weet eigenlijk nooit wanneer je iets ernstigs kunt verwachten met deze terroristische groeperingen. Ze zijn tot alles in staat en als zij dan hun doel hebben bereikt (zelfmoordaanslag in een menigte) dan kun je er een heel leger op afsturen, maar het kwaad is dan al geschied.
Gesloten