Ander schreef:henriët schreef:Tiberius schreef:Orchidee schreef:Zomaar even een vraagje...
Onze meiden willen weleens wat "anders" op koninginnedag, als hier op het dorp blijven "hangen"...
Ze hebben ook wel gelijk, enigzins...want het is ieder jaar hetzelfde, en veel voor de "kleineren"...
Hebben jullie nog tips

De Mbuma zendingsdag te 's Hertogenbosch is misschien wel wat voor hen?
dat zou ik je absoluut niet adviseren met tieners!
overigens met kinderen ook niet, vanwege het ontbreken van een kinderprogramma.. de kinderen moeten 5 preken stilzitten.
Wij gingen als gezin jaarlijks naar deze dag. En ik heb er geen trauma aan overgehouden hoor. Mooi kinderverhaal 's middags. 's Morgens zo'n zwarte dominee die wat vertelde, wel boeiend. En al die kraampjes en lekkere dingen. Ik vond het wel leuk.
Eén keer overigens bijna wel een trauma maar dat kwam door de doorgeslagen preektrant van één van de dominees. Ik dacht werkelijk dat de wereld zou vergaan op die koninginnedag. Maar dat is meegevallen.
Ik ging als kind ook altijd....en natuurlijk was dat leuk.. als gezin gingen we weg,
maar toen wist je niet beter zeg maar..
als ik nu zie hoe ik afgelopen zaterdag op een zendingsdag een kinderprogramma mee mocht begeleiden..
denk ik.. ja, de mbuma.. jammer van zo n opzet..
want dat uuuuuuuuren stilzitten vond ik nooit zo n succes.. ik vond het leuk omdat we daarna ergens gingen eten, en tussen de middag buiten gingen picknicken en we een boek uit mochten zoeken.
Wat hou je dan over van het Woord...?
De kinderen van afgelopen zaterdag kregen het Woord mee...
dàn is een zendingsdag pas zinvol ook voor kinderen..