Waar is de tijd gebleven van........

Mara

Re: Waar is de tijd gebleven van........

Bericht door Mara »

Het is niet altijd onwil van iemand, maar veel vrouwen werken, dus als je weet dat ze dan thuis zijn, ga je niet, want dan komt het ws ongelegen.
Veel leeftijdsgenoten van mij, zijn al oma en passen dagenlang op kleinkinderen.
Toen mijn moeder jong was, woonde ze dicht bij diverse tantes.
Die hadden allemaal zo hun vaste rites.
Maandags de was, elke ochtend het huishouden en dan werd smiddags het nette jurkje aangetrokken en theegedronken ergens.
Mijn moeder was er vrijwel nooit als ik smiddags uit school kwam, of er was juist iemand op bezoek.
Ik werk sinds een paar maanden parttime, en ondanks dat de jongste al puber is, werk ik zoveel mogelijk onder schooltijden.
Ik heb geen kinderen die willen theeleuten, dus ze snaaien wat en vertrekken naar hun kamers.
Maar zelfs een oude oom van 98 en een tante van 97, moet ik bellen hoor ! eer dat ik er naar toe kan gaan.
Dus het is niet eens van deze generatie, maar van deze tijd :deg
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Mister schreef:
vlinder schreef:Wat je schrijft over zomaar bij iemand binnenlopen mis ik ook wel. Dat is op de veluwe nog wel meer mogelijk dan hier in de randstad. Alles en iedereen is hele dagen volgepland (inclusief mijn agenda). Vroeger weet ik dat mijn moeder op de fiets stapte en we even bij oma lang gingen en binnenwipten. Wil ik nu naar m'n oma (die op 5 minuten afstand woont) moet ik bellen en kan het soms 2, 3 dagen achter elkaar niet. Oude mensen hebben het ook veel drukker dan vroeger.
Daarom heb ik er bijna een hekel aan als mensen zomaar voor de deur staan. Bel even, dan weet je of het uitkomt. Is ook makkelijker te zeggen dan dat mensen ineens achterom komen ofzo.
Onze dominee is er dus nog een van de oude stempel. Het schijnt dat hij bij sommige mensen zomaar langskomt en dat vaak gewoon via de achterdeur. Dan krijg je wel eens rare reacties.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Gijs83 schreef:
Mister schreef:
vlinder schreef:Wat je schrijft over zomaar bij iemand binnenlopen mis ik ook wel. Dat is op de veluwe nog wel meer mogelijk dan hier in de randstad. Alles en iedereen is hele dagen volgepland (inclusief mijn agenda). Vroeger weet ik dat mijn moeder op de fiets stapte en we even bij oma lang gingen en binnenwipten. Wil ik nu naar m'n oma (die op 5 minuten afstand woont) moet ik bellen en kan het soms 2, 3 dagen achter elkaar niet. Oude mensen hebben het ook veel drukker dan vroeger.
Daarom heb ik er bijna een hekel aan als mensen zomaar voor de deur staan. Bel even, dan weet je of het uitkomt. Is ook makkelijker te zeggen dan dat mensen ineens achterom komen ofzo.
Onze dominee is er dus nog een van de oude stempel. Het schijnt dat hij bij sommige mensen zomaar langskomt en dat vaak gewoon via de achterdeur. Dan krijg je wel eens rare reacties.
Onze oud predikant kwam ook altijd onverwachts, op de vreemdste tijden soms................dat werd lang niet door iedereen op prijs gesteld....verre van dat zelfs :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:
Mister schreef:
die spontane bezoekjes zijn juist zo leuk....
Ja, inderdaad!
Je moet dingen altijd zo plannen, dat je altijd vooruit werkt. Als er dan onverwachts iemand op de stoep staat, kun je makkelijk alles even aan de kant schuiven.
Dat hebben we vanmiddag en vanavond gedaan, toen Jean en Henriët met de kids aankwamen... Echt gezellig! :yahoo
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Katharina van Bora schreef:
Luther schreef:
MarthaMartha schreef:
Ja, inderdaad!
Je moet dingen altijd zo plannen, dat je altijd vooruit werkt. Als er dan onverwachts iemand op de stoep staat, kun je makkelijk alles even aan de kant schuiven.
Dat hebben we vanmiddag en vanavond gedaan, toen Jean en Henriët met de kids aankwamen... Echt gezellig! :yahoo
Kijk...........dat is nou leuk......en gastvrij :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:
Luther schreef:
MarthaMartha schreef:
Ja, inderdaad!
Kijk...........dat is nou leuk......en gastvrij :super
Als jij langs komt, mag je waarschijnlijk ook direct meeëten. Of aan tafel, of in de schuur...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Als jij langs komt, mag je waarschijnlijk ook direct meeëten. Of aan tafel, of in de schuur...:)
:humhihi :super
Laatst gewijzigd door Orchidee op 17 jul 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
albion

Bericht door albion »

Orchidee schreef:
Luther schreef: Als jij langs komt, mag je waarschijnlijk ook direct meeëten. Of aan tafel, of in de schuur...:)
Ik heb je quote maar even aangepast dat leest makkelijker :)
Laatst gewijzigd door albion op 17 jul 2010, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Katharina van Bora

Bericht door Katharina van Bora »

Orchidee schreef:[quote="Luther]
:humhihi :super[/quote][/quote]
De schuur?? Die is voor de kippen ;)
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

[/quote]
De schuur?? Die is voor de kippen ;)[/quote][/quote][/quote]
Nou, Orchidee tokt anders aardig op RF...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Luther schreef:
De schuur?? Die is voor de kippen ;)[/quote][/quote][/quote]
Nou, Orchidee tokt anders aardig op RF...;)[/quote][/quote][/quote][/quote]
:wiz :nananere
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Orchidee schreef:
Luther schreef:
De schuur?? Die is voor de kippen ;)
[/quote][/quote]
Nou, Orchidee tokt anders aardig op RF...;)[/quote][/quote][/quote][/quote]
:wiz :nananere[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Wel verslavend dat rf he?
henriët

Bericht door henriët »

Tja, wij zijn hier ook echt van de binnen-waai cultuur..
pas zij iemand nog, een bordje op jullie huis zou geen verkeerde zijn... 'de duiventil' oid..
Eigenlijk komt het altijd uit, of we moeten op t punt staan net weg te gaan.
Maar als ik bezig ben met strijken of weet ik t wat, zet ik koffie, en ga dan ff snel door en zorg dat t af is,
andere dingen zeg ik, hups.. opzij ermee.
Ik vind het erg belangrijk tijd vrij te maken voor mensen die komen.
((enne, ik heb afgelopen weken ervaren dat het wel handig is erg vroeg s ochtends te beginnen, dat je huis 'aan kant'is, en je altijd wel wat om kan schuiven oid)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion

Bericht door albion »

henriët schreef:Tja, wij zijn hier ook echt van de binnen-waai cultuur..
pas zij iemand nog, een bordje op jullie huis zou geen verkeerde zijn... 'de duiventil' oid..
Eigenlijk komt het altijd uit, of we moeten op t punt staan net weg te gaan.
Maar als ik bezig ben met strijken of weet ik t wat, zet ik koffie, en ga dan ff snel door en zorg dat t af is,
andere dingen zeg ik, hups.. opzij ermee.
Ik vind het erg belangrijk tijd vrij te maken voor mensen die komen.
((enne, ik heb afgelopen weken ervaren dat het wel handig is erg vroeg s ochtends te beginnen, dat je huis 'aan kant'is, en je altijd wel wat om kan schuiven oid)

oei, oei: zij = zei :OO3 :)

Bij mij kan het bordje wel hangen (volgens mijn familie): de zoete inval.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
blijmoedig

Bericht door blijmoedig »

vlinder schreef:Maar wat is nu belangrijker: iemand spreken die iets moois of verdrietigs komt vertellen, een fijn gesprek of de stofzuiger die nu moet wachten tot morgen
Ik grijp elke mogelijkheid aan om de stofzuiger tot morgen (over een week) te laten wachten :haha

Voor wat betreft de onverwacht langskomende dominee zou ik denk ik een bordje bij de achterdeur hangen: "Allen welkom, dominee drie keer bellen" :langue Of gewoon de achterdeur op slot, zo doen wij dat hier in de grote stad :hum
Plaats reactie