Waar is de tijd gebleven van........

Bonny
Contacteer:

Re: Waar is de tijd gebleven van........

Bericht door Bonny »

Mara schreef:Nou uhm, wij hadden ooit een dominee die onverwacht kwam binnenwaaien.
Op maandagmorgen 9 uur bijv. in een gezin met kleine kinderen.
Hij kwam bij ons een keer, strijkplank met volle wasmand, stofzuiger lag breeduit, aanrecht vol afwas.
kortom chaos. (toevallig )
Zozo, zei hij veelbetekenend. Ik voelde dat ik knalrood werd.
Mijn man zei later, waarom ? Hij kwam toch onverwacht ? Dan gebeuren deze dingen soms.
Maar het voelde alsof ik in mn hemd stond.

U dan he :)
Ha ha, ja dat is zo.
Ik voelde me gewoon rood worden.
Hij was zelf nl supernetjes, zijn kinderen mochten niet eens even een jas over een stoel gooien.
Moest meteen aan de kapstok.
Zijn vrouw waste ws meteen de kopjes af, na het koffie drinken :deg
Maar gek he, als ik spic en span zit, komt er nooit iemand :)
Mwah. Je hoeft je er niet voor te schamen dat je het druk had. Of vind je dat je bij hoog - onverwacht - bezoek, de boel gelijk aan de kant moet zetten?
The Groom's still waiting at the altar
Mara

Bericht door Mara »

Nee, bij ieder bezoek. :hum
Zonder dollen, voel me altijd heel betrapt als er iemand komt en de boel staat op zn kop, maar dan ongecontroleerd, snap je ?
Ik werk in de thuiszorg en zie hoe veel mensen alles tiptop in orde hebben, dat bereik ik nooit in mijn gezin.
Er is er altijd wel eentje die de boel omver gooit, letterlijk of figuurlijk.
Gisteren had ik net de vloer gemopt, gaat er een kat 2 x over zn nek :cry
Gisteren haalde ik 2 wassen van de lijn, wel gevouwen, maar het te strijken spul, gaat in een mand.
Te warm, te moe gisteravond.
Begin ook wel eens chaotisch aan de kamer, haal teveel overhoop tegelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

TJa... hij kon toch zien dat je hard aan het werk was :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Het zegt iets over mij he ?
Kan er niet zo tegen kennelijk dat men mij zwak ziet, of niet helemaal zoals men denkt dat ik ben. pfft ingewikkeld, psych van de koude grond :haha
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Als ik je een tip mag geven: probeer minder na te denken wat de mensen wel niet zullen vinden. Misschien vinden ze wel helemaal niets.
The Groom's still waiting at the altar
refo

Bericht door refo »

Als iemand onaangekondigd binnen komt vallen mag die niets zeggen. Niets negatiefs.

Je hebt ook mensen die zeggen: kijk niet naar de rommel. Dat kan lastig worden. Een gesprek met de ogen gesloten is ook zo wat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

[quote=]Je ziet bij vele voordeuren bordjes/bloembakjes staan met met "welcome" of "welkom". Ik betwijfel of je in elk geval wel zo welkom bent???[/quote]

Dat valt vaak vies tegen. Weleens 'Nu we er toch zijn' gekeken? :pan
Orchidee

Bericht door Orchidee »

coupe soleil schreef:Je ziet bij vele voordeuren bordjes/bloembakjes staan met met "welcome" of "welkom". Ik betwijfel of je in elk geval wel zo welkom bent???
Dat valt vaak voes tegen. Weleens 'Nu we er toch zijn' gekeken? :pan
Ja net nog, vooral de "kakkers" zijn niet zo gastvrij ;)
Laatst gewijzigd door Orchidee op 21 jul 2010, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Toevallig gisteren gekeken, Oosterhout.
Tjonge, de mensen "met zwembad" waren zooooo aardig maar niet heus.
helma

Bericht door helma »

en wij ondevronden gister aan de lijve dat je bij jet en jean onverwachts heel erg welkom wordt geheten :super :love
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:en wij ondervonden gister aan de lijve dat je bij jet en jean onverwachts heel erg welkom wordt geheten :super :love
:love
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

henriët schreef:
helma schreef:en wij ondervonden gister aan de lijve dat je bij jet en jean onverwachts heel erg welkom wordt geheten :super :love
:love
Gezellig hè! :)
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:Het zegt iets over mij he ?
Kan er niet zo tegen kennelijk dat men mij zwak ziet, of niet helemaal zoals men denkt dat ik ben. pfft ingewikkeld, psych van de koude grond :haha
Je bedoelt dat je het idee aan andere wil geven dat je alles prima op orde hebt? :)

Troost je, dat heeft niemand.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Ha ha misschien wel.
Het slaat nergens op, ik weet het, net of iemand je dan minder leuk vind, als je kamer niet netjes gepoetst is.
Het is een vrouwenkwaal in onze familie (niet bij iedereen) ze krijgen rode vlekken als ze betrapt worden op smeerpoetsgedrag :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
Orchidee schreef:
MarthaMartha schreef:hier mag je altijd zomaar binnenlopen....

kijk, als we werken zijn we er niet natuurlijk, of als we boodschappen doen, of naar een verjaardag zijn, offe....
Dat is mooi en fijn, om zo gastvrij te zijn..................
Toen mijn jongste broer trouwde....4 jaar geleden......, had hij zelfs op de trouwkaaart iets over gastvrijheid gezegd, en hij had altijd de mond vol over:
Als ik nog eens trouw, ben je altijd welkom, de deur staat altijd voor je open..................
Ze hebben inmiddels 2 kinderen.....maar in die 4 jaar tijd heb ik het 3 a 4 x geprobeerd om even onverwachts een bakkie te komen doen.....(wonen 1 km verderop), maar heb me alle keren niet echt welkom gevoeld............alleen op een geplande verjaardag/ of visite :hum
Ik heb dat eigenlijk met al m'n broers ( 4 wonen in hetzelfde dorp als ikzelf), voel me nooit vrij om onverwachts eens aan te waaien, en ze doen het zelf ook nooit, maar een afspraak maken gebeurt ook niet..............
Jammer vind ik dat, want op een verjaardag heb je in alle drukte niets aan elkaar.................
Maar goed, ik heb me er inmiddels bij neergelegd.....ze zullen wel geen behoefte hebben aan een bezoekje van "grote zus" :)
Bij m'n moeder kunnen we gelukkig wel altijd terecht ;)
dat is jammer! Want dat kan juist zo gezellig zijn....
Hier hebben we een echte binnen-waai-cultuur....
In de familie, met vrienden onderling, in de gemeente ook wel, gewoon mensen waar je zo even heen kan (of ik dénk dat het kan).
Doordat iedereen dat doet is het makkelijk, als het niet gelegen komt dan draai je je om en ga je naar de volgende... daar doet niemand moeilijk over.
alleen als je er een eind voor moet rijden... dan bel ik wel even, mijn broer in zeeland bijvoorbeeld, zo ver voor niks is jammer.
Natuurlijk maken we soms ook afspraken, maar we waaien veel binnen....
Hier waaien we ook, net een orkaan soms. Men zegt wel eens dat bij ons alles schijnt te kunnen :jongle
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie