Is dat niet Rooms Katholiek? Ik wordt zalig door de verdienste van Christus en de genade van God.huisman schreef:Ik wordt zalig door de kerk.....
Crisis door kerk.
Re: Crisis door kerk.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Absoluut... maar je moet ook niet knippen in een posting want ik zeg in mijn posting precies hetzelfde als jijvlinder schreef:Is dat niet Rooms Katholiek? Ik wordt zalig door de verdienste van Christus en de genade van God.huisman schreef:Ik word zalig door de kerk.....

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik heb zelf even op google gezocht naar het boek, maar kan het niet vinden. Jammer, ik dacht, wellicht heeft iemand er wat aan.
Mocht ik het nog eens tegenkomen, dan zet ik het er alsnog op. Maar het is, zoals ik in het progamma hoorde, wát te doen, na of tijdens de crisis. Inderdaad identiteitscrisis.
Ik denk dat velen het niet meemaken omdat je in je eigen kerk blijft, uitgaat zoals ze allemaal bij jullie uitgaan, en leeft zoals ze bij jullie allemaal leven, maar als je het wél meemaakt... door omstandigheden, of doordat je zo geinteresseerd bent, dan is het heftig. Daarvoor zijn er toch nog teveel benadrukte verschillen, waar naar mijn inziens teveel waarde aan gehecht wordt. Zo zie ik het.
Ik denk dat mensen zoals Jan Siebelink nog een stukje verder gaan. Crisis bij hem, denk het wél... waarom schreef hij anders: Knielen op een bed violen.
Tja, ik denk bij mezelf.. wat doe ik dan fout naar mensen toe, zoals naar bijv. Jan Siebelink. Waarin schiet ik duidelijk tekort?
Groetjes,
Mocht ik het nog eens tegenkomen, dan zet ik het er alsnog op. Maar het is, zoals ik in het progamma hoorde, wát te doen, na of tijdens de crisis. Inderdaad identiteitscrisis.
Ik denk dat velen het niet meemaken omdat je in je eigen kerk blijft, uitgaat zoals ze allemaal bij jullie uitgaan, en leeft zoals ze bij jullie allemaal leven, maar als je het wél meemaakt... door omstandigheden, of doordat je zo geinteresseerd bent, dan is het heftig. Daarvoor zijn er toch nog teveel benadrukte verschillen, waar naar mijn inziens teveel waarde aan gehecht wordt. Zo zie ik het.
Ik denk dat mensen zoals Jan Siebelink nog een stukje verder gaan. Crisis bij hem, denk het wél... waarom schreef hij anders: Knielen op een bed violen.
Tja, ik denk bij mezelf.. wat doe ik dan fout naar mensen toe, zoals naar bijv. Jan Siebelink. Waarin schiet ik duidelijk tekort?
Groetjes,
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
Ik snap deze zin niet zo goed....Desiree schreef:Ik denk dat velen het niet meemaken omdat je in je eigen kerk blijft, uitgaat zoals ze allemaal bij jullie uitgaan, en leeft zoals ze bij jullie allemaal leven,
wat wil je nu precies aangeven?
Nee.huisman schreef:Absoluut... maar je moet ook niet knippen in een posting want ik zeg in mijn posting precies hetzelfde als jijvlinder schreef:Is dat niet Rooms Katholiek? Ik wordt zalig door de verdienste van Christus en de genade van God.huisman schreef:Ik word zalig door de kerk.....
Ik lees bij jou een combinatie van kerk en borgwerk.
Het is alleen door het Woord. Alleen door geloof. Alleen door genade.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Als je verandert van kerk, dan is daar een reden voor lijkt me. Dus je bent hoe dan ook anders gaan denken... al veel eerder.. anders blijf je (afgezien van huwelijk etc.) Dan heb je nieuwe gedachten gehad over iets. Wat dat dan ook geweest mogen zijn. Blijkbaar voor jou zo belangrijk dat je weg bent gegaan. Het proces dat vooraf gaat aan die conclusie.. ik ga veranderen van kerk... daar gaat het nu toch over... of zit ik dan mis. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is een crisis... Als je toch al zover bent... dan moet je daar door heen. Volgens mij is dat juist goed... Er komt een nieuw begin. (Afgezien van het feit dat mensen die jou kennen, niet dezelfde gedachten hebben, niet die nieuwe gedachten van jou kunnen volgen en die op welke wijze dan ook. dát niet van jou accepteren.. maar goed, dát is uiteindelijk hun probleem. Tenslotte ben je volwasssen! (Is een feit, geen hoogmoed hoor...)helma schreef:Ik snap deze zin niet zo goed....Desiree schreef:Ik denk dat velen het niet meemaken omdat je in je eigen kerk blijft, uitgaat zoals ze allemaal bij jullie uitgaan, en leeft zoals ze bij jullie allemaal leven,
wat wil je nu precies aangeven?
Maar goed, ik heb het nu over die crisis.
Die regel bedoel ik zo... kijk bijv. naar Franca Treur. Ik denk dat zij op veel onbegrip stuit. Omdat zij niet gelooft zoals anderen geloven, niet kleedt zoals anderen zich kleden en niet leeft zoals anderen leven. Als zij dat wel had gedaan... hadden wij nog nooit van haar gehoord waarschijnlijk. (Afgezien van haar boek.)
Ik hoop niet dat Franca boos wordt om haar als voorbeeld te nemen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
-DIA- schreef:De crisis IN de kerk...
De tijdgeest.
Zeer lezenswaardig, deze week in De Wachter Sions.
Dhr. L.M.P. Scholten schrijft in zijn rubriek Terzijde over de tijdgeest...
En tegelijk ook een lezenswaardig artikel in De Saambinder
Daar schrijft ds. C. Sonnevelt over "Heilige huisjes omver. Wat is er gebeud?"
Hopelijk dat deze artikelen onder veler ogen mogen komen...
Hoi Dia,
Waar gaan die artikelen over?
gr, Grace
Nee hoor niet door het Woord, niet door geloof (zijn "maar " instrumenten net als de kerk) maar alleen Christus is de grond voor de zaligheid...maar in dit topic is het wel eens goed om de grote waarde van de kerk te benadrukken.De dwaasheid van de prediking waardoor het de HEERE behaagd om mensen zalig te maken. Dan zoek je toch die dwaze prediking op?refo schreef:Nee.huisman schreef:Absoluut... maar je moet ook niet knippen in een posting want ik zeg in mijn posting precies hetzelfde als jijvlinder schreef:Is dat niet Rooms Katholiek? Ik wordt zalig door de verdienste van Christus en de genade van God.huisman schreef:Ik word zalig door de kerk.....
Ik lees bij jou een combinatie van kerk en borgwerk.
Het is alleen door het Woord. Alleen door geloof. Alleen door genade.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik voel met je mee en herken me in jouw posting. Ik ben dit onderwerp toenertijd begonnen en het is voor het eerst dat ik hem in zijn geheel overlees. ( eh...had geen tijd en zin in RF. Gewoon erg druk met andere dingen)aboricultura schreef:Je kunt idd in een soort van crisis raken.
Ik heb door omstandigheden mijn oude kerkverband waar ik 25 jaar (doop)lid was moeten los laten.
Met dit kerkverband was ik innerlijk verbonden was er om zo te zeggen trots op dat ik daar was.
Mijn kerk stond tenminste ergens voor en is uniek.
Nog steeds denk ik met een goed gevoel terug aan mijn tijd daar,en luister af en toe nog een preek ook lees ik nog steeds het kerkblad.
Het heeft mij veel strijd en tranen gekost om er uit te gaan ondanks de vraagtekens die ik heb bij de leer.
Nu ik eenmaal los ben hecht ik mij niet meer zo aan mijn huidige kerk, het zal mij minder pijn om te veranderen als toen.
Ook voel ik mij soms een balling ben eigenlijk nog van die andere kerk maar geen lid vergelijk het met de koning van griekenland,hij noemt zich koning maar woont mischien wel in Parijs.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Toch als je dit leest.. word je soms wel verdrietig. Wat doen we elkaar toch aan... Waarom is dit toch allemaal....
Je hoopt voor elkaar toch het beste... al gaat die ander een weg die ik niet helemaal snap.. is dat nou een probleem waard? Hoeveel onkunde veroorzaakt geen problemen. Men weet niet waar men het over heeft... Hoe vaak zie ik dat niet.... Zo dom!
Gelukkig is er ook een zonnetje in het leven... maar er is al genoeg kruis... waarom elkaar dan dingen opleggen.. of verdriet veroorzaken bij elkaar..
Als ik niet beter wist zou je soms gewoon in bed blijven liggen en er niet meer uitkomen... Maar zolang er leven is, is er Hoop!

Je hoopt voor elkaar toch het beste... al gaat die ander een weg die ik niet helemaal snap.. is dat nou een probleem waard? Hoeveel onkunde veroorzaakt geen problemen. Men weet niet waar men het over heeft... Hoe vaak zie ik dat niet.... Zo dom!
Gelukkig is er ook een zonnetje in het leven... maar er is al genoeg kruis... waarom elkaar dan dingen opleggen.. of verdriet veroorzaken bij elkaar..
Als ik niet beter wist zou je soms gewoon in bed blijven liggen en er niet meer uitkomen... Maar zolang er leven is, is er Hoop!

Matthew Henry
Matthew Henry
Voor jou: omdat dit lied in je onderschrift staat!Desiree schreef:Toch als je dit leest.. word je soms wel verdrietig. Wat doen we elkaar toch aan... Waarom is dit toch allemaal....
http://www.youtube.com/watch?v=qal2ZF7j1CE
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!