Bart schreef:luther
kijkend op mijn loonstrook zie ik toch duidelijk dat er belasting wordt ingehouden , dus de keizer heb ik reeds betaald maar 2 keer de keizer betalen vind ik niet nodig
Over elke euro die je verdient, dien je belasting te betalen. Een deel van die verdiensten handelt je werkgever af; als jij daarnaast nog meer verdiensten hebt, dan dien je dat op te geven.
Misschien iets persoonlijks:
Enkele jaren geleden moest de dakgoot bij ons vervangen worden. Ik had van onze buren een adres doorgegeven van een bedrijfje dat dat redelijk goedkoop kon doen. Ik gebeld, en ja hoor, ze kwamen met alle plezier. Bij de betaling vroeg ik toch nog even: Hoe kan dat nu, ik heb hier en daar eens rondgebeld, en jullie zijn echt stukken goedkoper dan die anderen?
Toen zei de baas, dat ie dit gewoon even zwart tussendoor deed.
Eerst dacht ik: Nou, laat doen, dat is mijn verantwoordelijkheid niet. Maar ik had er een paar dagen later geen rust en vrede over. Ik merkte dat mijn gebeden verhinderd werden. Ik heb de beste man opgebeld, en gezegd hoe het lag en gevraagd of hij me kon zeggen, hoeveel ik bij moest betalen, als hij het gewoon netjes zou opgeven. Dat was best een pittig bedragje erbij, dat we eigenlijk niet konden missen. Toen ik het betaald had, zei die man: dit heb ik nog nooit meegemaakt, hoe komt u op dit idee? En toen kon ik iets doorgeven van de Bijbelse boodschap. Het was even een gouden moment.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)