Ik heb ooit de film gezien...die was wel indrukwekkend...Zita schreef:Het meisje met het rode haar door Theun de Vries, over Hannie Schaft. Ik vind het niet zo prettig geschreven.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat ik zojuist over de film las, is die veel overzichtelijker, romantischer en apolitiek. En - al heb ik voor een Nederlandse film weinig hoop - ik mag toch hopen dat er in de film minder gevloekt wordt. Het boek heb ik maar terzijde gelegd.Orchidee schreef:Ik heb ooit de film gezien...die was wel indrukwekkend...Zita schreef:Het meisje met het rode haar door Theun de Vries, over Hannie Schaft. Ik vind het niet zo prettig geschreven.
ik heb het boek ook ooit gelezen en herinner me ook de vloeken nogZita schreef:Wat ik zojuist over de film las, is die veel overzichtelijker, romantischer en apolitiek. En - al heb ik voor een Nederlandse film weinig hoop - ik mag toch hopen dat er in de film minder gevloekt wordt. Het boek heb ik maar terzijde gelegd.Orchidee schreef:Ik heb ooit de film gezien...die was wel indrukwekkend...Zita schreef:Het meisje met het rode haar door Theun de Vries, over Hannie Schaft. Ik vind het niet zo prettig geschreven.

Eeuw in, Eeuw uit, over Rotterdam-Zuid. 'k Heb het alleen al weer uit. 

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Wat heb jij met Rotjeknorcaprice schreef:Eeuw in, Eeuw uit, over Rotterdam-Zuid. 'k Heb het alleen al weer uit.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Johann Gottfried Walther
Theologische school is daar...Orchidee schreef:Wat heb jij met Rotjeknorcaprice schreef:Eeuw in, Eeuw uit, over Rotterdam-Zuid. 'k Heb het alleen al weer uit.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
''Levend in het werk des Heeren", over ds HG Abma.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ja en......er is ook een theologische school in Apeldoorn, en in Utrecht, en in Kampen...enzJohann Gottfried Walther schreef:Theologische school is daar...Orchidee schreef:Wat heb jij met Rotjeknorcaprice schreef:Eeuw in, Eeuw uit, over Rotterdam-Zuid. 'k Heb het alleen al weer uit.

Ho, ho, dat zijn Universiteiten .......Orchidee schreef:Ja en......er is ook een theologische school in Apeldoorn, en in Utrecht, en in Kampen...enzJohann Gottfried Walther schreef:Theologische school is daar...Orchidee schreef:Wat heb jij met Rotjeknorcaprice schreef:Eeuw in, Eeuw uit, over Rotterdam-Zuid. 'k Heb het alleen al weer uit.

Karel Blei, Noordmans. Een inleiding met kernteksten
Jurriaan Kamp, Omdat mensen ertoe doen. Naar een economie voor iedereen
Jurriaan Kamp, Omdat mensen ertoe doen. Naar een economie voor iedereen
Sorry...Auto schreef:Ho, ho, dat zijn Universiteiten .......Orchidee schreef:Ja en......er is ook een theologische school in Apeldoorn, en in Utrecht, en in Kampen...enzJohann Gottfried Walther schreef:Theologische school is daar...Orchidee schreef:
Wat heb jij met Rotjeknor

Ja, en je vergeet Amsterdam waar een Universiteit zit en ook nog een Seminari ....Orchidee schreef:Sorry...Auto schreef:Ho, ho, dat zijn Universiteiten .......Orchidee schreef:Ja en......er is ook een theologische school in Apeldoorn, en in Utrecht, en in Kampen...enzJohann Gottfried Walther schreef:
Theologische school is daar...

Wie heeft het boek van Franca Treur gelezen ? Wacht tot het in de bib is, om het nu zelf te kopen 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Daar is een complete topic aan gewijd.Mara schreef:Wie heeft het boek van Franca Treur gelezen ? Wacht tot het in de bib is, om het nu zelf te kopen
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9091
Veel leesplezier.

Wie niet op dit forum.Mara schreef:Wie heeft het boek van Franca Treur gelezen ? Wacht tot het in de bib is, om het nu zelf te kopen

RF heeft een deel van de marketing voor dit boek voor haar rekening genomen.
Zie de link van Afgewezen.
Als je dit topic helemaal hebt doorgelezen, dan heb je zo'n 3/4 van het boek te pakken.