Goes krijgt vanaf 6 september "reformatorische kinderopvang"

Tiberius
Administrator

Re: Goes krijgt vanaf 6 september "reformatorische kinderopv

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Wilhelm schreef:Voor de enkele reformatorische moeder die daadwerkelijk geen keus heeft is er de kerkelijke gemeente die in bijzondere situaties moet voorzien.
Tekenend dat hier de tijdgeest niet doorzien wordt. Had van jou Mister, anders verwacht.
Ben het wel met je eens, Wilhelm. Maar de kerkelijke gemeente is ook vaak niet meer zoals het was. (uitzonderingen daar gelaten)
Egoisme viert hoogtij deze dagen :nonnon
Dat ben ik niet met je eens; ik kan je krachtige voorbeelden van het tegenovergestelde geven.
Maar dat zal wel weer per plaats / kerkverband verschillen.
Auto

Bericht door Auto »

Wilhelm schreef:Voor de enkele reformatorische moeder die daadwerkelijk geen keus heeft is er de kerkelijke gemeente die in bijzondere situaties moet voorzien.
Tekenend dat hier de tijdgeest niet doorzien wordt. Had van jou Mister, anders verwacht.
Ben het wel met je eens, Wilhelm. Maar de kerkelijke gemeente is ook vaak niet meer zoals het was. (uitzonderingen daar gelaten)
Egoisme viert hoogtij deze dagen :nonnon
Ik ben het hier niet mee eens, ik zie gelukkig ook andere voorbeelden. Hoe zorgzaam mensen om je heen kunnen staan, hoe mensen met je meeleven in diverse situaties. Hoe mensen voor je klaar staan. En zelf zitten wij ook in zo'n situatie en daar ben ik iedere dag zeer dankbaar voor dat de Heere dat geeft.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

@ auto en Tib, daarom schreef ik ook: uitzonderingen daargelaten. Ik weet ook wel dat we het treffen op onze Bible-belt. Maar je kan niet ontkennen dat dit niet een algemene situatie schetst
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Auto

Bericht door Auto »

JolandaOudshoorn schreef:@ auto en Tib, daarom schreef ik ook: uitzonderingen daargelaten. Ik weet ook wel dat we het treffen op onze Bible-belt. Maar je kan niet ontkennen dat dit niet een algemene situatie schetst
Nee, ik ben het nog steeds niet met je eens. In veel en veel meer gemeenten/kerken is zorg voor elkaar, helpt men, staat men voor elkaar klaar. Het probleem is dat ons beeld wordt vertroebeld door de gemeenten waar dat niet is. In heel veel gemeenten gebeurd stilzwijgend een hele boel.

Een voorbeeld in een gemeente komt een stel met 2 kinderen wonen. In de 2e week komt er een man en vrouw naar het stel toe en vraagt hoe het gaat of er nog veel gedaan moet worden. Het antwoord was "ja, en er zit nog wel wat haast bij het dat heeft ook te maken met de gezondheid van 1 van de kinderen". Vervolgens is er een ploeg geregeld die het oude huis schoonmaken en de rommel naar de stort brachten. Een andere ploeg heeft zich aangemeld om het nieuwe huis om te helpen om dat zsm klaar te maken. Dat stel was er helemaal onderste boven van.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik herken me ook veel meer in de casus(sen) van Auto, dan wat jij beschrijft, Jolanda. Misschien dat eerder de door jou beschreven situatie een uitzondering is.
JolandaOudshoorn

Tiberius schreef:Ik herken me ook veel meer in de casus(sen) van Auto, dan wat jij beschrijft, Jolanda. Misschien dat eerder de door jou beschreven situatie een uitzondering is.
Laten we het hopen. En zal ik het zo formuleren: helaas komt het ooik voor dat egoisme in een gemeente (maar eigenlijk veel meer daarbuiten) hoogtij viert ;)
Auto

Bericht door Auto »

Tiberius schreef:Ik herken me ook veel meer in de casus(sen) van Auto, dan wat jij beschrijft, Jolanda. Misschien dat eerder de door jou beschreven situatie een uitzondering is.
Laten we het hopen. En zal ik het zo formuleren: helaas komt het ooik voor dat egoisme in een gemeente (maar eigenlijk veel meer daarbuiten) hoogtij viert ;)
Daar heb je helemaal gelijk in! En ik word ook verdrietig van voorbeelden die ik wel eens hoor en dan kan je boos worden, maar het lost niets op en als je dan weer van zaken hoort waar het gelukkig anders gaat dan ben ik weer blij.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Helaas is het geen uitzondering :hum
Ik heb het vroeger van dichtbij veel mee gemaakt, en maak het nog mee...maar nu wat meer op afstand..."ben ik mijn broeders hoeder?"
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JolandaOudshoorn

Auto schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in! En ik word ook verdrietig van voorbeelden die ik wel eens hoor en dan kan je boos worden, maar het lost niets op en als je dan weer van zaken hoort waar het gelukkig anders gaat dan ben ik weer blij.
Dat is waar. Dan kan ik alleen dankbaar zijn dat het in mijn eigen gemeente anders is. Maar laten we beginnen bij onszelf!! Wat kan ik voor anderen doen? alles watje wilt wat zij jou doen! (dat is toch een kinderliedje??)
refo

Bericht door refo »

Nee, een spreekwoord.
Ik vind het allemaal een beetje vaag worden hier.

Nu worden er allerlei mensen van egoïsme beschuldigd die niemand hier kent. Dat is één. En twee is: wie maakt uit of iets egoïsme is?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hinde

Bericht door Hinde »

refo schreef:Er staat in het bericht helemaal niet dat er 'van studenten gebruik gemaakt' wordt.
Om te beginnen mag dat helemaal niet. Wel al stageaire, niet als leidster. De kinderen worden echt niet 'aan een stel studenten' overgedragen.
De zin over het volgen van de opleiding moet zo gelezen worden dat alle leidsters gediplomeerd zijn.

Verder: zeg nooit 'ik zal nooit, maar dan ook nooit in de kinderopvang gaan werken'. Daar weet je helemaal niets van.
En daar weet jij nou weer helemaal niets van. Tenzij je Edele Strijdster persoonlijk kent, wat ik betwijfel gezien de toon die je tegen haar aanslaat.
refo schreef:Ja, als alles blijft zoals nu, dan zou je je dat wellicht kunnen veroorloven. Het wordt een beetje voorgesteld alsof ouders helemaal niet meer naar hun kind omkijken. Ze halen het kind uit bed, laden het in de auto, bezorgen het bij de opvang, gaan aan het werk, halen het kind weer op en leggen het weer in bed. Zo is het natuurlijk helemaal niet. De eerste stapjes en de eerste tandjes worden wel degelijk opgemerkt en gevierd in gezinsverband.

De jaren van 11-16 zijn volgens mij belangrijker dan de jaren 0-4 of 6. Ik denk dat van 0-4 de theologie in de bijbelverhalen nog weinig om het lijf zal hebben.
Gevaarlijke opmerking m.i. Een goede basis is erg belangrijk. Weet je op welke leeftijd de gewetensvorming begint?
refo schreef:En wat ook nogal eens vergeten worden: hoe pedagogisch opgeleid zijn de ouders eigenlijk? Als moeder thuis bij de kinderen blijft is dat blijkbaar nogal gevaarlijk dan.
Moeders zijn ervaringsdeskundige voor het eigen kind. Dat kan geen enkele pedagoog, hoe hoog opgeleid ook, overtreffen.

Daarom pleit ik voor ervaringsdeskundigen i.p.v. Hoornbeeck studenten.

En wat de bereidwillige hulpbiedende gemeenteleden betreft; natuurlijk fantastisch.
Wat een zegen dat ze er zijn.
Maar, er zullen er weinig zijn die voor kinderopvang willen functioneren. Af en toe oppassen is wat anders dan wekelijks een aantal vaste dagen kinderopvang zijn. Begrijpelijk toch?
(Zeker met de belastingdienst in ons achterhoofd.)
Ik neem aan dat ze daar in Goes een stevige selectieprocedure hebben voor het plaatsen.
Geen kinderen plaatsen waar ze al 2 auto's hebben, of 2 keer per jaar op vakantie gaan,
maar alleen kinderen van ouder(s) die onder of rond het minimuminkomen leven. :banghead
refo

Bericht door refo »

Je leest steeds alleen de laatste zin van wat ik schreef. Grappig.

Ik hoef iemand niet te kennen om te weten dat je nooit moet zeggen: 'ik zal nooit dit of dat'. Dat gaat er niet over hoe ze nu is, maar over hoe de wereld er over bijvoorbeeld tien jaar uitziet. Ik kan me dan goed situaties voorstellen waarbij je zegt: als IK nu niet in de kinderopvang ga werken, dan....'

Daarna schreef ik dat we altijd maar denken dat alles ongeveer hetzelfde blijft zoals nu. Ga eens in een hoekje zitten en bedenk wat bv een paars kabinet kan verzinnen waardoor heel het leven op de kop staat.

Als het zo vreselijk belangrijk is om gediplomeerd te zijn, is het vreselijk gevaarlijk om kinderen aan ongediplomeerde moeders over te laten. Of het is allebei waar, of allebei onwaar. Ervaringsdeskundige is iemand die ervaring heeft. Dat heb je bij het eerste kind in ieder geval niet. En zelfs bij het tweede kind kun je weer helemaal overnieuw beginnen.

Verder is het goed het persbericht eens te lezen. Het is geen filantropische instelling, maar gewoon een kinderopvang , waar iedereen welkom is zonder vooroordeel. Nul of twee auto's. Geen oordelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef:
refo schreef:
Orchidee schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Goed dat er een reformatorisch kinderdagverblijf is voor reformatorische moeders die echt geen andere keuze hebben en de kost moeten verdienen om daarvan te kunnen leven. Maar laat Alexander Pechtold het maar niet horen.
Onzin :hum
Ik heb een vriendin, die al 16 jaar van iets minder als bijstandsniveau leeft met 2 kinderen...
Ze werkt 20 uur in de week, en dan verdient ze iets minder als dat ze in de bijstand kreeg, maar zij vind dit wel prettig, want ze is geen verantwoording meer schuldig aan iemand, hoe en op wat voor manier zij haar geld uitgeeft...
Hoe ze het voor elkaar krijgt vind ik echt bewonderenswaardig, want ze hebben nooit honger gehad,en zelfs als ze hier wel eens kwam/komt neemt ze toch altijd een bloemetje mee ofzo...
Ze gaat zelfs heel af en toe ( niet ieder jaar) 1 of 2 weekjes op vakantie...ze huurt dan een huisje bij een boer ofzo, maar is er toch even uit...
Ze heeft ook geen familie of kennisen, die haar weleens helpen of wat toestoppen...
Het kan dus heus wel!
Ze woont overigens in een klein flatje...in een niet zo gezellige buurt...heeft geen auto...
Als je zo'n laag inkomen hebt,krijg je wel huursubsidie, zorgtoeslag, kwijtschelding van diverse dingen...
Voor zo iemand neem ik echt m'n petje af :hi
Volgens Elsevier heeft ze iedere maand 1800 euro netto.
1 kind is sinds kort het huis uit en de volgende gaat over een paar weken...
Zou ze dit bedrag dan ook krijgen als alleenstaande?
Neu. Maar dat is dan ook niet meer nodig. Dan vervalt kinderbijslag en kindgebonden budget (of hoe heet dat? Ik ben daar te rijk voor).
--------------
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik heb dat bedrag ook niet als alleenstaande... :?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Orchidee schreef:
refo schreef:
Orchidee schreef: Onzin :hum
Ik heb een vriendin, die al 16 jaar van iets minder als bijstandsniveau leeft met 2 kinderen...
Ze werkt 20 uur in de week, en dan verdient ze iets minder als dat ze in de bijstand kreeg, maar zij vind dit wel prettig, want ze is geen verantwoording meer schuldig aan iemand, hoe en op wat voor manier zij haar geld uitgeeft...
Hoe ze het voor elkaar krijgt vind ik echt bewonderenswaardig, want ze hebben nooit honger gehad,en zelfs als ze hier wel eens kwam/komt neemt ze toch altijd een bloemetje mee ofzo...
Ze gaat zelfs heel af en toe ( niet ieder jaar) 1 of 2 weekjes op vakantie...ze huurt dan een huisje bij een boer ofzo, maar is er toch even uit...
Ze heeft ook geen familie of kennisen, die haar weleens helpen of wat toestoppen...
Het kan dus heus wel!
Ze woont overigens in een klein flatje...in een niet zo gezellige buurt...heeft geen auto...
Als je zo'n laag inkomen hebt,krijg je wel huursubsidie, zorgtoeslag, kwijtschelding van diverse dingen...
Voor zo iemand neem ik echt m'n petje af :hi
Volgens Elsevier heeft ze iedere maand 1800 euro netto.
1 kind is sinds kort het huis uit en de volgende gaat over een paar weken...
Zou ze dit bedrag dan ook krijgen als alleenstaande?
Neu. Maar dat is dan ook niet meer nodig. Dan vervalt kinderbijslag en kindgebonden budget (of hoe heet dat? Ik ben daar te rijk voor).
Maar dat krijgt ze dan al een paar jaar niet meer, want haar oudste is 23, en heeft tot haar 22e thuis gewoond, en haar jongste is 19, binnenkort 20..., heeft t/m haar 19e op school gezeten, en werkt nu af en toe voor een uitzendburo, en gaat binnenkort samenwonen met haar vriend :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie