Oosterling schreef:Oosterling schreef:hmprff schreef:
ik ga morgen nl koken, en ik vind t wel leuk klinken en niet al te veel werk. maar het moet natuurlijk wel eetbaar zijn

Je zou ook blauwe bliksem kunnen maken door de appels te vervangen door stoofperen en naast spek nog saucijsjes toe te voegen.
Als het niet al te veel werk moet zijn en toch oud-Hollands zou je ook "naakte kindertjes in het gras" kunnen maken. Twee grote blikken witte bonen met 1-1,5 dl water warm maken, 750 gr gesneden snijbonen erop leggen, beetje suiker en zout erbij en leg er een rookworst bovenop. Twintig minuten koken, afgieten, klont boter er door en naar smaak citroensap, peper en zout erdoor.
Grappig, ik heb net gezouten snijbonen gekocht. Naakte kindertjes maak je toch met snijbonen uit het zout? Ik heb het nog nooit op. Volgende week gaan we het proberen.[/quote
]Oorspronkelijk is het inderdaad met gezouten snijbonen. Als ze erg zout zijn kun je beter eerst spoelen. Van origine is het met gedroogde witte bonen die eerst een nacht moeten weken en en een uurtje langer moeten koken. Succes en eet smakelijk.
Op de verpakking staat dat ze een nacht in koud water moeten, dat zal inderdaad wel zijn om teveel zout eraf te spoelen