Nou ja, dat kan wel verschillen... Zie het overbekende voorbeeld uit Romeinen 14. En 100 jaar geleden was fietsen op zondag wereldgelijkvormig enzovoorts.
Integendeel, het was, in onze ogen, juist veel gematigder als de huidige WK. Zie bijvoorbeeld hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische ... ke_Oudheid
Ook werden er wel toneelspelen gehouden.
Beiden werden door christenen terecht als heidens beoordeeld en zo mogelijk gemeden.
Heb je daar ook een goede bron voor?
Dat gaat niet. De wereld moet zijn afgod dienen en je dwingen om het oranje kalf mee te dansen. Het ergste vind ik dat je het nog toelaat en ervan lijkt te genieten ook.
Of ze moedigen hun team gewoon aan en ik moedig mijn team ook aan. Het is maar hoe je het bekijkt, bij jou voorstelling van zaken is genieten niet op zijn plaats, maar als je gewoon je team aanmoedigt en geniet van een potje voetbal is het een ander verhaal. Ik dien geen afgod en dans niet om een oranje kalf.
Wat vind je precies leuk aan die nationale manifestatie van dwaasheid?
Het feestelijke aspect, de vrolijke kleuren en grappige outfits.
En kijk, nu draaf je weer door de andere extreme kant op.
Waarom? Als het om het een gaat is het verkeerd, als het om het ander gaat opeens niet. Dat is mijn probleem, er wordt met twee maten gemeten... Voetbal is fout dus zoiets mag best, tenzij het om voetbal gaat, dan wordt het opeens als tegenargument gebruikt.