Het grote WEERTOPIC

Mara

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Mara »

Vandaar, ik keek 3 uur vooruit.
Maar wordt er soms niet al te snel overdreven weeralarm geslagen ?
Het is nog geen alarm maar wel waarschuwing.
Van de winter ook een paar keer banggemaakt, viel het ook mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:Vandaar, ik keek 3 uur vooruit.
Maar wordt er soms niet al te snel overdreven weeralarm geslagen ?
Het is nog geen alarm maar wel waarschuwing.
Van de winter ook een paar keer banggemaakt, viel het ook mee.
Ik wordt liever voor niets bang gemaakt, dan dat ik van niets weet.
Nu houd ik in ieder geval de berichtgeving in de gaten, dat zou ik anders niet doen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Ook in Oslo is het warm:
Eland stormt supermarkt binnen

OSLO - Bezoekers van een supermarkt in het Noorse plaatsje Kongsvinger, ten noordoosten van Oslo, keken vreemd op toen zij een eland langs de schappen zagen rennen.

© AFP Het beest stormde de supermarkt waarschijnlijk binnen om wat afkoeling te zoeken. De Noorse televisiezender TV2 maakte melding van het incident.

De eland takelde de bloemen- en tuinafdeling van de supermarkt flink toe, waarna het zijn weg vervolgde naar de drankafdeling.

Voor een stapel met koele bierflesjes bleef het dier een tijdje staan en stormde via de ingang de winkel uit. Hierna verdween de eland in een bos.
:)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:Ook in Oslo is het warm:
Eland stormt supermarkt binnen

OSLO - Bezoekers van een supermarkt in het Noorse plaatsje Kongsvinger, ten noordoosten van Oslo, keken vreemd op toen zij een eland langs de schappen zagen rennen.

© AFP Het beest stormde de supermarkt waarschijnlijk binnen om wat afkoeling te zoeken. De Noorse televisiezender TV2 maakte melding van het incident.

De eland takelde de bloemen- en tuinafdeling van de supermarkt flink toe, waarna het zijn weg vervolgde naar de drankafdeling.

Voor een stapel met koele bierflesjes bleef het dier een tijdje staan en stormde via de ingang de winkel uit. Hierna verdween de eland in een bos.
:)
Zo'n beest weet wel waar die gaat staan ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:Heb net op buienradar gekeken maar dat valt reuze mee.
Voor 3 uur gebeurt er sowieso niks, dan komt het aan in Zeeland.
Maar ik had grotere dikkere donkergekleurde plukken verwacht, dus zou het nog uitgroeien dan ?
Hm ja, dat 2 en 3 uur vooruit laat weinig zien, maar ik neem aan dat dat een foutje is.

Je moet de waarschuwingen niet zien als bangmakerij trouwens. Ze geven gewoon aan dat er heftig weer aan lijkt te komen. Handig als mensen dat weten en er rekening mee houden. Denk bijvoorbeeld ook aan fietsers, motorrijders, mensen die aan het varen zijn enzo. Je hoeft er niet gelijk bang van te worden... het is alleen om problemen te voorkomen, zodat mensen weten dat het kan gebeuren. Misschien valt het dan wel eens mee... maar beter dat je waarschuwt en het meevalt, dan wanneer je niet waarschuwt en het dan tegenvalt met allerlei gevolgen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Deze winter was er ook al een discussie gaande over de alarmen. Als het te vaak doet, nemen de mensen het niet meer serieus. Je moet ALTIJD voorbereid zijn op een plotse omslag. Al is het nog zo warm en stabiel, ik heb altijd wel een vestje of jasje bij me.
In de auto sjouw ik ook het eea mee, flesje water, paraplu, zaklamp.
Ik ben zelf een recreatieve fietser, maar als ik naar mn werk zou moeten fietsen, 10 km of meer, zou ik toch ook altijd wel een regencape oid meenemen.
Een mobiel is fijn, want dan kun je altijd nog een taxi bellen :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Volgens mij heeft het KNMI toen ook het systeem aangepast door met categorieën te gaan werken in plaats van altijd een weeralarm af te geven. Nu geven ze gewoon een waarschuwing voor heftig weer.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Marnix schreef:Volgens mij heeft het KNMI toen ook het systeem aangepast door met categorieën te gaan werken in plaats van altijd een weeralarm af te geven. Nu geven ze gewoon een waarschuwing voor heftig weer.
Ja, maar hoe is de Nederlander? Als er een 'alarm' wordt gegeven willen we slachtoffers zien.

Volgens buienradar onweert het enorm in Belgie. Die onweersbuien trekken de oostkant van NL in.
In de rest van het land komt er een hoop water. En afkoeling In Zuid-Zeeland rgenet het al en is het 20 graden, in Twente 33.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
judith

Bericht door judith »

refo schreef:
Marnix schreef:Volgens mij heeft het KNMI toen ook het systeem aangepast door met categorieën te gaan werken in plaats van altijd een weeralarm af te geven. Nu geven ze gewoon een waarschuwing voor heftig weer.
Ja, maar hoe is de Nederlander? Als er een 'alarm' wordt gegeven willen we slachtoffers zien.

Volgens buienradar onweert het enorm in Belgie. Die onweersbuien trekken de oostkant van NL in.
In de rest van het land komt er een hoop water. En afkoeling In Zuid-Zeeland rgenet het al en is het 20 graden, in Twente 33.
Hier ist nu ook al.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
jvdg

Bericht door jvdg »

Hier in de Zuid-Alblasserwaard een milde zomerregen, zonder onweer.
Binnentemperatuur wil maar niet zakken.
huisman

Bericht door huisman »

jvdg schreef:Hier in de Zuid-Alblasserwaard een milde zomerregen, zonder onweer.
Hier in het midden van het land lijkt het ook mee te vallen, weinig onweer wel redelijk wat wind en een temperatuurval van ruim 30 graden naar 19 graden
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
judith

Bericht door judith »

huisman schreef:
jvdg schreef:Hier in de Zuid-Alblasserwaard een milde zomerregen, zonder onweer.
Hier in het midden van het land lijkt het ook mee te vallen, weinig onweer wel redelijk wat wind en een temperatuurval van ruim 30 graden naar 19 graden
Hier ist onweer vlakbij....
stroom ging er 1 seconde af... ofzoiets... :fi
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Hier gaat het (weer) flink tekeer.
judith

Bericht door judith »

Mister schreef:Hier gaat het (weer) flink tekeer.
hier valt het nu weer mee. Het onweer hebben we voorzoverikzie wel ongeveer gehad denk ik...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:Hier gaat het (weer) flink tekeer.
Hier heeft het alleen flink geregend, maar dat stopt nu bijkans.
Overigens constateer ik wel met grote ergernis dat de actie-dakgootreparatie niet het gewenste resultaat heeft :mad :mad :mad :mad
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten