Mijn Eerste Boek

Plaats reactie
Madtice

Mijn Eerste Boek

Bericht door Madtice »

Beste mensen, het is alweer een tijdje geleden, maar dat had een reden. In februari 2004 komt mijn eerste boek uit. Daarom dat ik wat minder tijd voor OSW had. Maar ik ben weer terug, althans, misschien niet zo grondig als eerst, maar dat zal niet iedereen heel erg vinden, denk ik hahaha.

Het onderwerp van het boek is tweeledig: God heeft ons geschapen naar Zijn beeld, wat betekent dat wij ook scheppers moeten zijn. Wat kunnen wij dan scheppen? Datgene waar onze medemens behoefte aan heeft. Dat kan dus van alles zijn. Het tweede deel is gericht op wat de kern is van de kerk: Christus en de onderlinge liefde, of te wel het grote gebod.

Goed, ik ga weer ff rondkijken hier. Ik spreek jullie allemaal nog wel :D.

Groeten, matthijs
Jelle

Bericht door Jelle »

Het zal mij benieuwen jou boeken Madtice. Bij welke uitgeverij verschijnen ze?
Madtice

Bericht door Madtice »

sjofar
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ik kan bij jou wel een beetje korting krijgen he;) Ik ga em wel kopen denk ik. Ben benieuwd!
Liever Turks dan Paaps
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Het onderwerp van het boek is tweeledig: God heeft ons geschapen naar Zijn beeld, wat betekent dat wij ook scheppers moeten zijn. Wat kunnen wij dan scheppen? Datgene waar onze medemens behoefte aan heeft. Dat kan dus van alles zijn. Groeten, matthijs
Beste Matthijs. We zijn inderdaad geschapen naar Gods Beeld maar zijn wij door de zondeval niet een gedeelte van dat beeld verloren. Je kan niet zeggen dat de mens ongeschonden uit de zondeval te voorschijn is gekomen. Het is de mens onmogelijk geworden 'iets uit niets' (= scheppen) te maken. Zelf klonen is nog geen scheppen. Het is misschien wel een van de grootste misvattingen van na de zondeval dat de mens tot iets in staat is.

Je tweede punt vind ik meer aansprekend.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Madtice

Bericht door Madtice »

Hallo Egbert,

Mijn stelling in het boek is: het grote verschil tussen de scheppingskracht van God en de 'scheppingskracht' van de mens is dat de mens niet iets uit het niets kan maken, maar alleen kan scheppen met wat God in de schepping heeft gelegd. De zondeval heeft ons op een 'dood spoor' gezet, maar dat neemt niet weg dat we nog wel over dezelfde eigenschappen beschikken als de eerste mensen. Het enige verschil na de zondeval is dat we het verschil tussen goed en kwaad kennen. Over iets anders doet de Bijbel geen uitspraak en neem ik dus aan dat er dus verder niets veranderd is.

Door het kort op te schrijven verlies je de details, zoals je merkt, maar in het boek heb ik al antwoord gegeven op je 'kritiek'. :) Bedankt er voor, verder, trouwens
erdna

Bericht door erdna »

het lijkt me nogal een oppervlakkig boek als ik de thematiek zo beluister... Maar misschien ben ik te snel in mijn oordeel...
Jelle

Bericht door Jelle »

erets kopen en lezen Erdna, dan pas kan je een oordeel over een boek uitspreken.
Loïs

Bericht door Loïs »

Leuk om te horen, Matthijs! (Long time no see, by the way.) Ik zie het vanzelf wel een keertje liggen bij Sjofar.

Welke titel krijgt het mee? Dan kan ik wat gerichter zoeken rond februari. ;-)

Groeten van Loïs.
Madtice

Bericht door Madtice »

Vanwege drukte in de uitgeverij is de publicatie van dit boek verzet naar het najaar 2004. Ook de titel is nog niet bekend. Wordt allemaal nader bekend gemaakt :D.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Je wilt het word document ook vast niet effe op internet zetten, kan iedereen het zelf uitprinten :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie