Oranjegekte

Joannah

Re: Oranjegekte

Bericht door Joannah »

Eigenlijk mag ik niet klagen over de oranjegekte, ik heb er 4500 euro aan verdiend en nauwelijks ergernis van gehad.
Gelukkig geen nederlandse "fans" te woord hoeven staan, wat een aanfluiting, en ze gedragen zich ook nog eens veel slechter dan anderen.
In andere landen lees je toch niets van vandalisme etc ,
Maar in nederland moet er natuurlijk weer vernield worden, zelfs als ze winnen.In sommige landen ga je voor een verkeerd jurkje al de bak in, maar in nederland kun je gerust nog wat gemeenschapsgoederen vernielen,
Ik hou mijn hart vast vast voor zondag....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
aritha

Bericht door aritha »

Ik vind voetbal saai. Schaatsen is veel mooier. Zou leuk geweest zijn om te kijken met dit warme weer.
Lourens

Bericht door Lourens »

Joannah schreef:Eigenlijk mag ik niet klagen over de oranjegekte, ik heb er 4500 euro aan verdiend en nauwelijks ergernis van gehad.
Gelukkig geen nederlandse "fans" te woord hoeven staan, wat een aanfluiting, en ze gedragen zich ook nog eens veel slechter dan anderen.
Maar in nederland moet er natuurlijk weer vernield worden, zelfs als ze winnen.In sommige landen ga je voor een verkeerd jurkje al de bak in, maar in nederland kun je gerust nog wat gemeenschapsgoederen vernielen,
Iedereen is veroordeeld die er aan meedoet en je verdient er meteen goed aan? :bobo

En wat betreft de nederlandse fans. Overal in de wereld worden die juist geprezen om hun sportiviteit en gezelligheid.

en laat in nederland dan maar een bloempot sneuvelen. In diverse landen zijn mensen al gedood ivm wk, volgens mij hier op forum ook al aangehaald.
Buitenland kan in veel dingen een voorbeeld nemen aan de nederlanders.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

aritha schreef:Ik vind voetbal saai. Schaatsen is veel mooier. Zou leuk geweest zijn om te kijken met dit warme weer.
Ik krijg er rillingen van...
Marnix

Bericht door Marnix »

MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:Waar het om gaat is dat zo'n 250000 mensen geen tv kijken op zondag... en die 250000 mensen brengt hun tijd op die manier door.
Vergeet het maar, dat geloof ik dus echt niet, dat zoveel mensen zo de zondag doorbrengen...
Nee, dat klopt. Volgens mij moet je het zo zien: Er horen zo'n 250000 duizend mensen tot de gereformeerde gezindte. In die 250000 kringen is het bij sommigen, of velen, kweenie, de gewoonte om de dag zo door te brengen (dus geen tv kijken maar bezig zijn met geestelijke zaken + boeken lezen, spelletjes spelen... maar zeker geen voetbal kijken). Dat geldt niet voor al die 250000 mensen, het is zeg maar gangbaar in die groep, de meerderheid zal het misschien zo doen (maar dat kunnen er ook wel 100000 minder zijn)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Joannah

Bericht door Joannah »

Lourens schreef:
Joannah schreef:Eigenlijk mag ik niet klagen over de oranjegekte, ik heb er 4500 euro aan verdiend en nauwelijks ergernis van gehad.
Iedereen is veroordeeld die er aan meedoet en je verdient er meteen goed aan? :bobo

En wat betreft de nederlandse fans. Overal in de wereld worden die juist geprezen om hun sportiviteit en gezelligheid.

en laat in nederland dan maar een bloempot sneuvelen. In diverse landen zijn mensen al gedood ivm wk, volgens mij hier op forum ook al aangehaald.
Buitenland kan in veel dingen een voorbeeld nemen aan de nederlanders.
Als jij overuren maakt straks tijdens vernielingen , verdien je er ook extra aan.
Dankzij mijn verdiensten aan de fans, heb ik (bevooroordeeld als ik was)gezien , dat er ook mensen zijn die alleen voor het spel zich interesseren, zonder toe te geven aan een verwrongen gevoel van misplaatst patriotisme, wat in veel gevallen niet eens bestaat maar een zwak excuus is om maar weer eens lekker alle remmen eraf te gooien.
Misschien moet je eens op Elsevier lezen dat er meer aan de hand is dan een gesneuvelde bloempot.
Het heeft meer met een doofpot te maken.
Maar dat weet jij vast wel.;)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:
MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:Waar het om gaat is dat zo'n 250000 mensen geen tv kijken op zondag... en die 250000 mensen brengt hun tijd op die manier door.
Vergeet het maar, dat geloof ik dus echt niet, dat zoveel mensen zo de zondag doorbrengen...
Nee, dat klopt. Volgens mij moet je het zo zien: Er horen zo'n 250000 duizend mensen tot de gereformeerde gezindte. In die 250000 kringen is het bij sommigen, of velen, kweenie, de gewoonte om de dag zo door te brengen (dus geen tv kijken maar bezig zijn met geestelijke zaken + boeken lezen, spelletjes spelen... maar zeker geen voetbal kijken). Dat geldt niet voor al die 250000 mensen, het is zeg maar gangbaar in die groep, de meerderheid zal het misschien zo doen (maar dat kunnen er ook wel 100000 minder zijn)
Je zegt dus eigenljk dat we enkel door traditie(menselijke inzettingen) wel een spelletje (mogen) spelen, maar niet naar een ander spelletje(in dit geval voetbal) zelfs maar mogen kijken.
Wat vinden we in zo'n geval nu eigenlijk het voornaamste, vraag ik me af?
Dat spelletje is maar een spelletje, maar de hossende massa, die vloekt en zuipt, daartussen voel je je toch totaal niet op je plek??Op geen enkele dag van de week?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Hoe je er ook tegenaan kijkt, uiteindelijk laat het allemaal leeg.
Als NL zondag wint, dan is er even vreugde, of zo u wilt, massahysterie. Maar moet je over 3 maanden nog eens vragen...
Als NL zondag verliest, dan is alles voorbij, kunnen mensen de oranjetroep van hun huis afkrabben en begint de zoektocht naar de volgende vervulling van de leegte.
Laatst gewijzigd door Luther op 09 jul 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Je kunt het ook gewoon thuis bekijken, zonder te hossen en te vloeken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Rijssen schreef:Je kunt het ook gewoon thuis bekijken, zonder te hossen en te vloeken.
Dat kan, en dan zie je opeens een TV door een opengeslagen raam naar buiten vliegen en in 1000 stukken uit elkaar knallen. (Zoals ik vier jaar geleden in de buurt mocht zien. Dat vond ik dan wel weer een mooi gezicht...;) )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Luther schreef:
Rijssen schreef:Je kunt het ook gewoon thuis bekijken, zonder te hossen en te vloeken.
Dat kan, en dan zie je opeens een TV door een opengeslagen raam naar buiten vliegen en in 1000 stukken uit elkaar knallen. (Zoals ik vier jaar geleden in de buurt mocht zien. Dat vond ik dan wel weer een mooi gezicht...;) )

:humhihi :humhihi , dan ben je echt wel fanatiek.
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:Hoe je er ook tegenaan kijkt, uiteindelijk laat het allemaal leeg.
Als NL zondag wint, dan is er even vreugde, of zo u wilt, massahysterie. Maar moet je over 3 maanden nog eens vragen...
Als NL zondag verliest, dan is alles voorbij, kunnen mensen de oranjetroep van hun huis afkrabben en begint de zoektocht naar de volgende vervulling van de leegte.
Die is er al, Tour de France. en daarna nog vele andere vormen van vermaak.Het gaat allemaal nergens over.Grappig, zo'n TV uit het raam, maar een beetje zelfbeheersing dmv een knop indrukken had veel geld gescheeld, want de volgende dag stond er beslist een nieuwe.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Joannah schreef:
Luther schreef:Hoe je er ook tegenaan kijkt, uiteindelijk laat het allemaal leeg.
Die is er al, Tour de France. en daarna nog vele andere vormen van vermaak.Het gaat allemaal nergens over.Grappig, zo'n TV uit het raam, maar een beetje zelfbeheersing dmv een knop indrukken had veel geld gescheeld, want de volgende dag stond er beslist een nieuwe.
Toch vind ik qua gekte de TdF wel meevallen. Ik merk er niks van, eerlijk gezegd.
Paar collega's van me, kijken elke dag TdF, niet voor de Tour, maar voor de prachtige landschapsbeelden van het prachtige Franse land. (Het geluid zetten ze alltijd uit.)
BJD

Bericht door BJD »

http://archieven.beeldengeluid.nl/index ... tentId=773

vroeger vonden ze het ook al een aardig spelletje.. (bedroefend niveau :hum ) Publiek was net zo enthousiast als nu... Leuke beelden

Ik hoorde op CIP over Rinus Terlouw? Nederlandse voetballer die het nederlands elftal heeft gehaald maar later lid is geworden van de OGG. Dit verhaal was mij niet bekend. Jullie wel?
Mara

Bericht door Mara »

Als de stoet door Amsterdam is getrokken, loop je vanaf woensdag voor aap met een oranje petje op.
Sommigen kijken alweer uit naar de 1e kwalificatiewedstrijd (EK) :deg
Tuurlijk is het leeg vermaak, dat kan toch ook niet anders ?
NIETS is hier blijvend.
Ik heb nu al medelijden met de fans als het 11tal zondag verliest. Volgens de octopus wint Spanje. Het arme beest wordt nu met de dood bedreigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten