Oranjegekte

Joannah

Re: Oranjegekte

Bericht door Joannah »

Afgewezen schreef:
Lassie schreef:Om te janken gewoon. Oke dat je je eigen huis versierd is daar aan toe (kan me niks schelen). Maar dat je de huizen van een ander gaat versieren?

:oO

Wie komt hier voor in actie?????
Tja, bij ons hangt er ook een oranjekrans op de portiekdeur. Dus ik stop een briefje bij de buren in de bus of ze alleen hun eigen appartement willen versieren.
Buurvrouw hoogst beledigd. Zo gaat dat hier in Nederland.
dat typisch nederlandse saamhorigheidsgevoel he?
Net als wanneer je op vakantie iemand tegenkomt die door heeft dat jij ook een nederlander bent, en dan gelijk voorstelt om samen te gaan eten of weet ik wat niet meer, nog.
Ik heb dat altijd vreselijk gevonden, in Nederland, altijd maar overal aan mee moeten doen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Joannah schreef:
Afgewezen schreef:
Lassie schreef:Om te janken gewoon. Oke dat je je eigen huis versierd is daar aan toe (kan me niks schelen). Maar dat je de huizen van een ander gaat versieren?

Tja, bij ons hangt er ook een oranjekrans op de portiekdeur. Dus ik stop een briefje bij de buren in de bus of ze alleen hun eigen appartement willen versieren.
Net als wanneer je op vakantie iemand tegenkomt die door heeft dat jij ook een nederlander bent, en dan gelijk voorstelt om samen te gaan eten of weet ik wat niet meer, nog.
Ik heb dat altijd vreselijk gevonden, in Nederland, altijd maar overal aan mee moeten doen.
Als het even kan praat ik in het buitenland de daar gangbare taal (of Engels) ;)
gertje

Bericht door gertje »

Mister schreef:
Joannah schreef:
Afgewezen schreef:

Als het even kan praat ik in het buitenland de daar gangbare taal (of Engels) ;)
ik ga dan over op gebaren :) ( vreemde talen is niet mijn sterkste kant :huhu )
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:Tja, ik zou een 1/6 gedeelte uit die krans kunnen knippen (6 portiekwoningen - 1), onder het motto 'ik doe niet mee'. Maar ik zal de zaak maar niet op de spits drijven.
Toch zou ik het wel een statement van je vinden...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:Tja, ik zou een 1/6 gedeelte uit die krans kunnen knippen (6 portiekwoningen - 1), onder het motto 'ik doe niet mee'. Maar ik zal de zaak maar niet op de spits drijven.
Toch zou ik het wel een statement van je vinden...;)
Het hoeft al niet meer, de daders hebben 'm toch maar op hun eigen voordeur gehangen. :)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

http://www.telegraaf.nl/achteroranje/70 ... html?p=8,1

Beetje jammer, die kop, maar er wordt zo wel een groot publiek bereikt.
refo

Bericht door refo »

Ja, g e e n stijl heeft refoweb ontdekt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
huisman

Bericht door huisman »

Erasmiaan schreef:http://www.telegraaf.nl/achteroranje/70 ... html?p=8,1

Maar juist die kop is door de telegraaf bedacht om vijandschap te creëren tegen de Bijbelse standpunten van Ds Kempeneers.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Joannah

Bericht door Joannah »

Dergelijke berichten versnellen en versterken alleen antichristelijke en antireligieuze tendenzen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Rambam

Bericht door Rambam »

Inmiddels is refoweb uit de lucht.
Josephus

Bericht door Josephus »

Het .......knip-knap......is alleen wel dat je er met verlies voor Nederland nog niet bent. Het WK gaat ook zonder Nederland wel door.
Je zult dus moeten bidden om iets rigoureuzers.

denk om je taal. vr. gr. Helma
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
refo

Bericht door refo »

En refoweb ligt plat....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Josephus

Bericht door Josephus »

refo schreef:En refoweb ligt plat....
Tja, dat zal wel weer te maken hebben met de 'intolerantie der toleranten'... :nonnon
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Gisteravond haalde de dominee het ook nog aan: Psalm 2
"Waarom woeden de heidenen en bedenken de volken ijdelheid"

Hij kon het hele gebeuren rond het wk alleen maar zien als ijdelheid
waar ook ouderen zich aanstellen als kleine kinderen.
Mara

Bericht door Mara »

Josephus schreef:

Het .....knip-knap.... is alleen wel dat je er met verlies voor Nederland nog niet bent. Het WK gaat ook zonder Nederland wel door.
Je zult dus moeten bidden om iets rigoureuzers.
De link werkte niet helaas.
Maar heb zo mn vermoeden, de Telegraaf kennende. "Gekleurde" berichtgeving....
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten