Help!!
Re: Help!!
Ik gebruik het ook om PDF te delen. Ik maak foto's van de plaatselijke krant hier. Die zet ik in PDF en vervolgens dump ik die in mijn documentenlijst.
De map deel ik met een vriend in Australie zodat die eenvoudig de krant kan lezen.
De map deel ik met een vriend in Australie zodat die eenvoudig de krant kan lezen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Thanx!Tiberius schreef:Je kan het gewoon gebruiken als je een GMail account hebt. Bovenin staat een linkje met "Documenten". Als je daar op klikt, kom je bij je documenten.
Hoe werkt het? Eigenlijk net als Microsoft Office (documenten, spreadsheets, presentaties), maar nu staan al je bestanden bij Google en heb je alleen een browser nodig om ze te kunnen bekijken/bewerken. Dus als je op een "vreemde" PC zit, bijvoorbeeld bij een klant, dan log je even in op je GMail account (wachtwoord niet op laten slaan, uiteraard), en je kan bij alle je documenten.
Ik heb bijvoorbeeld één bestand, dat heet "Kladblok". Dat is in de loop der tijd uitgegroeid tot een ware kennisbank, waar ik allerlei gegevens snel even intyp, die ik dan later weer kan bekijken. En zo kan je vele voorbeelden bedenken. Het gemak is dus, dat je overal waar internet is, je documenten tot je beschikking hebt.
Niet alles van Google Apps is overigens gratis; als je het als bedrijf of schaal gaat gebruiken moet je er voor betalen.
Maar ik gebruik het eigenlijk alleen privé, althans: niet gedeeld met anderen.
Het beste kan je gewoon even een Gmail account aanmaken en dan kijken hoe het werkt.
Ga ik gelijk doen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik heb een probleem, waarvoor zelfs google geen uitkomst weet te bieden: Ik wil in excel grafieken maken, maar dan niet op de normale wijze. Ik heb namelijk op de verticale as mijn verklarende variabele staan, en op de horizontale as de verklaarde variabelen. Excel snapt daar niks van en keert de assen om. Da's ook de meestgebruikte (wiskundige) weergave, maar ik wil het net andersom. Mijn probleem staat zo ongeveer hier: http://www.lerarenforum.be/forum/viewtopic.php?t=12375. Nu krijg ik best wel die drie kolommen, en zo'n spreidingsgrafiek, maar ik weet niet hoe ik dan die assen om kan draaien. Iemand enig idee?
Welke Excel-versie gebruik je? Ik 2003, maar in de basis zal er niet zo veel verschillen.Zita schreef:Ik heb een probleem, waarvoor zelfs google geen uitkomst weet te bieden: Ik wil in excel grafieken maken, maar dan niet op de normale wijze. Ik heb namelijk op de verticale as mijn verklarende variabele staan, en op de horizontale as de verklaarde variabelen. Excel snapt daar niks van en keert de assen om. Da's ook de meestgebruikte (wiskundige) weergave, maar ik wil het net andersom. Mijn probleem staat zo ongeveer hier: http://www.lerarenforum.be/forum/viewtopic.php?t=12375. Nu krijg ik best wel die drie kolommen, en zo'n spreidingsgrafiek, maar ik weet niet hoe ik dan die assen om kan draaien. Iemand enig idee?
Met het grafiektype Spreiding, kun je reeksen opgeven met je data (dus per kolom i.p.v. de hele tabel ineens).
Wizard grafieken (knopje op de werkbalk)

Klik op het tabblad Reeks bovenin. Selecteer de kolom met onafhankelijke variabelen in het vak Y-waarden (dit staat voor de verticale as), en de kolom met afhankelijke variabelen in het vak X-waarden (deze komen dan op de horizontale as). Zo kun je meerdere reeksen toevoegen. De naam wordt gebruikt voor de legenda.
Als het niet duidelijk is, kun je misschien even een voorbeeldje laten zien (plaatje?) hoe je het ongeveer wilt hebben.
hoera! hij doet het! dankjewel!Jager schreef:Welke Excel-versie gebruik je? Ik 2003, maar in de basis zal er niet zo veel verschillen.Zita schreef:Ik heb een probleem, waarvoor zelfs google geen uitkomst weet te bieden: Ik wil in excel grafieken maken, maar dan niet op de normale wijze. Ik heb namelijk op de verticale as mijn verklarende variabele staan, en op de horizontale as de verklaarde variabelen. Excel snapt daar niks van en keert de assen om. Da's ook de meestgebruikte (wiskundige) weergave, maar ik wil het net andersom. Mijn probleem staat zo ongeveer hier: http://www.lerarenforum.be/forum/viewtopic.php?t=12375. Nu krijg ik best wel die drie kolommen, en zo'n spreidingsgrafiek, maar ik weet niet hoe ik dan die assen om kan draaien. Iemand enig idee?
Met het grafiektype Spreiding, kun je reeksen opgeven met je data (dus per kolom i.p.v. de hele tabel ineens).
Wizard grafieken (knopje op de werkbalk)Grafiektype: spreiding (door lijnen verbonden)
Volgende.
Klik op het tabblad Reeks bovenin. Selecteer de kolom met onafhankelijke variabelen in het vak Y-waarden (dit staat voor de verticale as), en de kolom met afhankelijke variabelen in het vak X-waarden (deze komen dan op de horizontale as). Zo kun je meerdere reeksen toevoegen. De naam wordt gebruikt voor de legenda.
Als het niet duidelijk is, kun je misschien even een voorbeeldje laten zien (plaatje?) hoe je het ongeveer wilt hebben.

Vraag: Is het mogelijk om via de meterkast een 'tijdklok' in te stellen waardoor je kan regelen dat het Internet afgesloten/afgemeld wordt en pas weer gebruiken kan worden na een bepaald uur?
Zeg maar ik wil op de computer kunnen van 's middags twee uur tot 's nachts één uur?
Zeg maar ik wil op de computer kunnen van 's middags twee uur tot 's nachts één uur?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dat kun je ook instellen in de router/gateway.albion schreef:Vraag: Is het mogelijk om via de meterkast een 'tijdklok' in te stellen waardoor je kan regelen dat het Internet afgesloten/afgemeld wordt en pas weer gebruiken kan worden na een bepaald uur?
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Waarom via de meterkast?albion schreef:Vraag: Is het mogelijk om via de meterkast een 'tijdklok' in te stellen waardoor je kan regelen dat het Internet afgesloten/afgemeld wordt en pas weer gebruiken kan worden na een bepaald uur?
Wij hebben het programma kidswatch, werkt prima
voor alle huisgenoten is ingesteld dat ze een bep. tiijd achter de pc kunnen.
Waarvan een gedeelte op Internet
en zelfs dat hebben we onderverdeeld hoe lang op bijvoorbeeld een site als Hyves
(dat kan per dag; dus wij hebben doordeweeks (i.v.m. huiswerk) andere tijden als zaterdags)
Op de router hebben we ingesteld dat we van 23.00 tot 6.00 niet op internet kunnen
Alleen mijn man en ik hebben het wachtwoord van de router
Wij werken met computers en laptops. Ik vraag me af of het ook voor een laptop geldt?helma schreef:Waarom via de meterkast?albion schreef:Vraag: Is het mogelijk om via de meterkast een 'tijdklok' in te stellen waardoor je kan regelen dat het Internet afgesloten/afgemeld wordt en pas weer gebruiken kan worden na een bepaald uur?
Wij hebben het programma kidswatch, werkt prima
voor alle huisgenoten is ingesteld dat ze een bep. tiijd achter de pc kunnen.
Waarvan een gedeelte op Internet
en zelfs dat hebben we onderverdeeld hoe lang op bijvoorbeeld een site als Hyves
(dat kan per dag; dus wij hebben doordeweeks (i.v.m. huiswerk) andere tijden als zaterdags)
Op de router hebben we ingesteld dat we van 23.00 tot 6.00 niet op internet kunnen
Alleen mijn man en ik hebben het wachtwoord van de router
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ja, tenzij dat je gebruik maakt van een draadloze verbinding van bijvoorbeeld de buren.albion schreef:Wij werken met computers en laptops. Ik vraag me af of het ook voor een laptop geldt?
Zoals veel slimme kinderen doen, zonder dat de ouders het door hebben...Jager schreef:Ja, tenzij dat je gebruik maakt van een draadloze verbinding van bijvoorbeeld de buren.albion schreef:Wij werken met computers en laptops. Ik vraag me af of het ook voor een laptop geldt?
- Oude-Waarheid
Dacht juist dat kinderen alles moeilijk begrepenmemento schreef:Zoals veel slimme kinderen doen, zonder dat de ouders het door hebben...Jager schreef:Ja, tenzij dat je gebruik maakt van een draadloze verbinding van bijvoorbeeld de buren.albion schreef:Wij werken met computers en laptops. Ik vraag me af of het ook voor een laptop geldt?

Op dit soort terreinen zijn ze vaak meer thuis dan een hoop ouders 
Even controleren of er onbeveiligde draadloze netwerken in de buurt zijn kan dus geen kwaad.

Even controleren of er onbeveiligde draadloze netwerken in de buurt zijn kan dus geen kwaad.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik heb een vraag: ik heb in een Word document cirkels gemaakt en die wil ik printen (invoegen > vormen > cirkel). Maar als ik dat wil printen dan krijg ik een leeg A4'tje. Heeft iemand een idee hoe dat kan? 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Inkt op?Ichtus schreef:Ik heb een vraag: ik heb in een Word document cirkels gemaakt en die wil ik printen (invoegen > vormen > cirkel). Maar als ik dat wil printen dan krijg ik een leeg A4'tje. Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...