Lassie schreef:Luther schreef:Orchidee schreef:Borstvoeding is beter

oeps weer

Klopt! Als het kan dan is het zeker raadzaam daarvoor te kiezen en dan (opnieuw als het kan) zo lang mogelijk.
Tegelijk moeten we wel rekening houden met moeders, voor wie dit om welke reden dan ook, niet is weggelegd. En de huidige flesvoeding is ook erg goed.
Helemaal mee eens.
Maar ik hoor in mijn omgeving dat jonge moeders al tijdens hun 1e zwangerschap al luid roepen: Geen borstvoeding.
En dan vraag je aan ze waarom niet. Dan roepen ze: k Ben geen koe of ik heb geen zin om borstontsteking te krijgen en nog meer van dat soort antwoorden hoor je dan.
Dan denk ik van: probeer het eens. En als het dan niet lukt.
Ik heb zo het idee dat men tegenwoordig nergens meer voor wil vechten (ook in en binnen relatie's).
Precies...bij de eerste van mij heb ik er ook dagenlang m'n best voor moeten doen, en de baby ook, want die had helemaal geen zin om te drinken
Maar toen het eenmaal "liep" heb ik er nooit spijt van gehad, terwijl ik ook alle lastige kwaaltjes erbij heb gehad.......daar zal ik verder niet over uitwijden, maar dat was best weleens pittig...........
Bij de 2e ging het iets gemakkelijker, maar daar heb ik weer dezelfde vervelende kwaaltjes voor lief genomen...........want je gunt je kind tenslotte het beste............
Ik vind het zo'n mooi scheppingsgegeven.............altijd genoeg, altijd bij de hand, altijd direct op de juiste temperatuur..............
Volgens mij heeft de Heere, er ook nog meer bedoelingen mee gehad:
Je lichaam herstelt veel sneller..........
Je moet als moeder zijnde 6/7 keer de rust nemen, dus krijg je vanzelf de rust die je nodig hebt, anders loop je,jezelf al snel weer voorbij..........
Je krijgt een hechtere band met je kind..............
En nadelen? Iemand mag mij op pricipiële, bijbelse wijze het mij vertellen...
Ik spreek niet uit ervaring van een roze wolk hoor, want dat was het echt niet altijd........
En mijn moeder heeft 7 kinderen gehad, en het 7 x geprobeerd, maar het ging echt niet............dus dan zeg ik ook: Gelukkig is er goede flesvoeding!
Maar om het er op te gooien, dat je er veel te veel tijd aan kwijt bent, en dat je geen melkkoe bent, en dat de vader of anderen ook maar eens moeten/kunnen voeden, of ik kan nooit meer weg, en ben zo gebonden.............

Als er geen medische/gezondheids redenen zijn, heeft onze Schepper en Onderhouder het niet voor niets gegeven!