Ik woon in de rijnmond regio. Behoorlijk individualistisch over het algemeen.JolandaOudshoorn schreef:Ik krijg ht gevoel dat bij een aantal (oa Mara en Willem) in de omgeving iedereen geldgierig is en er niemand meer vrijwilligerswerk doet. Jammer dat je in zo'n omgeving woont.
Gelukkig kan ik melden dat het op heel veel verschillende plaatsen het totaal anders is. Zoals in mijn woonplaats. Veel enthousiaste vrijwillgers (met name onder de jongeren) en altijd goede opbrengsten bij collectes. Altijd bereid om iets te doen voor anderen (aan de lijve ondervonden toen ik bijna 2 jaar geveld was door BI) zonder daar iets voor terug te hoeven hebben. En ja, er zijn gemeenteleden die wat rijker zijn dan andere gemeenteleden, maar daar merk je eigenlijk heel weinig van. En hun bezit wordt kosteloos ter beschikking gesteld ten behoeve van de gemeente.
Er is nog wel omzien naar elkaar, maar weinig naar verhouding, als ik vrienden of familie hoor die in andere delen van het land wonen.
Ik heb jaaaaaren met collectebussen gelopen, o.a. hartstichting, vorig jaar had ik 3.75 opgehaald

Na 25 jaar vond ik het toen tijd om ermee te stoppen, toen ik pas liep zat er wel 100 gulden in !!! zelfde straten.
Bovendien was het best eng om in de schemering met zo'n bus te lopen, kwam ik achter.
Ze slaan je voor een euro de hersens in, weten zij wat er in zit ?
Maar mensen doen gewoon soms niet eens open ! Je ziet de gordijntjes bewegen, of je hoort de binnendeur, meeste mensen moeten mij nog kennen ook, want ik collecteerde in onze eigen wijk