Ik denk dat kijken naar het Nederlands elftal sowieso zondig is(zoals dat momenteel gebeurt). Je begeeft je immers in het hol van de leeuw. Je hart hoeft maar een vonkje te ontvangen of je gaat mee. In dit geval is het beste je er maar zover mogelijk vandaan te houden. Overigens knap als je je dat lukt.blijmoedig schreef:
Maar op die manier kom je er natuurlijk nooit uitWordt het 'voetbal' zondig na een wedstrijd? Of twee? Of drie? Is iets zondiger wanneer 50.000 mensen het leuk vinden dan wanneer 3 mensen iets leuk vinden? Ik denk dat je dat op die manier niet kan zeggen. Waar ligt dan het omslag punt? Ik denk dat het probleem van het voetbal niet het voetbal op zich is. Het probleem is dat heel veel mensen de Heere God nog niet kennen. En de 'oranjegekte' dan iets leegs kan hebben. Net als heel veel andere zaken. Als mensen de Heere God niet kennen, is alles wat zij doen ten diepste hol en leeg. Maar zoals gezegd, mijns inziens zegt dat niet zo veel over de 'activiteit' op zich.
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Toch wel knap gemaakt. Begint bij 35s.
[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cDN4Lc3lABI&co ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cDN4Lc3lABI&co ... edded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cDN4Lc3lABI&co ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cDN4Lc3lABI&co ... edded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]
Gijs83: ik was maandagmiddag alleen thuis, zat achter de computer met de deur open. Ik heb hem dichtgedaan ! In diverse tuinen zaten hele gezelschappen te kijken. Ik wil niet meedoen, maar word gedwongen.
Op zondagmiddag idem dito. Onze buurman is hartstochtelijk Feijenoordfan. Wij weten dan precies hoe de wedstrijd verloopt.
Vloeken, juichen, lachen, alles moeten we meeluisteren. Als 1 van zijn kinderen voor het scherm loopt, grote bek naar haar. Tis ongekend.
Soms denk ik wel eens, ik zou alleen daarom al willen verhuizen.
Maar ja, we hebben geen geld voor een hutje op de hei en elders heb je wellicht ook van die buurmannen.
Mijn zoons kijken ook wel eens voetbal hoor.
Ze lagen wel eens in het ziekenhuis tijdens een wk en de zusters maakten dan hun kamer leuk.
Maar dat vind ik toch anders.
Hier betreft het vaak volwassen mannen. Je ziet ze staan hossen in hun brulshirt van de Blokker, zo'n beessiepet op. Bier in de hand.
Ze mogen de bus niet verlaten van de camping naar het stadion, te gevaarlijk !
De ploeg (land) die wint, strijkt zo'n 15 miljoen euro op !
Paar kilometer verderop sterven er mensen van de honger en armoe !
Maar....... het mag allemaal. Tis leuk en gezellig.
Op zondagmiddag idem dito. Onze buurman is hartstochtelijk Feijenoordfan. Wij weten dan precies hoe de wedstrijd verloopt.
Vloeken, juichen, lachen, alles moeten we meeluisteren. Als 1 van zijn kinderen voor het scherm loopt, grote bek naar haar. Tis ongekend.
Maar ja, we hebben geen geld voor een hutje op de hei en elders heb je wellicht ook van die buurmannen.
Ze lagen wel eens in het ziekenhuis tijdens een wk en de zusters maakten dan hun kamer leuk.
Hier betreft het vaak volwassen mannen. Je ziet ze staan hossen in hun brulshirt van de Blokker, zo'n beessiepet op. Bier in de hand.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik kijk graag naar sport.
En ik ben natuurlijk enigszins chauvinistisch.
Onze predikant zei afgelopen zondag erover: mensen sport kijk is het probleem niet. Maar zie het werkelijk in de juist proporties. Het is en blijft een spel.
En zo is het voor mij ook. Als Nederland zaterdag zou verliezen. Jammer dan en ik doe gewoon mijn ding en het leven gaat verder. Er verandert voor mij niets mee. (Misschien wel, dat ik opeens moet werken, maar ja...)
Gisteren keek ik naar Ivoorkust-Portugal en het was heel spannend. En dat vind ik leuk maar na het laatste fluitsignaal is het over.
Het is een spel.
Ja, ja, ik zeg erbij: voor mij is het een spel. Voor de wereld is het commercieel uit de hand gelopen spel. Ik weet het.
En ik ben natuurlijk enigszins chauvinistisch.
Onze predikant zei afgelopen zondag erover: mensen sport kijk is het probleem niet. Maar zie het werkelijk in de juist proporties. Het is en blijft een spel.
En zo is het voor mij ook. Als Nederland zaterdag zou verliezen. Jammer dan en ik doe gewoon mijn ding en het leven gaat verder. Er verandert voor mij niets mee. (Misschien wel, dat ik opeens moet werken, maar ja...)
Gisteren keek ik naar Ivoorkust-Portugal en het was heel spannend. En dat vind ik leuk maar na het laatste fluitsignaal is het over.
Het is een spel.
Ja, ja, ik zeg erbij: voor mij is het een spel. Voor de wereld is het commercieel uit de hand gelopen spel. Ik weet het.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gisteren zag ik een stukje van Noord-Korea tegen Brazilie. Dat was sport zoals het bedoeld is. Een keeper die klapt voor een mooi (haast onmogelijk) doelpunt van de tegenstander. Spelers die zich uit zichzelf excuseren voor een overtreding en die proberen te blijven staan als ze een tikje krijgen.
Toch wel jammer dat dit niet de normale gang van zaken is.
Toch wel jammer dat dit niet de normale gang van zaken is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gelukkig gebeurt dat bij ons in de buurt niet, de tuinen zijn sowieso al redelijk ver uit elkaar. Van de 18 huishoudens hier in de buurt minder dan de helft een TV en is nog geen hand vol ge-interesseerd in voetbal. Ik maar op 2 adressen iemand met iets Oranjes gezien. Dus tja refobuurtje kun je wel zeggen...Mara schreef:Gijs83: ik was maandagmiddag alleen thuis, zat achter de computer met de deur open. Ik heb hem dichtgedaan ! In diverse tuinen zaten hele gezelschappen te kijken. Ik wil niet meedoen, maar word gedwongen.
Ja, moeten ze zaterdag weer spelen? Heerlijk, wat zal het rustig zijn op de weg. Dat komt ons goed uit!Lourens schreef:Als Nederland zaterdag zou verliezen.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
caprice schreef:Ja, moeten ze zaterdag weer spelen? Heerlijk, wat zal het rustig zijn op de weg. Dat komt ons goed uit!Lourens schreef:Als Nederland zaterdag zou verliezen.

Zo reageer ik meestal ook. Ik stond afgelopen maandag een keer niet in de file!
Dat laatste lijkt me relevanter dan het eerste. Je hebt anno 2010 namelijk geen TV meer nodig om het WK (live) te volgen.Gijs83 schreef:Van de 18 huishoudens hier in de buurt minder dan de helft een TV en is nog geen hand vol ge-interesseerd in voetbal.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
caprice schreef:Ja, moeten ze zaterdag weer spelen? Heerlijk, wat zal het rustig zijn op de weg. Dat komt ons goed uit!Lourens schreef:Als Nederland zaterdag zou verliezen.
ons ook; wat zal het lekker rustig zijn op de open dag van de Luchtmacht

Niks rustig ...ik ben er al dagen druk mee ..de weersverwachting voor zaterdag is niet geweldig helaas.helma schreef:caprice schreef:Ja, moeten ze zaterdag weer spelen? Heerlijk, wat zal het rustig zijn op de weg. Dat komt ons goed uit!Lourens schreef:Als Nederland zaterdag zou verliezen.

http://www.defensie.nl/luchtmacht/lucht ... vliegshow/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
We kunnen wel een meeting organiseren.
Waar spreken we af?
Waar spreken we af?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
[/quote]
En in het tuincentrum...... 2 jaar geleden (EK) was ik de enige !! Normaal staat het hele parkeerterrein vol auto's. Was verbaasd dat ze uberhaupt geopend waren

En in het tuincentrum...... 2 jaar geleden (EK) was ik de enige !! Normaal staat het hele parkeerterrein vol auto's. Was verbaasd dat ze uberhaupt geopend waren

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Toch wel met groot beeldscherm voor de wedstrijd?refo schreef:We kunnen wel een meeting organiseren.
Waar spreken we af?

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Onder de grijze F16 ???refo schreef:We kunnen wel een meeting organiseren.
Waar spreken we af?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.