Kleding als bedekking

Lassie

Re: Kleding als bedekking

Bericht door Lassie »

albion schreef:Als ik de commentaren hier zo leest, komt bij mij de gedachte op dat de dames die gewend zijn om altijd in een broek te lopen
zich drukker maken om de rok, dan degenen die alleen een rok dragen en nooit een broek.
is dat zo?

vindt je dat ik me druk maak om een rok (te dragen)?
Joannah

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Rijssen schreef:Je kunt natuurlijk ook een burka aandoen, dat is niet aanstootgevend.
En hebben mannen niks te kijken
Onderschat ook (juist) hier de fantasie niet.
Nee, de menselijke creativiteit is vaker een vloek dan een zegen..Persoonlijk ben ik altijd een beetje bang van deze zwarte fladderpakken.Je weet toch maar nooit wat er onder zit.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara

Bericht door Mara »

albion schreef:Als ik de commentaren hier zo leest, komt bij mij de gedachte op dat de dames die gewend zijn om altijd in een broek te lopen
zich drukker maken om de rok, dan degenen die alleen een rok dragen en nooit een broek.
Ik draag 99% van de tijd een rok.
Ik ben niet tegen een broek, maar draag zelf liever een rok, zit lekkerder.
Ik ben wel tegen die lange rokken, die op je hielen hangen. Heb deze eenmaal aangeschaft en viel meteen van de trap.
Ik heb ze meteen weggegooid, levensgevaarlijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
jvdg

Bericht door jvdg »

Mara schreef:
Ik draag 99% van de tijd een rok.
Ik ben niet tegen een broek, maar draag zelf liever een rok, zit lekkerder.
Ik ben wel tegen die lange rokken, die op je hielen hangen. Heb deze eenmaal aangeschaft en viel meteen van de trap.
Ik heb ze meteen weggegooid, levensgevaarlijk.
:haha
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef:
is dat zo?

Ik schreef: Het valt me op dat mensen die gewend zijn om een lange broek te dragen zich veel drukker maken om de rok dan degenen die alleen een rok dragen
(en geen broek), volgens mij reageren ze ook niet op dit topic.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
Lassie schreef:
is dat zo?

Ik schreef: Het valt me op dat mensen die gewend zijn om een lange broek te dragen zich veel drukker maken om de rok dan degenen die alleen een rok dragen
(en geen broek), volgens mij reageren ze ook niet op dit topic.
Tja, het hangt ervan af hoe je het leest. Ik maak me niet zo druk om het dragen van een rok. Anderen maken zich meer druk dat ik soms een broek draag. En als ik dan mijn keuze motiveer, dan maak ik me druk om een rok. Tja.... :jongle
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MvB

Bericht door MvB »

Even de discussie over broek - rok terzijde. Hoe denken jullie dan over hoe je je kleed in de zomer? Zijn jullie daar dan wel mee bezig? Zelf draag ik bijv. geen haltertopjes met laag uitgesneden blote rug. Geen hele diepe uitgesneden shirtjes. Of hele korte minirokjes/broekjes. Als het echt heel warm is wil ik nog wel eens een mouwloos bloesje dragen, maar ook dat vind ik best netjes.
Hebben we als christen ook hier een punt om ons te onderscheiden van de wereld?
Mara

Bericht door Mara »

Ja vind ik wel !
Afgezien dat het soms gewoon smakeloos is, te dikke vrouwen in te strakke kleding, heb je je te houden aan fatsoensnormen.
Sowieso vind ik blote haltertopjes o.i.d. onfatsoenlijk.
Mouwloos op zich, kan wel, alleen als je niet te oud bent, van die zwabberarmen is ook zo'n raar gezicht.
Je moet gewoon goed naar jezelf kijken, kan dit ? Vooral niet te bloot.
Ik was vorig jaar bij een trouwdienst (gergem) en schrok van de blote jurk.
Behoorlijk diep decollete, zodat de dominee tijdens het knielen van het bruidje, ongetwijfeld diep uitzicht had.
Zoiets vind ik ook niet kunnen.
Het was bovendien nog een koude dag ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

1 van de reacties deed mij denken aan een voorval op mijn werk.

Er was een vrouwelijke collega die vaak korte rokjes droeg en hele strakke shirtjes. Op een gegeven moment komt ze bij ons op de afdeling en staat naast een collega die een beetje onderuitgezakt zat te lezen op het computerscherm. Ze begint tegen hem aan te praten, ondertussen kijkt hij langzaam op en kijkt naar haar gezicht. Vervolgens gaat hij langzaam rechtop zitten en gaat dan met zijn gezicht haar van top tot teen bekijken. Zij krijgt al langzaam een blosje op haar wangen omdat hij dat ongeneerd deed. Vervolgens zegt ze vinnig, wat is er dat je zo kijkt? ......... hij sprak de nooit meer te vergeten woorden: "Mag jij van je moeder zo over straat?" .... ze kreeg een enorme rooie kop en liep kwaad weg van de afdelingen. Hij kijkt mij en een andere collega aan en zegt "Zeg ik wat verkeerd?" ......... we kwamen niet meer bij van het lachen. Gevolg is dat zij nooit meer zulke kleren heeft gedragen en elke keer als wij haar zagen, wij al weer begonnen te lachen.

Met zo'n opmerking bereik je toch nog wat ;)
Josephus

Bericht door Josephus »

Auto schreef:Met zo'n opmerking bereik je toch nog wat ;)
Tja. Zo'n opmerking kan ook averechts werken, met alle gevolgen van dien.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Josephus schreef:
Inderdaad. En maar lachen als ze die vrouw tegenkomen, steeds weer opnieuw. Gelukkig zijn het mijn collega's niet. Mijn stijl zou het niet zijn om het op zo'n manier te brengen.
Josephus

Bericht door Josephus »

Marie-Henriëtte schreef:
Josephus schreef:
Inderdaad. En maar lachen als ze die vrouw tegenkomen, steeds weer opnieuw. Gelukkig zijn het mijn collega's niet. Mijn stijl zou het niet zijn om het op zo'n manier te brengen.
Het is ook niet erg slim. Het zou niet het eerste arbeidsconflict zijn wat op die manier ontstaat (met alle gevolgen van dien dus).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Josephus schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Josephus schreef:
Het is ook niet erg slim. Het zou niet het eerste arbeidsconflict zijn wat op die manier ontstaat (met alle gevolgen van dien dus).
Precies wellicht had de vrouw in kwestie ook stappen kunnen ondernemen tegen de collega vanwege de manier waarop hij haar aansprak. Maar buiten dat vind ik het ook niet echt een christelijke manier om het zo over te brengen. Neem iemand die zich buitensporig kleedt apart en wijs hem/haar desnoods op een zakelijke kledingcode waar belang aan wordt gehecht binnen de organisatie. Dat is een veel betere manier, ook om onnodige conflicten te voorkomen.
Auto

Bericht door Auto »

Marie-Henriëtte schreef:
Josephus schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Josephus schreef:
Precies wellicht had de vrouw in kwestie ook stappen kunnen ondernemen tegen de collega vanwege de manier waarop hij haar aansprak. Maar buiten dat vind ik het ook niet echt een christelijke manier om het zo over te brengen. Neem iemand die zich buitensporig kleedt apart en wijs hem/haar desnoods op een zakelijke kledingcode waar belang aan wordt gehecht binnen de organisatie. Dat is een veel betere manier, ook om onnodige conflicten te voorkomen.
Tuurlijk, beste stuurlui staan weer aan de wal. De experts hebben hun oordelen al klaar :super
Josephus

Bericht door Josephus »

Auto schreef:Tuurlijk, beste stuurlui staan weer aan de wal. De experts hebben hun oordelen al klaar :super
Waarom zo zuur? Als dit jouw humor is, moet je dat vooral zelf weten. Maar neem dan toch maar van zo'n expert aan dat je op moet passen met seksueel getinte grapjes. Ik heb zelf meermalen meegemaakt dat zulke 'onschuldige' opmerkingen uiteindelijk leidden tot ernstig verstoorde arbeidsverhoudingen, waarbij sommige werkgevers zich genoodzaakt zagen om vrij rigoureuze maatregelen te treffen (variërend van discplinaire maatregel tot ontslag).
Gesloten