Verdrukking hoort erbij

Auto

Re: Verdrukking hoort erbij

Bericht door Auto »

-DIA- schreef: Dat is waar... Bevinding ben ik hier nog niet tegengekomen. (in die zin zoals dat vanouds werd verstaan).
DIA, misschien moet je wat voorzichtiger zijn:

Zie hiervoor je eigen woorden
Anderzinds, kan het bestempelen van de Waarheid als valse godsdienst zeker de zonde tegen de Heilige Geest inhouden.
Zeg dus niet onbedacht iets van iets waarover je geen volkomen zekerheide hebt.
huisman

Bericht door huisman »

DIA schreef
Dat is waar... Bevinding ben ik hier nog niet tegengekomen. (in die zin zoals dat vanouds werd verstaan)
Wat is dat dan voor bevinding DIA vertel daar eens wat van op dit forum?
Ik moet eerlijk zeggen dat vooral in de PB's die ik krijg er echt wel bij zijn waar ik oprecht verheugd over ben. Bevindelijke PB's maar die kunnen de toets die jij aanlegt misschien niet doorstaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek? Met in het achterhoofd alle discussies over de verkiezingsuitslagen en de angst dat wij er als christenen er op achteruit zouden gaan. Hebben we wel rechten in de wereld? En geldt de uitspraak van onze Heere Jezus nog: ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten.
De vrouw die het Kind gebaard heeft uit Openb. 12, is het beeld van de ware Kerk van Christus. Haar Kind, dat de draak wil doden, wordt weggenomen en voor haar in de hemel bewaart. Dat is het geestelijke beeld van: haar leven is met Christus verborgen in God, Kol. 3:3. Deze vrouw wordt (door de H.Geest) in de woestijn van het aardse geleidt, c.q. buiten de legerplaats met Christus gesteld. Dat is de plaats waar Hij Zijn volk leidt door de wolk- en de vuurkolom(= H.Geest). De plaats waar Amelek het volk Israel aanviel op de zwakste plaatsen. De plaats waar Israel gebeten werd door de vurige slangen, waarop zij op de verhoogde koperen slang moesten zien tot hun behoudenis. De plaats waar God dagelijks het zoete manna gaf, en Israel telken op de knieeen moest om dit hemels brood te kunnen/mogen eten. De plaats waar Israel uit de steenrost mocht drinken. Dit was het leven van Israel, maar tevens van het geestelijke Israel(=verkoren Jood en heiden).

Op aarde hebben de Joden hun hele leven een zwervend bestaan gekend. Er is geen volk wat zo verdrukt is geweest als het volk der Joden. De geestelijke Joden is het niet anders vergaan. Zie daar weer de parabel. Na de tweede wereldoorlog, zeiden vele Joden dat het beter was een verslagen Duitser te zijn dan een bevrijde Jood. Wie heeft de onzichtbare machtige Hand Gods hierin gezien, Die hen terugleide naar het beloofde Kanaan. Dat had zonder de kastijding van WO II nooit gekund, maar wee degenen die dit op hun geweten hebben. God heeft deze oorlog niet gewerkt, maar er wel dwars door heen gewerkt. De Joden waren na de oorlog in de periode 1945-1948 nergens meer gewenst. Velen wilden daarom terug, want zo zeiden velen: "Kanaan (Palestina) was het enige land waar ze niet opgejaagd, verdreven, gehaat en vermoord zouden worden. Het was het enige land waar ze in rust en vrede meenden te kunnen wonen. Maar ook het volk Israel zocht een rust op aarde die niet te vinden was. Ze bleven een gehaat volk, en zochten de vrede met hun vijanden te bewaren. Zie daar weer de vergelijking met het geestelijke Israel. Ook Gods volk zoekt bij tijden een hemels Paradijs op aarde. Zij zoeken bij tijden rust en vrede waar geen vrede is. Maar ze vergeten dat zij dagelijks de strijd in moeten. Deze strijd loutert hen, en doet hen verlangen om ontbonden te zijn en voor eeuwig met Christus te wezen.

Verlang daarom niet naar dingen die er niet zijn, en ook niet gaan komen. Wij hebben nog maar weinig aardse en geestelijke verdrukking gehad. We hebben de Joden weggejaagd, en de Moslims ervoor in de plaats gekregen. De geschiedenis heeft telkens bewezen dat waar de Joden neerstreken, zij ook een (uiterlijke) zegen met zich meebrachten. Spanje en Portugal hebben de Joden destijds naar het noorden verjaagd, en zijn daarop straatarm geworden. Daarop kreeg Noord-Europa in de 17e eeuw een gouden eeuw. Weer hebben WIJ de Joden verjaagd, en hebben nu te vrezen dat we een geestelijke vloek over ons heen hebben gehaald. Wie dit niet ziet is blind. Wee daarom straks diegene die niet geborgen is in het Bloed van Christus wanneer de verdrukkingen zullen komen. Welke verdrukkingen dan...??

Namelijk die verdrukkingen, die verbonden is wanneer God het volk der Joden op de knieen zal gaan brengen. Met de Reformatie hebben de brandstapels gerookt, maar straks weer wanneer er een geestelijke bloeitijd zal komen, vanuit de nationale bekering der Joden. Of deze tijd precies duizend jaar gaat duren betwijfel ik. Ik meen dat 'duizend jaar' symbolisch voor een zeer lange periode staat. En dat is naar mijn bescheiden mening binnen slechts enkele maanden/jaren. Let bijv. eens op : de Roomse Kerk die wereldwijd op instorten staat met z'n vele sexschandalen, let op Iran die met spoed een kernbom aan het maken is, let op de grote broer van Israel, de USA met een anti-Israel beleid en moslim-president, die Israel straks laat barsten wanneer ze voor de olie zullen moeten gaan kiezen ten behoeve van z'n economie, en daarbij gelet op de natuurrampen. Maar God staat boven alles...!! God zal al de leunsels en steunsels van Israel aan stukken gaan slaan, opdat ze straks vanuit een onhoudbare nood tot God zullen gaan schreeuwen, en dan de gekomen en gekruiste Messias gaan bewenen Die zij doorstoken hebben, met hun leugens over Zijn heerlijke opstanding, en de (door Christus vervulde) dienst der ceremonien die ze tot op de dag in ere houden. Maar in die onhoudbare nood gaat God straks Israel tot inkeer brengen, en grote wondere doen, c.q. het opnemen voor het verachte volk der Joden, en al haar vijanden op een vreselijke wijze verpletteren.

Laten wij allen daarom onophoudelijk bidden voor de bekering der Joden, en voor de vrede van Jeruzalem. Wel zullen zij varen die haar beminnen.
Laatst gewijzigd door DWW op 24 jun 2010, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
-DIA-

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:DIA schreef
Dat is waar... Bevinding ben ik hier nog niet tegengekomen. (in die zin zoals dat vanouds werd verstaan)
Ik moet eerlijk zeggen dat vooral in de PB's die ik krijg er echt wel bij zijn waar ik oprecht verheugd over ben. Bevindelijke PB's maar die kunnen de toets die jij aanlegt misschien niet doorstaan.
Er is toch maar één waarachtige bekering? En die werkt de bevinding, en die verandert toch niet, aangezien God Zelf ook niet veranderd. Ik bedoel (wil het nog eens zeggen voor de duidelijkheid) een bevinding zoals al Gods volk die altijd geleerd heeft, waarvan duidelijk te lezen is in het leven van Paulus, David en al de Bijbelheiligen.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Er is toch maar één waarachtige bekering? En die werkt de bevinding, en die verandert toch niet, aangezien God Zelf ook niet veranderd. Ik bedoel (wil het nog eens zeggen voor de duidelijkheid) een bevinding zoals al Gods volk die altijd geleerd heeft, waarvan duidelijk te lezen is in het leven van Paulus, David en al de Bijbelheiligen.
De bijbelheiligen komen vrijwel alle bekeerd in beeld. De bevinding van geen enkele maak je mee.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:De bijbelheiligen komen vrijwel alle bekeerd in beeld. De bevinding van geen enkele maak je mee.
Je maakt ze inderdaad niet meer mee, maar leest er nog wel over, bijvoorbeeld in de Psalmen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

caprice schreef:
refo schreef:De bijbelheiligen komen vrijwel alle bekeerd in beeld. De bevinding van geen enkele maak je mee.
Je maakt ze inderdaad niet meer mee, maar leest er nog wel over, bijvoorbeeld in de Psalmen.
Waar dan?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
De bijbelheiligen komen vrijwel alle bekeerd in beeld. De bevinding van geen enkele maak je mee.
Zie je dan nu welk een donkerheid de aarde nu bedekt?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Auto schreef:
-DIA- schreef: Dat is waar... Bevinding ben ik hier nog niet tegengekomen. (in die zin zoals dat vanouds werd verstaan).

Anderzinds, kan het bestempelen van de Waarheid als valse godsdienst zeker de zonde tegen de Heilige Geest inhouden.
Maar juist omdat ik toch (als ik me niet bedrieg) ik meen uit ondervinding iets te weten wat de bevinding inhoudt. En omdat ik de vaste overtuiging heb dat God (en Zijn werk aan en in de Zijnen) nooit zal veranderen.
Joannah

Bericht door Joannah »

-DIA- schreef:
Auto schreef:

Maar juist omdat ik toch (als ik me niet bedrieg) ik meen uit ondervinding iets te weten wat de bevinding inhoudt. En omdat ik de vaste overtuiging heb dat God (en Zijn werk aan en in de Zijnen) nooit zal veranderen.
Die overtuiging heb ik ook, maar ik heb er nog een, en dat is dat de werled groter is dan nederland, en er nog heel veel mensen zich bekeren!
Zo donker is het echt nog niet.
Iedere dag dat de wereld nog draait en de zon nog opgaat is omdat Hij niet wil dat er iemand verloren gaat , en nog lankmoedig en geduldig is.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Joannah schreef:
-DIA- schreef:
Auto schreef:

Die overtuiging heb ik ook, maar ik heb er nog een, en dat is dat de werled groter is dan nederland, en er nog heel veel mensen zich bekeren!
Zo donker is het echt nog niet.
Iedere dag dat de wereld nog draait en de zon nog opgaat is omdat Hij niet wil dat er iemand verloren gaat , en nog lankmoedig en geduldig is.
Op zich heb je gelijk... Het is nog de dag der zaligheid, maar het kon toch wel eens donkerder zijn dan je meent... vrees ik. (let vooral op de wijze van reageren op dingen die de bevinding raken, dat dit niet meer wordt verstaan zou een teken aan de wand moeten ziin) Denk ook eens aan de vijf wijze en vijf dwaze maagden. Uiterlijk was er geen verschil...
Denk ook aan de vevolging die je haast voelt aankomen. Het begint met de SGP, maar... de scholen, de kerken, de gezinnen... Zullen ze niet één voor één en stuk voor stuk getroffen worden? En wie kan dan in eigen kracht staande blijven?
huisman

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:
Auto schreef:

Ik kom niet aan jouw bevinding maar vraag je wel of je die niet wilt toetsen aan Gods kinderen maar aan de Schrift.
Arglistig is ons hart........
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:
-DIA- schreef:
Auto schreef:

Ik kom niet aan jouw bevinding maar vraag je wel of je die niet wilt toetsen aan Gods kinderen maar aan de Schrift.
Arglistig is ons hart........
Het is iets anders om dit te weten, maat bitter om in te leven.
Het ga u allen goed.

Vaarwel!
caprice

Bericht door caprice »

Afgewezen schreef:
caprice schreef:
Waar dan?
Zal ik je ook de zon aanwijzen?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

-DIA- schreef:En wie kan dan in eigen kracht staande blijven?
Ik zie het donker in als je in eigen kracht wilt staande blijven.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Plaats reactie