GeldGIERIGHEID is de wortel van alle kwaad, geld op zich zelf nietMara schreef:Je moet niet mijn woorden verdraaien Jolanda, of verkeerd interpreteren.JolandaOudshoorn schreef:Dus als iemand anders het wat vind, moeten wij dat ook vinden?? Neem liever een houding aan als Jesaja, die ontkrachtte het hele beeldengedoe en afgodendienst.Mara schreef:WAT geld ? BAKKEN vol, het gaat hier om miljoenen.JolandaOudshoorn schreef: Nou ja, kom eens langs, zou ik zo eens zeggen. Er zijn genoeg mensen die niet op het WK hun vertrouwen zetten.
WK is een speltournooi waarbij wat geld te verdienen is. Meer niet. Laten we stoppen er een ophef over te maken, voordat we er zelf een afgod van maken.
En meer niet ? Als ZE straks verliezen, schieten veel mensen in een depressie hoor.
Had je de fransen en italianen moeten zien in het journaal.
Krankzinnig gewoon, er is zelfs een debat in het parlement van fr.
Onderschat het niet, het lijkt een godsdienst op zich.
En ja, bakken met geld... nou en?? Wat is er bijzonder aan geld?? In het licht van de eeuwigheid?? Of heeft het zo'n sterke aantrekkingskracht op je dat geld een afgod wordt???
Dat geld is zo belangrijk, het is de wortel van alle kwaad, zo zegt de bijbel het al.
Als er een voetballer geblesseerd is (Arjen Robben in dit geval) moet je eens kijken wat hij er allemaal aan doet om toch erbij te zijn, Heus niet alleen voor het sportieve gedeelte, maar wel degelijk om het geld. Moet je met een golddigger getrouwd zijn, of bijna.
Bovendien moeten ze in een paar jaar een fortuin maken, willen ze hun hele leven op dezelfde wijze willen blijven leven.
De gekte zit niet alleen in het winnen of verliezen, maar we praten hier niet over een goed betaalde baan, er is zoveel omheen.
Ze hebben een talent voor goed spelen, maar ergens kun je er nog medelijden mee hebben, vanwege de belangen die er zijn.
Verder denk ik dat de anit-oranjegekte hier op RF net zo'n grote gekte is. We zitten ons druk te maken over iets wat mensen vinden en gaan daar tegebn strijden. Daarom vond ik de uitspraak van H vd Belt zo verfrissend: je kan er een afgod van maken. En dat is precies wat we doen met onze anti-gevoelens.