Evenwicht in citaten
Re: Evenwicht in citaten
Maar dat staat gewoon in de bijbel. Wat is dan 'gemeenschap'?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Helemaal! Hier mogen we niets van af doen.memento schreef:Dat kan zeker. Maar zouden die mensen geen gemeenschap hebben met Christus? En wie die gemeenschap van tijd tot tijd kennen mag, die is daar toch zelf bij, die weet toch op dat moment dat Hij de Zaligmaker is die uit genade ook mij al mijn zonden vergeven wil?eilander schreef:Maar hoe zit het dan met het citaat waar dit allemaal mee begon? Dát men Christus moet leren kennen, dat is zeker! Of het momént ook voor iedereen zo duidelijk is, vraag ik me af. Á Brakel schrijft over degenen die in vele bedaardheid en allengskens door de Heere overgebracht worden.memento schreef:Zo lang maar vastgehouden wordt aan dit feit, dat men Christus moet leren kennen, en dat dat moment van leren kennen zo veel indruk maakt in het leven, dat geen leed het uit het geheugen wissen kan. Kortom, dat het nodig is zo'n "10e ure" te kennen. Want zonder Christus te hebben leren kennen kan het niet, hoeveel traantjes er ook gevloeid mogen hebben.
Dat is 'bevindelijk kennen' en dieper leren kennen. Dát staat niet in de Bijbel. Het is omgang met God.refo schreef:Maar dat staat gewoon in de bijbel. Wat is dan 'gemeenschap'?
'Dan zullen wij kennen, wij zullen vervolgen, om den HEERE te kennen.'
'Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende.'