Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

BJD

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door BJD »

Heeft iemand het boek "Spurgeon een spelbreker" van Ds C.A. van der Sluijs gelezen?

In een recensie in de Daniel stond dat Spurgeon "niet altijd helemaal het gereformeerde spoor volgt, bijvoorbeeld wat betreft verkiezing en verwerping, de doop of de kerkleer." Herkennen jullie dit?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

BJD schreef:Heeft iemand het boek "Spurgeon een spelbreker" van Ds C.A. van der Sluijs gelezen?

In een recensie in de Daniel stond dat Spurgeon "niet altijd helemaal het gereformeerde spoor volgt, bijvoorbeeld wat betreft verkiezing en verwerping, de doop of de kerkleer." Herkennen jullie dit?
Wel wat betreft de doopleer. Hij was een baptist. Wat de verkiezing betreft lijkt me dat sterk. Misschien voor een ieder die het boek wil lezen: Luisteer eens het interview met dr. C.A. van der Sluijs dat hij had met Andries Knevel.
http://www.eo.nl/programma/andriesradio ... ms=5516030
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Let er op dat met dat hier gequote citaat dr Van der Sluijs zelf gequote wordt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
BJD

Bericht door BJD »

Luther schreef:
BJD schreef:Heeft iemand het boek "Spurgeon een spelbreker" van Ds C.A. van der Sluijs gelezen?

Wel wat betreft de doopleer. Hij was een baptist. Wat de verkiezing betreft lijkt me dat sterk. Misschien voor een ieder die het boek wil lezen: Luisteer eens het interview met dr. C.A. van der Sluijs dat hij had met Andries Knevel.
http://www.eo.nl/programma/andriesradio ... ms=5516030
dank voor de link
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

HC van ds. Moerkerken en een boekje over Jona van 't Hul
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Schemerlichtje schreef:HC van ds. Moerkerken en een boekje over Jona van 't Hul
Jona van 't Hul? Wie was dat dan?
~~Soli Deo Gloria~~
Jongere

Bericht door Jongere »

Afbeelding

Heeft iemand anders het al gelezen? Ben benieuwd naar reacties.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Jongere schreef:Afbeelding

Héé', die ken ik niet. Nieuw?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
hmprff

Bericht door hmprff »

De kolonel krijgt nooit post - Gabriel Garcia Marquez
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Jongere

Bericht door Jongere »

Luther schreef:
Jongere schreef:Afbeelding

Héé', die ken ik niet. Nieuw?
Ja, net nieuw.

De bekende theoloog reageert op een aantal zaken die hem in het kerkelijk leven en de theologische wereld regelmatig dwarszitten. In dit pamfl et richt hij zich op de mensen in de kerk.

Er moet orde op zaken worden gesteld. En dan gaat het niet om allerlei details, maar om de hoofdzaken van het geloof. De kerk is te veel een plek geworden waar mensen religieus of sociaal worden beziggehouden in plaats van geconfronteerd met de heilige God. Tal van projecten zijn gestart om mensen bij de kerk te houden, maar een kerk die geen kerk is, is de moeite niet waard om je schoenen voor aan te trekken. Waar gaat het nu echt om in de kerk?

Heel scherp geschreven boekje, maar daarom niet minder de moeite waard.
albion

Bericht door albion »

Ik heb net een jeugdboek gelezen: Sluip jacht.

Afbeelding

Afbeelding
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:Ik heb net een jeugdboek gelezen: Sluip jacht.

Afbeelding

Afbeelding
Kan me niet voorstellen dat je die titel moet lezen als Sluip jacht, met een spatie tussen beide woordhelften.
~~Soli Deo Gloria~~
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Net uitgelezen: "De onbekende ziener" (ds. A. Moerkerken)

Het gaat over de laatste zes (onbekende) hoofdstukken uit het boek Daniël. Zeer aanbevolen! Wat een schatten worden opgedolven door deze predikant. Maar ook wat een ernstige boodschap, juist ook voor deze tijd. Met name de preken over Daniël 10-12 over Antiochus Epifanus, als type van de antichrist. Het trof me (in het kader van de discussie op dit forum) dat ds. Moerkerken de antichrist typeert als een volstrekt atheïstische macht, die kerken uiteindelijk niet ongemoeid zal laten. Het zal een tijd zijn, waarin de kerk weer ondergronds zal zijn en het reformatorisch onderwijs niet meer zal bestaan. Ik zal deze post ook neerzetten in dat bewuste topic.

Nogmaals: zeer aanbevolen!
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:Net uitgelezen: "De onbekende ziener" (ds. A. Moerkerken)

Het gaat over de laatste zes (onbekende) hoofdstukken uit het boek Daniël. Zeer aanbevolen! Wat een schatten worden opgedolven door deze predikant. Maar ook wat een ernstige boodschap, juist ook voor deze tijd. Met name de preken over Daniël 10-12 over Antiochus Epifanus, als type van de antichrist. Het trof me (in het kader van de discussie op dit forum) dat ds. Moerkerken de antichrist typeert als een volstrekt atheïstische macht, die kerken uiteindelijk niet ongemoeid zal laten. Het zal een tijd zijn, waarin de kerk weer ondergronds zal zijn en het reformatorisch onderwijs niet meer zal bestaan. Ik zal deze post ook neerzetten in dat bewuste topic.

Ziet deze predikant de antichrist alleen als macht of ook als één persoon? net zoals de antichrist van het O.T. een persoon was Antiochus Epifanus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Net uitgelezen: "De onbekende ziener" (ds. A. Moerkerken)

Ziet deze predikant de antichrist alleen als macht of ook als één persoon? net zoals de antichrist van het O.T. een persoon was Antiochus Epifanus.
Als een persoon: de mens der zonde, zoals Paulus erover schrijft. Zie de 8e preek uit dit boekje.
Gesloten