Gijs83 schreef:Die titel verloren of voert hij die niet meer?
'Professor' is geen titel, maar alleen functieaanduiding (en aanspreekvorm).
In principe noem je dus iemand die niet meer als hoogleraar werkt ook geen professor meer.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
In principe noem je dus iemand die niet meer als hoogleraar werkt ook geen professor meer.
maar 'professor' zijn brengt wel levenslange rechten met zich mee...dus dan zou ik het me voor kunnen stellen dat je wel prof. er voor blijft zetten. Dat is ook de reden waarom er tegenwoordig minder mensen professor worden, maar wel een hoop mensen 'universitair hoofddocent' oid worden.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
maar 'professor' zijn brengt wel levenslange rechten met zich mee...dus dan zou ik het me voor kunnen stellen dat je wel prof. er voor blijft zetten.
Precies.
Daarom heb je ook professoren emeriti.
Professoren krijgen wat je met een engels woord noemt 'tenure', oftewel, rechten, waarom ze ook niet afgezet kunnen worden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-Ds.K.Veldman(66) HH emerituspredikant te Papendrecht.
-Erica Terpstra(67) VVD-politica: 1977-2003: Tweede Kamerlid, 1994-1998: Staatssecretaris van Gezondheid en Sport. Ook is ze erg actief voor NOC-NSF
-Kroonprins Frederik van Denemarken(42)
-Ds.L.W.Smelt(56) PKN-predikant te Bodegraven
-Annemarie Jorritsma(60) VVD-politica: o.a.minister van Verkeer en Waterstraat en Economische Zaken tijdens paars en nu burgemeester van Almere