Oranjegekte

Marnix

Re: Oranjegekte

Bericht door Marnix »

:D

Inderdaad. Kortom, gewoon uit die jas... en als mensen daardoor de boodschap minder serieus nemen wordt het ook tijd om wat geestelijke ballast uit te trekken... :)

Marie-Henriette, het is morgen waarschijnlijk redelijk droog. Er kan lokaal een buitje vallen maar het worden zeker niet constant plensbuien en onweer zoals vandaag.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:
Gijs83 schreef:
Luther schreef:
Niet overdrijven. Onder normale omstandigheden heeft elke ambtsdrager gewooon z'n jasje aan, maar gisteren, dat was natuurlijk extreem. Dan is het onverantwoord om dat natte, hete ding aan te houden. Ga nou mensen niet de maat nemen, die gewoon niet tegen de hitte kunnen. Groot gelijk dat gisteren op de kansel geen zwart maar een wit mannetje stond.
Nou bij ons niet hoor, maar het schijnt dat het op de preekstoel redelijk uit te houden. Maar een ouderling of diaken zag je wel een keer met een zakdoek wrijven. Ik zou het niet erg vinden al trokken ze hun jasje uit. Wat zou er op tegen zijn?
Bij ons had bijna niemand 'n jasje nog aan. Luchtvochtigheid was tegen de 80% en de binnentemperatuur 34 gr. Dan is het aantrekken van een colbert gelijk aan jezelf roekeloos in enig gevaar begeven.......
Het is natuurlijk een kul discussie, maar het is ook wel weer interessant en leuk om eens te voeren ;).
Op de preekstoel bij ons is er ook airco, dus best uit te houden, maar verder zat het overgrote deel vd kerkenraad zonder jasje. Wel aardig om te zien dat het blijkbaar ook weer verband houdt met de "ligging" van de betreffende ambtsbroeders. De enkelen die hun jasjes aan hielden konden toch tot de wat " rechtsere " vleugel gerekend worden.

Ik heb er verder niet echt een mening over. Wat mij betreft mogen de jasje, en ook de stropdassen uit. Het zal ook met de gemeente te maken hebben, van de kerkgangers waren er bij ons misschien nog drie of vier (vd 1000) die een jasje aan hadden.
Anderzijds, als je bv de politici ziet, die houden hun jasjes in het openbaar wel netjes aan.
Ander

Bericht door Ander »

Ik had én een jasje aan, én een stropdas om, én een kind op schoot dat alleen maar hing én toch geen last van de warmte. Ik ben wel van de rechtervleugel natuurlijk... :)
Ik snap alleen niet wat dit met oranjegekte te maken heeft. Al ben ik natuurlijk blij dat het voorbij is en oranje verloor. 't Bleef aardig rustig gisteren.
Josephus

Bericht door Josephus »

Wilhelm schreef:Het is natuurlijk een kul discussie, maar het is ook wel weer interessant en leuk om eens te voeren ;).
:)

Maar toch blijf ik het bizar vinden dat veel moderne kerkgebouwen niet over een fatsoenlijk klimaatsysteem blijken te beschikken. Is dat puur een geldkwestie?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ander schreef:Ik had én een jasje aan, én een stropdas om, én een kind op schoot dat alleen maar hing én toch geen last van de warmte. Ik ben wel van de rechtervleugel natuurlijk... :)
Ik snap alleen niet wat dit met oranjegekte te maken heeft. Al ben ik natuurlijk blij dat het voorbij is en oranje verloor. 't Bleef aardig rustig gisteren.
Bij het idee alleen al leg ik het bijna af. Ik zat gisteren zonder jasje/dasje aan de klavieren bij een temp. van 29.8 graden. Vond het weer warm genoeg...
Joannah

Bericht door Joannah »

Lourens schreef:Vakantietip voor een dagje uit om je 'helden' te zien.
http://www.nu.nl/binnenland/2290770/ora ... chten.html
Zet dat helden inderdaad maar tussen aanhalingstekens.
Ten eerste is het te zot voor woorden dat er een weer alles ontregelende huldiging komt, terwijl ze niet eens gewonnen hebben.
Ten tweede, kun je op ELsevier lezen hoe er gespeeld is en wat de buitenlandse pers er van vond, die is wat onpartijdiger dan de nederlandse , wellicht.
Veel weet ik niet van voetbal af, maar het aantal rode en gele kaarten en weggestuurd worden maken veel duidelijk.Helden ?
Nee,
verliezers dus, op meer dan 1 manier.
Niet voor PVV, maar voor dit soort gedrag zou ik me als nederlander pas schamen.
Echt genant.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ander schreef:Ik snap alleen niet wat dit met oranjegekte te maken heeft. Al ben ik natuurlijk blij dat het voorbij is en oranje verloor. .

Juist, omdat het voorbij is gaan we ons nu weer met echt belangrijke dingen bezighouden ;)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wilhelm schreef:Anderzijds, als je bv de politici ziet, die houden hun jasjes in het openbaar wel netjes aan.
Precies. Dat vind ik wel grappig. Bij mij op kantoor (diversen met kerkelijke achtergrond) hebben we die "discussie" ook weleens gevoerd en wordt er een soort wedstrijdje gedaan: welke kerkenraad durfde het zonder jasje en zonder stropdas? En ik ben dan een beetje zielig, want ik "durf" dat dan niet.
Even later komt één van die collega's langs lopen met een klant: klant in overhemd met korte mouw, zonder stropdas, mijn collega geheel in pak met stropdas. Terwijl het bij ons op kantoor ook heel warm is.
Dan glimlach ik maar wat.

Maar ja, dat is toch zo: als ik zeg dat ik iedere zondag, weer of geen weer, ga hardlopen, ben ik stoer.
Als ik zeg dat ik diezelfde afstand, 2x heen en weer naar de kerk loop ook al regent het, ben ik zielig.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ander

Bericht door Ander »

- en + blijft -. De afgoderij verbinden met de 'goede' boodschap: dat mislukt.
refo

Bericht door refo »

Wilhelm schreef:
Luther schreef:
Gijs83 schreef:
Luther schreef:
Niet overdrijven. Onder normale omstandigheden heeft elke ambtsdrager gewooon z'n jasje aan, maar gisteren, dat was natuurlijk extreem. Dan is het onverantwoord om dat natte, hete ding aan te houden. Ga nou mensen niet de maat nemen, die gewoon niet tegen de hitte kunnen. Groot gelijk dat gisteren op de kansel geen zwart maar een wit mannetje stond.
Nou bij ons niet hoor, maar het schijnt dat het op de preekstoel redelijk uit te houden. Maar een ouderling of diaken zag je wel een keer met een zakdoek wrijven. Ik zou het niet erg vinden al trokken ze hun jasje uit. Wat zou er op tegen zijn?
Bij ons had bijna niemand 'n jasje nog aan. Luchtvochtigheid was tegen de 80% en de binnentemperatuur 34 gr. Dan is het aantrekken van een colbert gelijk aan jezelf roekeloos in enig gevaar begeven.......
Het is natuurlijk een kul discussie, maar het is ook wel weer interessant en leuk om eens te voeren ;).
Op de preekstoel bij ons is er ook airco, dus best uit te houden, maar verder zat het overgrote deel vd kerkenraad zonder jasje. Wel aardig om te zien dat het blijkbaar ook weer verband houdt met de "ligging" van de betreffende ambtsbroeders. De enkelen die hun jasjes aan hielden konden toch tot de wat " rechtsere " vleugel gerekend worden.

Ik heb er verder niet echt een mening over. Wat mij betreft mogen de jasje, en ook de stropdassen uit. Het zal ook met de gemeente te maken hebben, van de kerkgangers waren er bij ons misschien nog drie of vier (vd 1000) die een jasje aan hadden.
Anderzijds, als je bv de politici ziet, die houden hun jasjes in het openbaar wel netjes aan.
Bij ons was het gros ook in hemdsmouwen. Hier en daar nog een stropdas.
De wat vromige types hadden wel jasjes aan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ander

Bericht door Ander »

refo schreef:De wat vromige types hadden wel jasjes aan.
:humhihi
Mara

Bericht door Mara »

Ik noemde al die dingen, niet omdat ik het veroordeel, maar ik constateer dat (zonder jasje, zondags rijden etc.)
Toevallig hadden wij gister een dominee, die wel zijn jasje aanhield, prompt hielden 3 mannen ook hun colbert aan.
Ik had een klein koelelementje meegenomen, uit de vriezer, en hield die af en toe op mn polsen.
Dan kun je er weer ff tegen. (smiddags dan)
Gelukkig allemaal weer "normaal".
De beessiesposter waren weer weg bij AH, de vlaggetjes hangen triest in de regen, half kapot.
Het was hier gisteravond verschrikkelijk !
Het begon bij onze overburen al om 3 uur ! Het bier ging open.
Van die zomermuziek, andre hazes, en ander smartlapgespuis en maar meegalmen.
Toen we uit de kerk kwamen, stond de bbq aan, daar, meteen code rood, mist en rook.
Dat ging maar door, ik heb tijdens het bijbellezen de achterdeur dicht gedaan.
Om 12 uur was ik het zo zat, dat ik geroepen heb, of het alsjeblieft nu zachter kan, er liggen mensen op bed die proberen te slapen.
Ik heb 3 x geroepen, ze reageerden niet eens, of ze hoorden me niet.
Hun baby maar krijsen op zolder !!!
Vanmorgen trouwens ook.
Lastig he, zo'n kind :mad
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Lourens schreef:Vakantietip voor een dagje uit om je 'helden' te zien.
http://www.nu.nl/binnenland/2290770/ora ... chten.html
Het zijn hopelijk toch niet jouw helden/afgoden?!!
parsifal

Bericht door parsifal »

Ander schreef:
- en + blijft -. De afgoderij verbinden met de 'goede' boodschap: dat mislukt.
Als wiskundige moet ik hier bezwaar tegen maken (als je tenminste met "en" optellen bedoelt en het een algemene uitspraak is).

Verder ben ik het met de strekking ook niet helemaal eens. De Heere Jezus gebruikt een zeurende vrouw bij een onrechtvaardige rentmeester als voorbeeld. Paulus verwijst naar een heidens gedicht en een naar altaar voor een onbekende God.

Het voetbal van Nederland is nu niet iets om trots op te zijn, met zijn zware overtredingen. Maar met Joannah ben ik het ook weer niet eens. Wilders vertegenwoordigt het nederlandse volk in het parlement. Wij Nederlanders hebben op hem gestemd en laten zien dat we uit angst, de liefde en menselijkheid willen verkwanselen. Voetbal is een sport, die door veel mensen belangrijk wordt gevonden, maar het kan nooit een land vertegenwoordigen op een manier zoals de politiek dat doet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gesloten