Kleine ergernissen [1]
Re: Kleine ergernissen
Gelukkig ken ik meer jongeren die met liefde goed opgedroogd zijn dan die met angst in hun ogen naar hun ouders kijken.
Gelukkig heb ik nooit een roede nodig gehad en durf ik wel te zeggen dat ze aardig opgedroogd zijn op op dit moment aan het drogen zijn.
Een roede nodig............... teken van onmacht!
Gelukkig heb ik nooit een roede nodig gehad en durf ik wel te zeggen dat ze aardig opgedroogd zijn op op dit moment aan het drogen zijn.
Een roede nodig............... teken van onmacht!
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Bert Mulder schreef:Wij zijn onze broeders' (en zusters') hoeders...priscilla schreef:Nou, nou......ben ik mijn broeders hoeder?Joannah schreef:Wie zijn kinderen liefheeft, kastijd ze.Ik denk dat je bemoeienis met de buren nogal absurd is, Wat zou je zelf zeggen als je buurvrouw tegen jou zou zeggen, hie je je kinderen dient te straffen?Lassie schreef:tsja. Als ik tegen mijn buurvrouw zeg dat ze haar kind niet in dr gezicht mag slaan? is dat bemoeien met de opvoeding van het kind? Wij hebben nl. het idee dat de kinderen van onze buren geslagen worden (en niet een pak voor de broek maar toch wel heel hard handig worden aangepakt).
Lassie: als je er echt zorgen over hebt: je kunt eventueel anoniem melden bij meldpunt kindermishandeling.
En daarom heeft Christus de richtlijn in de Bijbel gezet, en wel in Mat. 18.... (neem even aan dat het christenen zijn...)
anoniem meldpunt vind ik achterbaks...
Erover praten is .altijd goed, maar mensen die hun kinderen extreem slaan is met een praatje niet altijd op te lossen, daar is echte hulp nodig
Ik denk bij zulke verhalen altijd aan de krantenberichten dat ouders hun kind wat aan hebben gedaan. De hele buurt dacht het en niemand ondernam actie. Voor zulke zaken vind ik het meldpunt goed. Ter bescherming van het kind.
Sorry, het gaat even niet goed met de quote, maar ik moet nu naar m'n eten.
Aangepast. Groet vlinder
Verdachte opmerking.Bert Mulder schreef: anoniem meldpunt vind ik achterbaks...
Wat is er achterbaks aan? Als je zeker weet dat kinderen te hard en te vaak geslagen worden direct bellen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Hoezo verdacht? Waarom vind je Bijbels advies verdacht?Gian schreef:Verdachte opmerking.Bert Mulder schreef: anoniem meldpunt vind ik achterbaks...
Wat is er achterbaks aan? Als je zeker weet dat kinderen te hard en te vaak geslagen worden direct bellen.
Wat is er achterbaks aan?
De eerlijke, en vooral, de Bijbelse manier is naar iemand toe gaan om hem zijn zonden te vertellen. Zoals we in Mat 18 lezen:
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Zoals ik aangaf in mijn originele post, neem ik even aan dat die buren christen zijn...
Maar hetzelfde principe kan men ook best in maatschappelijke situatie handhaven. Lees dan voor de 'gemeente' maar even 'politie'.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Als het een broeder betreft heeft die weg inderdaad voorrang. Anders natuurlijk niet.
Mocht ik mijn zinnen verliezen en mijn kind lens slaan hoop ik toch echt dat iemand de kinderbescherming belt.
Mocht ik mijn zinnen verliezen en mijn kind lens slaan hoop ik toch echt dat iemand de kinderbescherming belt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
En hoe lang duurt het voor dat die er zijn?Gian schreef:Als het een broeder betreft heeft die weg inderdaad voorrang. Anders natuurlijk niet.
In die 10 minuten kun je je kind al doodgeslagen hebben...
Dan spring ik je liever zelf op de nek... zodat dat NIET gebeurd...
Maar anoniem telefoontje is zo veilig voor de beschuldiger, he...
Je houd je handen zo mooi schoon...
Je zou eens zelf een klap met een knuppel krijgen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Eens. Zo kan je het ook zien ja.
Het kwam even over alsof je niet verklikt wil worden.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Alsof ik mijn kinderen mishandel....Gian schreef:Eens. Zo kan je het ook zien ja.

Bert,Bert Mulder schreef:Alsof ik mijn kinderen mishandel....Gian schreef:Eens. Zo kan je het ook zien ja.
![]()
![]()
![]()
![]()
mijn vertrouwen heb je hoor!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik erger me aan de feestavond van gisteren t.b.v. Haiti. Terwijl duizenden mensen zijn omgekomen gaan ze er nog een leuke avond van maken.
Ik begrijp dat jij al 2 weken niet hebt gelachen.....Beetje nuchter, het leven gaat ook gewoon door. Als mijn vader zou overlijden, staat mijn wereld stil, maar die van anderen gaat gewoon door. En duizenden doden zijn niet erger dan de dood van mijn vader in mijn beleving. De mensen die overleden zijn merken het niet en de mensen in Haiti maken er heus geen probleem van en zijn alleen blij dat ze geld krijgen zodat hun wereldje weer opgebouwd kan worden. Begrijp me goed, het is ook echt heel schokkend, maar ik denk dat nuchterheid past. Heb jij een verjaardag afgezegd omdat op die dag in de krant stond dat er een oude man is overleden?priscilla schreef:Ik erger me aan de feestavond van gisteren t.b.v. Haiti. Terwijl duizenden mensen zijn omgekomen gaan ze er nog een leuke avond van maken.
Wat ik weer wel triest vind is dat er kinderen verdwijnen uit ziekenhuis en worden gebruikt in illegale adoptie en de criminelen die ontsnapt zijn uit de gevangenis doordat de muur was ingestort lopen vrij rond en plunderen van alles.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
dat onze auto kapot is.
Dat wordt morgenavond fietsen naar Utrecht.

Het was een feestavond, die direct met de ramp te maken had, daarom vind ik het ergerlijk.vlinder schreef:Ik begrijp dat jij al 2 weken niet hebt gelachen.....Beetje nuchter, het leven gaat ook gewoon door. Als mijn vader zou overlijden, staat mijn wereld stil, maar die van anderen gaat gewoon door. En duizenden doden zijn niet erger dan de dood van mijn vader in mijn beleving. De mensen die overleden zijn merken het niet en de mensen in Haiti maken er heus geen probleem van en zijn alleen blij dat ze geld krijgen zodat hun wereldje weer opgebouwd kan worden. Begrijp me goed, het is ook echt heel schokkend, maar ik denk dat nuchterheid past. Heb jij een verjaardag afgezegd omdat op die dag in de krant stond dat er een oude man is overleden?priscilla schreef:Ik erger me aan de feestavond van gisteren t.b.v. Haiti. Terwijl duizenden mensen zijn omgekomen gaan ze er nog een leuke avond van maken.
Wat ik weer wel triest vind is dat er kinderen verdwijnen uit ziekenhuis en worden gebruikt in illegale adoptie en de criminelen die ontsnapt zijn uit de gevangenis doordat de muur was ingestort lopen vrij rond en plunderen van alles.
een kleine ergernis is het boek 'kerken, sekten en wereldgodsdiensten', door Kole en Leertouwer. Iets meer structuur en een betere schrijfstijl, wat meer actualiteit en een betere weergave van de verschillen met het Bijbelse denken zouden best wel leuk zijn geweest.
Huh??Zita schreef:een kleine ergernis is het boek 'kerken, sekten en wereldgodsdiensten', door Kole en Leertouwer. Iets meer structuur en een betere schrijfstijl, wat meer actualiteit en een betere weergave van de verschillen met het Bijbelse denken zouden best wel leuk zijn geweest.
Heel goed, gestructureerd boek.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)