Ja inderdaad, die laatste zin is zeer merkwaardig.Tiberius schreef:Daar zou ik maar een beetje voorzichtig mee zijn, om dat zomaar te stellen. De christelijke gemeente is niet zomaar een vereniging of zo, maar een instelling van Christus. Het is tot grote schade voor je ziel om de onderlinge samenkomsten na te laten.sela schreef:je man iig niet de schuld geven? onze kerken zijn ook maar een instituut. geheel anders dan de Bijbel of het evangelie, zeg maar.annie keijnemans schreef:mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
het lijkt me dat je voor een interessante uitdaging staat. het automatisme is weggevallen. ik wens je iig wijsheid toe.
En het is denk ik hoog tijd om ook de hand eens in eigen boezem te steken, vooral gezien deze uitspraak: "we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed".
Waar je ook gaat kerken, op aarde zal er geen volmaakte kerk te vinden zijn.