Goes krijgt vanaf 6 september "reformatorische kinderopvang"

refo

Re: Goes krijgt vanaf 6 september "reformatorische kinderopv

Bericht door refo »

Orchidee schreef:
refo schreef:
Orchidee schreef:
refo schreef:
Volgens Elsevier heeft ze iedere maand 1800 euro netto.
1 kind is sinds kort het huis uit en de volgende gaat over een paar weken...
Zou ze dit bedrag dan ook krijgen als alleenstaande?
Neu. Maar dat is dan ook niet meer nodig. Dan vervalt kinderbijslag en kindgebonden budget (of hoe heet dat? Ik ben daar te rijk voor).
Maar dat krijgt ze dan al een paar jaar niet meer, want haar oudste is 23, en heeft tot haar 22e thuis gewoond, en haar jongste is 19, binnenkort 20..., heeft t/m haar 19e op school gezeten, en werkt nu af en toe voor een uitzendburo, en gaat binnenkort samenwonen met haar vriend :hum
Zozo. Dan kwalificeert ze ook niet meer voor bijstandsmoeder.
Je zou je verbazen wat een geld daar maandelijks binnenkomt.
Dat is ze overigens gegund, hoor, maar voor ik een oordeel uitspreek over een bepaalde situatie, wil ik eerst de belastingaangifte zien.
Dat geldt dan zowel voor de vermeende bijstandsmoeder, als voor het 'geboefte' dat in twee auto's rijdt. Want dat valt nogal eens tegen naar de andere kant.
Let er dus op dat ik niets ten voor of nadele van iemand zeg. Ik weet alleen dat je soms denkt dat iemand erg arm is, terwijl dat helemaal niet zo is, en rijk lijkt, maar dat ook niet is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Overigens is zo'n refo-opvang niets nieuws. In Gouda is er volgens mij ook zoiets. De echtgenote van een der broeders ouderling is er leidster.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Zozo. Dan kwalificeert ze ook niet meer voor bijstandsmoeder.
Je zou je verbazen wat een geld daar maandelijks binnenkomt.
Dat is ze overigens gegund, hoor, maar voor ik een oordeel uitspreek over een bepaalde situatie, wil ik eerst de belastingaangifte zien.
Dat geldt dan zowel voor de vermeende bijstandsmoeder, als voor het 'geboefte' dat in twee auto's rijdt. Want dat valt nogal eens tegen naar de andere kant.
Let er dus op dat ik niets ten voor of nadele van iemand zeg. Ik weet alleen dat je soms denkt dat iemand erg arm is, terwijl dat helemaal niet zo is, en rijk lijkt, maar dat ook niet is.
Refo: misschien kan je m'n vorige posts nog eens na lezen...daarin vertel ik dat zij juist is gaan werken om uit die bijstand te komen, en ze werkt maar 20 uur...zodat ze er altijd was als de kinderen thuis kwamen, en zij is ook alle schoolvakanties vrij, want zij is hulp op een peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang...
Zij verdient hiermee ongeveer tussen de 11 en 1200 per maand...
Ze zou ook meer krijgen van de bijstand, maar ze heeft bewust vor deze werkwijze gekozen destijds, zodat ze geen verantwoording meer schuldig was over haar uitgavenpatroon aan de SVB, en dat ze er toch voor de kinderen kon zijn...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het lijkt me niet verkeerd om deze casus verder per PB te bespreken: er worden nu wel erg veel privé gegevens gepubliceerd.
Hinde

Bericht door Hinde »

refo schreef:Je leest steeds alleen de laatste zin van wat ik schreef. Grappig.
refo schreef: Verder is het goed het persbericht eens te lezen. Het is geen filantropische instelling, maar gewoon een kinderopvang , waar iedereen welkom is zonder vooroordeel. Nul of twee auto's. Geen oordelen.
Aha!
Grappig inderdaad. Dus ze verdienen er nog aan ook! :bobo
Plaats reactie