Je spreekt de verkeerde Jan aan.JALP schreef:memento schreef:Dit is het discussie-topic over het curatorium (zie de topic-titel). Over de vraag of een curatorium Bijbels is, verschillen de meningen in onze gezindte en ook in de geschiedenis (een curatorium, zoals dat in bv de GG functioneert, is pas ontstaan met de GG), mag gediscussieerd worden. Een oordeel-comissie, die op basis van het innerlijk de roeping toetst, komt (voor zover ik weet) in de geschiedenis alleen voor bij Dopers.JALP schreef:Margriet schreef:Hoe moet je dat nou plaatsen, dat curatorium je mag dan door God geroepen zijn , maar dat willen wij nog even testen??
Gaan we weer.... De aloude discussie hier op RF.
"Bidt dan de Heer des oogstes of Hij nog arbeiders uit wil stoten in Zijn wijngaard."
Mods, laten we het hier net zo feitelijk houden als in het beroepingswerk-topic.
Maar beste Jan, in de paar jaar dat ik meelees op dit forum (en af en toe iets plaats) is deze discussie elk jaar weer rond de tijd dat het curatorium vergaderd opgelaaid. En ieder jaar weer gaat het het zelfde. Waarom zouden we dit discussie topic dan in het leven houden, waardoor weer het curatorium in een hoek gezet wordt. Wat je er dan ook van vindt....
Snap je mijn moeite met deze discussie? Het is zo uitgekauwd, waarom moeten we dan weer opnieuw beginnen...
Deze Jan is het nl. met je eens.