Klinkt als goede gereformeerde exegese. Zowel oog voor een eventuele letterlijke eerste vervulling, en de ruimte openlaten voor een latere, volmaaktere vervulling.Jongere schreef:Citaat uit de overdenking over Daniël 8: "Er is wel degelijk ook een vervulling van Daniëls visioen in onze tijd."
Beide aspecten komen aan bod, zowel de vervulling rond de Makkabeeën / Antioches, als ook het bredere gezicht op de eindtijd.
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Ook Ds J Westerink trekt uit Daniël 8 lijnen naar onze tijd en de eindtijd in zijn boek Daniël profeet van het rijk van God (Blz 131 e.v.) Dit boek staat vast wel in de boekenkast afgewezen.Afgewezen schreef:Helaas heb ik net een boekenstop afgekondigd.Jongere schreef:Citaat uit de overdenking over Daniël 8: "Er is wel degelijk ook een vervulling van Daniëls visioen in onze tijd."
Beide aspecten komen aan bod, zowel de vervulling rond de Makkabeeën / Antioches, als ook het bredere gezicht op de eindtijd.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mijn boekenstops zijn er altijd om gebroken te worden als ik een nieuw mooi boek tegen het lijf loop.Afgewezen schreef:Helaas heb ik net een boekenstop afgekondigd.Jongere schreef:Citaat uit de overdenking over Daniël 8: "Er is wel degelijk ook een vervulling van Daniëls visioen in onze tijd."

Boekenstops zijn echt heel heel slecht....(zegt mijn boekhandelaarJongere schreef:Mijn boekenstops zijn er altijd om gebroken te worden als ik een nieuw mooi boek tegen het lijf loop.Afgewezen schreef:Helaas heb ik net een boekenstop afgekondigd.Jongere schreef:Citaat uit de overdenking over Daniël 8: "Er is wel degelijk ook een vervulling van Daniëls visioen in onze tijd."

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ga vanavond beginnen met " DE BOOMGAARD" van Lynn Austin...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
die is heel mooi!Orchidee schreef:Ik ga vanavond beginnen met " DE BOOMGAARD" van Lynn Austin...
veel leesplezier!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik vind hem ook heel aangrijpend.henriët schreef:die is heel mooi!Orchidee schreef:Ik ga vanavond beginnen met " DE BOOMGAARD" van Lynn Austin...
veel leesplezier!
Opnieuw,want het is een zeldzaam leerzaam en stichtelijk boek:
ONDERSCHEIDENE GANGEN
des geestelijken levens
van de Heeren volk
voorgesteld in de vijf zalen
van Bethesda
door
PLEUN KLEIN
ONDERSCHEIDENE GANGEN
des geestelijken levens
van de Heeren volk
voorgesteld in de vijf zalen
van Bethesda
door
PLEUN KLEIN
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- JolandaOudshoorn
ik heb nog een boekenbon...aritha schreef:Ik vind hem ook heel aangrijpend.henriët schreef:die is heel mooi!Orchidee schreef:Ik ga vanavond beginnen met " DE BOOMGAARD" van Lynn Austin...
veel leesplezier!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
er is ook al een dvd van (in de VS)
zou jij dat aanraden??helma schreef:er is ook al een dvd van (in de VS)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:zou jij dat aanraden??helma schreef:er is ook al een dvd van (in de VS)
nee, er zijn veel negatieve recensies over in de VS
ik had hem eerst wel op een wishlist staan
De brief aan de Kolossenzen - door ds. A.A. Egas
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
die heb ik geloof ik ook nog tegoedLuther schreef:De brief aan de Kolossenzen - door ds. A.A. Egas

klopt!helma schreef:die heb ik geloof ik ook nog tegoedLuther schreef:De brief aan de Kolossenzen - door ds. A.A. Egas