Wat bedoel je met onderdanig zijn? Als jij een mening hebt die je eerlijk voor God kan behouden dan moet je die mening niet gaan veranderen. Een tweede is hoe je daar vorm aan geeft. Daarin is het misschien wel verstandig om terughoudend te zijn. Ik denk ook aan deze tekst uit 1 Petrus 3:MvB schreef:Ik doelde niet specifiek op mijn eigen relatie hoor toen ik Vogeltje citeerde. Ik ben juist wel benieuwd hoe daar verder over gedacht wordt.
Daarnaast, als je trouwt ben je het toch niet voor 100% met elkaar eens? Je blijft altijd twee verschillende, unieke persoonlijkheden met een eigen karakter, achtergrond etc. Verschillen zijn er altijd in een relatie. Wellicht bij de één meer dan bij de ander. Hoe je er mee omgaat dat vind ik dus een interessante vraag.
Wat mijn eigen vraag betreft over het tv kijken van mijn man op zondag. Mijn mening was duidelijk: geen tv op zondagmiddag. Als het nu Nederland Zingt was had ik er waarschijnlijk minder moeite mee. Maar omdat de kinderen ook geen tv mogen kijken op zondag, is mijn mening dat je het als ouder ook niet moet doen. Mijn man vond dat duidelijk niet, zoals eerder beschreven. Vandaar mijn vraag, wat is dan juist? Moet je daarin dan onderdanig zijn als vrouw? Daar gaat dit topic toch over.
1 Desgelijks gij vrouwen, zijt uw eigenen mannen onderdanig; opdat ook, zo enigen den Woorde ongehoorzaam1 zijn, zij door den wandel der vrouwen zonder Woord mogen gewonnen worden;2
2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.3