Wat precies? Ik vond de kop wel leuk. Ont-spanje. Het stukje is verder vrij nuchter en genunceerd naar mijn mening. Hoewel ik niet zo hou van die "wat zou Jezus doen-redeneringen". Dat kan je niet hard maken, alleen gekleurd invullen. Een tegenstander zal zeggen dat Jezus het museumplein schoon zou vegen, een voorstander dat hij zou kijken met hoeren en tollenaars maar als Hij ergens anders nodig zou zijn gelijk zou gaan.... Kortom, schiet niet op... kunnen we ons beter niet mee bezig houden, het is sowieso een bijzaak.Mister schreef:Droevig: http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=17124
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Als het eten van Jezus met hoeren en tollenaars in dít verband wordt gebruikt, begrijp ik niet eens dat men het durft te noemen. Dat gegeven wordt ontzettend vaak misbruikt.
Christus at met het uitschot van de samenleving ja, maar riep hen tevens op tot bekering. En dat deden zij, waarmee ze de geestelijke leiding voorgingen in het koninkrijk.
Dat is iets van totaal andere orde dan het op deze manier te gebruiken. Het spijt me, maar ik vind dit stukje echt bol staan van verkeerde redeneringen.
Christus at met het uitschot van de samenleving ja, maar riep hen tevens op tot bekering. En dat deden zij, waarmee ze de geestelijke leiding voorgingen in het koninkrijk.
Dat is iets van totaal andere orde dan het op deze manier te gebruiken. Het spijt me, maar ik vind dit stukje echt bol staan van verkeerde redeneringen.
Inderdaad. Het stukje wekt de indruk dat Jezus voorop liep in het doen van ontspannen dingen, en als Zijn aanwezigheid ergens anders noodzakelijk was, dan ging dat even voor. Verder was het vooral gezellig. Daarom stuitte het stukje me ook zo tegen de borst. Overigens krijgt de schrijver van de reageerders al fors tegengas.Jongere schreef:Als het eten van Jezus met hoeren en tollenaars in dít verband wordt gebruikt, begrijp ik niet eens dat men het durft te noemen. Dat gegeven wordt ontzettend vaak misbruikt.
Ik ben het eens dat men niet WWJD moet aanhalen
Waar ik het oneens mee ben (zal wel weer verwijderd worden) Dat mensen blij zijn dat we de finale hebben verloren
Als je sport zo nutteloos vind dan ook geen sport uitoefenen in welke vorm dan ook van t/m zaterdag
Ik vind en vond dit een zeer triest topic geworden want in principe zaten een aantal van julie dus in theorie te juichen voor spanje
errug kinderachtig
Ook is het vreemd dat ik niemand hoor over het feit dat het koninklijkhuis aanwezig was......
Waar ik het oneens mee ben (zal wel weer verwijderd worden) Dat mensen blij zijn dat we de finale hebben verloren
Als je sport zo nutteloos vind dan ook geen sport uitoefenen in welke vorm dan ook van t/m zaterdag
Ik vind en vond dit een zeer triest topic geworden want in principe zaten een aantal van julie dus in theorie te juichen voor spanje
errug kinderachtig
Ook is het vreemd dat ik niemand hoor over het feit dat het koninklijkhuis aanwezig was......
Afgelopen week was op de TV een korte reportage over een voorspelling van de uitslag van het WK tussen Spanje en Holland. Belaagd door camera's werden opnamen gemaakt van een of ander aquarium in Duitsland waar onderwater in een glazen bak twee andere glazen bakjes werden geplaatst, op elk van die bakjes was een landennaam-etiket of een landenvlag -etiket geplakt, en in elk van die bakjes werd een mossel gedaan.Vervolgens was er een kleine inktvis in de buurt, en die ging dan met een of meer van zijn tentakels beide mosselen oppeuzelen. Maar: die mossel die hij/zij het eerste opat, en het ging er dus om uit welk bakje met welk etiket er op hij als eerste de mossel nam, die stond voor de ploeg die de aanstaande voetbalwedstrijd ging verliezen; het dier had - volgens de reportage - al alle zes keer de uitslag goed voorspeld. Zoals gezegd, bakken camera´s er bij daar in Duitsland, en het was op de Hollandse TV. De inktvis pakte het bakje met Holland er op, als eerste.
In de tijden van heidendom bij Romeinen en bij Germanen werd de toekomst, naar werd vermeend, `voorspeld ` onder meer door te kijken naar hoe de ingewanden van een daartoe geslacht dier lagen, en waar vogels heen opvlogen.
Tweeduizend-anderhalf duizend jaar later is het dus weer zo ver. Afschuwelijk.
De oren laten hangen naar zulke godloze - duivelse onzin, en dat rondbazuinen via de TV, in plaats van de handen uit de mouwen te steken en for better and worse op de Heere te vertrouwen.
Thomas
In de tijden van heidendom bij Romeinen en bij Germanen werd de toekomst, naar werd vermeend, `voorspeld ` onder meer door te kijken naar hoe de ingewanden van een daartoe geslacht dier lagen, en waar vogels heen opvlogen.
De oren laten hangen naar zulke godloze - duivelse onzin, en dat rondbazuinen via de TV, in plaats van de handen uit de mouwen te steken en for better and worse op de Heere te vertrouwen.
Thomas
Dat hele inktvis verhaal is lachwekkend en is aandachttrekkerij
Ik kan er wel om lachen en zie er niets Goddeloos in maar meer de gedachte van een ééncellige die daar naar kijkt
Toch voorzie ik ook wat met die inktvis
Een heerlijke maaltijd calemares of een paella (maar ik wil vanavond absoluut geen paella
Ik kan er wel om lachen en zie er niets Goddeloos in maar meer de gedachte van een ééncellige die daar naar kijkt
Toch voorzie ik ook wat met die inktvis
Een heerlijke maaltijd calemares of een paella (maar ik wil vanavond absoluut geen paella

Ik wilde bijna op het laatste deel van de laatste zin reageren. Toch maar niet.Jacobse schreef:Afgelopen week was op de TV een korte reportage over een voorspelling van de uitslag van het WK tussen Spanje en Holland. Belaagd door camera's werden opnamen gemaakt van een of ander aquarium in Duitsland waar onderwater in een glazen bak twee andere glazen bakjes werden geplaatst, op elk van die bakjes was een landennaam-etiket of een landenvlag -etiket geplakt, en in elk van die bakjes werd een mossel gedaan.Vervolgens was er een kleine inktvis in de buurt, en die ging dan met een of meer van zijn tentakels beide mosselen oppeuzelen. Maar: die mossel die hij/zij het eerste opat, en het ging er dus om uit welk bakje met welk etiket er op hij als eerste de mossel nam, die stond voor de ploeg die de aanstaande voetbalwedstrijd ging verliezen; het dier had - volgens de reportage - al alle zes keer de uitslag goed voorspeld. Zoals gezegd, bakken camera´s er bij daar in Duitsland, en het was op de Hollandse TV. De inktvis pakte het bakje met Holland er op, als eerste.
Thomas
Zal een ander wel doen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
O, dan wil ik best even zeggen dat ik dat onnodig, overbodig en nutteloos vind.Bart schreef:Ook is het vreemd dat ik niemand hoor over het feit dat het koninklijkhuis aanwezig was......

Correctie: Paul (zo heet het beest) koos voor Spanje. Het mysterie schijnt trouwens al ontrafeld te zijn: Paul heeft een voorkeur voor de kleur geel, vandaar dat ie het gele vlak in de Spaanse vlag aantrekkelijker vond dan de Nederlandse vlag.Jacobse schreef:De inktvis pakte het bakje met Holland er op, als eerste.
Volgens mij is het trouwens gewoon een uit de hand gelopen grap.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
En ik maar denken dat dat beest kleurenblind wasJosephus schreef:Correctie: Paul (zo heet het beest) koos voor Spanje. Het mysterie schijnt trouwens al ontrafeld te zijn: Paul heeft een voorkeur voor de kleur geel, vandaar dat ie het gele vlak in de Spaanse vlag aantrekkelijker vond dan de Nederlandse vlag.Jacobse schreef:De inktvis pakte het bakje met Holland er op, als eerste.
Volgens mij is het trouwens gewoon een uit de hand gelopen grap.

Als slechts 1 celligen ernaar kijken, waarom werd dat beest dan met de dood bedreigd en stonden er zoveel journalisten ?
Toch meer lagere klassen dan aanvankelijk gedacht ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
dat W.Alexander daar als een groot kind helemaal bedremmeld met een ongelooflijk lang gezicht, bijna stond te grienen, met een 3 meter lange goedkoop oranje sjawl om, dat was pas triest.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
en worden de reacties linea recta weer verwijderd. Ik weet niet wat er verkeerd was aan mijn reactie...Mister schreef:Inderdaad. Het stukje wekt de indruk dat Jezus voorop liep in het doen van ontspannen dingen, en als Zijn aanwezigheid ergens anders noodzakelijk was, dan ging dat even voor. Verder was het vooral gezellig. Daarom stuitte het stukje me ook zo tegen de borst. Overigens krijgt de schrijver van de reageerders al fors tegengas.Jongere schreef:Als het eten van Jezus met hoeren en tollenaars in dít verband wordt gebruikt, begrijp ik niet eens dat men het durft te noemen. Dat gegeven wordt ontzettend vaak misbruikt.
De voetbalsport heeft inderdaad veel eencelligen onder haar aanhangers.Mara schreef:Als slechts 1 celligen ernaar kijken, waarom werd dat beest dan met de dood bedreigd en stonden er zoveel journalisten ?
Toch meer lagere klassen dan aanvankelijk gedacht ?
En die journalisten stonden er waarschijnlijk omdat Paul toch wel veel nieuwswaarde had (of ze hadden gewoon zin in een lolletje).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
En dat jij dat met een zogenaamd lang gezicht hier moet melden is ook triest. Je hoopt op een overwinning, je verliest... das even balen. Jammer. Wat moet je dan, lachen en blij zijn terwijl je net hebt verloren? Willem Alexander is nuchter genoeg om het snel genoeg weer kwijt te zijn 
@ mara: Dat met de dood bedreigd worden moet je ook met een korreltje zout nemen. Er was een lading brieven binnengekomen, gericht aan de octopus, waarin lekkere inktvisrecepten stonden enzo. Best grappig toch

@ mara: Dat met de dood bedreigd worden moet je ook met een korreltje zout nemen. Er was een lading brieven binnengekomen, gericht aan de octopus, waarin lekkere inktvisrecepten stonden enzo. Best grappig toch

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mister schreef:Inderdaad. Het stukje wekt de indruk dat Jezus voorop liep in het doen van ontspannen dingen, en als Zijn aanwezigheid ergens anders noodzakelijk was, dan ging dat even voor. Verder was het vooral gezellig. Daarom stuitte het stukje me ook zo tegen de borst. Overigens krijgt de schrijver van de reageerders al fors tegengas.Jongere schreef:Als het eten van Jezus met hoeren en tollenaars in dít verband wordt gebruikt, begrijp ik niet eens dat men het durft te noemen. Dat gegeven wordt ontzettend vaak misbruikt.
Wel vreemd dat een heel aantal reacties zijn weggehaald.