Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
Ook helemaal mee eens; waarom discusseren we eigenlijk nog..!
Groeten.
omdat jij zei dat je het niet met me eens was
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
"omdat jij zei dat je het niet met me eens was"
WAS...klopt ja!!!
:t hmm, wie is er dan van mening veranderd? of ben ik nu begrepen, of heb ik begrepen, begrijp ik mezelf intussen?
:t :t :t
CRISIS :)
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Even wat anders. Vorige week schijnt er in de classis Barneveld op de synode door Klaas van der Zwaag een lijst met bezwaren tegen de prediking van ds. Hoghem ingebracht te zijn. Weten mensen daarvan? Hij gaat dus proberen de kerkelijke weg te bewandelen, mijns inziens.
Oorspronkelijk gepost door Hans van Gemerden
Even wat anders. Vorige week schijnt er in de classis Barneveld op de synode door Klaas van der Zwaag een lijst met bezwaren tegen de prediking van ds. Hoghem ingebracht te zijn. Weten mensen daarvan? Hij gaat dus proberen de kerkelijke weg te bewandelen, mijns inziens.
Groet, Hans
Dat wordt dus binnenkort censuur voor hem (als hij er al niet onder stond)
Oorspronkelijk gepost door Hans van Gemerden
Groet, Hans
Dat wordt dus binnenkort censuur voor hem (als hij er al niet onder stond)
maar hij kan voor iedere vraag aan hem gesteld naar zijn boek verwijzen, dat is weer een voordeel.
Maar ik ben benieuwd of het waar is, en wat de inh. bezwaren zijn en wat de uitkomst is.
Ik hoop in ieder geval bewaard te blijven voor een scheuring.
Nou Zeeuw, zovelen zijn het er niet die het aandurven om de kerkelijke weg te bewandelen, waar ik een grote voorstander van ben.
Daarbij komt dat Van der Zwaag een vooraanstaande positie heeft bij het RD, een bekend en gerespecteerd boek heeft geschreven en dus moeilijk beticht kan worden van 'foute' leer o.i.d. Dus schorsing zal absoluut niet voorkomen, daar kun je van verzekerd zijn!
Schorsing zit er dan misschien niet in, ik weet nu al van verschillende dominees in welke hoek ze Klaas plaatsten. En dan kan ds. Hoghem het bij voorbaat al niet meer fout doen en heeft Klaas alle fouten aan zijn kant. Toen ds. Harinck zij boek "De toeleidende weg tot Christus" geschreven had, werd hij opgebeld door verschillende collega-predikanten. Die scholden hem vervolgens de huid vol. Als Harinck dan aan ze vroeg of ze het boek ook gelezen hadden, was het antwoord meestal: "We hebben alleen de hoofdstuktitels bekeken en toen wisten we al genoeg".
Op deze wijze zullen velen ook reageren op het boek van Klaas van der Zwaag en ik heb al enkelen gehoord.
O, zo. Je bent bang dat heel het boek bij voorbaat al weggeschoven wordt omdat hij meteen een predikant aanklaagt vanwege zijn prediking.
Nu ja, de timing is dan inderdaad zeer ongelukkig gekozen. Je kunt beter de discussie over het boek afwachten. Maar op zich is het niet verkeerd om wat van de prediking te zeggen als deze niet naar Schrift en Belijdenis is, is dat niet onze plicht?