Het grote WEERTOPIC

Lourens

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Lourens »

Het is een kille doordeweekse dag midden in de winter en een vrachtwagenchauffeur stopt met zijn wagen voor een rood verkeerslicht.
Plotseling stopt er een wagen naast hem en een blond grietje roept vanuit haar wagen: "Hallo meneer, ik ben Linda...En u verliest uw lading!" ,maar tegelijkertijd springt het verkeerslicht op groen en de chauffeur geeft gas.
Bij het volgende verkeerslicht moet de chauffeur weer vaart minderen en opnieuw gaat het blondje naast hem staan. "Meneer, ik ben Linda.. En u verliest uw lading !" , maar opnieuw trekt de chauffeur op zonder ook maar op het blonde grietje te letten.
Het geluk zit hem echter niet mee, want ook voor de derde keer staan de verkeerslichten op rood en stopt hij netjes.
Het blondje, intussen behoorlijk op haar teentjes getrapt, gooit haar auto voor de vrachtauto, stapt uit en roept naar de chauffeur: "Dit is nu al de derde keer... Ik ben Linda, en u verliest uw lading!!!..."
Waarop de chauffeur zijn raam open draait en roept:
"Ja, ...Ik ben Theo en ik strooi zout!!".
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

fluitje schreef:Het is een kille doordeweekse dag midden in de winter en een vrachtwagenchauffeur stopt met zijn wagen voor een rood verkeerslicht.
Plotseling stopt er een wagen naast hem en een blond grietje roept vanuit haar wagen: "Hallo meneer, ik ben Linda...En u verliest uw lading!" ,maar tegelijkertijd springt het verkeerslicht op groen en de chauffeur geeft gas.
Bij het volgende verkeerslicht moet de chauffeur weer vaart minderen en opnieuw gaat het blondje naast hem staan. "Meneer, ik ben Linda.. En u verliest uw lading !" , maar opnieuw trekt de chauffeur op zonder ook maar op het blonde grietje te letten.
Het geluk zit hem echter niet mee, want ook voor de derde keer staan de verkeerslichten op rood en stopt hij netjes.
Het blondje, intussen behoorlijk op haar teentjes getrapt, gooit haar auto voor de vrachtauto, stapt uit en roept naar de chauffeur: "Dit is nu al de derde keer... Ik ben Linda, en u verliest uw lading!!!..."
:humhihi
henriët

Bericht door henriët »

Orchidee schreef:
fluitje schreef:Het is een kille doordeweekse dag midden in de winter en een vrachtwagenchauffeur stopt met zijn wagen voor een rood verkeerslicht.
:humhihi
:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët

Bericht door henriët »

maandag 11 januari en dinsdag 12 januari 2010
Bewolkt en af en toe lichte (mot)sneeuw
Het is vandaag bewolkt en er valt nog steeds af en toe lichte (mot)sneeuw. De maximumtemperatuur varieert vandaag van -1 in het zuidoosten tot +1 in het noordwestelijk kustgebied. De wind blijft noordoost en is zwak tot matig, rond kracht 3. In het noordelijk kustgebied en op het IJsselmeer matig tot vrij krachtig, kracht 4 tot 5, op de Wadden eerst nog krachtig, 6.

Komende nacht draait de wind langzaam naar het oosten en is zwak tot matig. Er kan eerst lokaal nog wat lichte sneeuw vallen, maar geleidelijk wordt het op de meeste plaatsen droog. De kans op opklaringen neemt toe en het gaat 4 tot 7 graden vriezen.

Dinsdag wordt verder een droge dag met af en toe zon. Bij een meest matige oostelijke wind blijft de temperatuur steken bij 2 tot 4 graden onder nul.
(knmi)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

Dit weekend in Groningen geweest, erg leuk. Veel sneeuw... horizontaal soms :) Met dit soort plaatjes als gevolg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henriët

Bericht door henriët »

Marnix schreef:Dit weekend in Groningen geweest, erg leuk. Veel sneeuw... horizontaal soms :) Met dit soort plaatjes als gevolg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk!!!!! Wat zul je genoten hebben in die sneeuw?!

Ps leuke foto's
Marnix

Bericht door Marnix »

Ja, was erg leuk. Waren op bezoek bij mijn tante, dit in hartje Groningen (tussen de Grote Markt en de Vismarkt) woont. De foto's zijn overigens op weg naar de kerk (te voet een half uur lopen) gemaakt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

KNMI-site:

Verwachting tot morgen middernacht
dinsdag 12 januari en woensdag 13 januari 2010

Eerst lokaal lichte sneeuw. Geleidelijk droog en breed opklarend
Het is overwegend bewolkt en eerst kan lokaal nog wat lichte sneeuw vallen, maar geleidelijk wordt het op de meeste plaatsen droog. In de loop van de dag komt de zon steeds meer tevoorschijn. De oostelijke wind trekt geleidelijk aan tot meest matig en op de meeste plaatsen vriest het licht.

Komende nacht neemt vanuit het zuiden de bewolking toe en trekt de oostenwind nog wat aan, in het Waddengebied tot krachtig. In het noorden kan het nog afkoelen tot -7 graden in het zuiden onder de bewolking wordt het niet kouder dan -5 graden.

Woensdagochtend gaat het in het zuidoosten licht sneeuwen, in de meidag mogelijk ook in de zuidelijke provincies, het is nog onduidelijk hoever de neerslag zich noordwaarts uitbreidt. In het noorden vriest het enkele graden, in het midden ligt de temperatuur rond het vriespunt en in het zuiden komt de temperatuur iets boven nul. De oostenwind is boven land matig en aan zee (vrij) krachtig 5 of 6 Bft, boven de Wadden mogelijk hard, kracht 7. In de avond kan er ook in het midden wat lichte sneeuw vallen.
dinsdag 12 januari 2010 05.02 uur

Verwachting komende 5 dagen
woensdag 13 januari tot en met zondag 17 januari 2010
Vrij veel bewolking en eerst vooral in het zuiden wat (natte) sneeuw. Spreiding in temperatuur; in het noordoosten duidelijk kouder dan in het zuidwesten.

Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
maandag 18 januari tot en met donderdag 21 januari 2010
Onzeker. Grootste kans op licht wisselvallig weer met overdag temperaturen iets boven nul en 's nachts iets eronder.
======

het is nú -0,3 op het meetpunt Lauwersoog, bij pal oostenwind kracht 3 en 99% luchtvochtigheid.

Meetpunt Lauwersoog ligt op eenzelfde lokatie als Moddergat, op enkele kilometers afstand, dus die gegevens zijn voor mij goed hanteerbaar bij beoordelingen om te gaan rijden of niet.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
henriët

Bericht door henriët »

ik wil nog zoooo graag sneeuw!!!!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:ik wil nog zoooo graag sneeuw!!!!
Maar hier willen ze zo graag schaatsen!!!
Dus sneeuw is dan niet handig hoor... :P
Rens

Bericht door Rens »

HOOFD DICHT!!!!! Vandáág nog HEETWATER-regenen aub!!! IK WIL M"N HUIS UIT!!!!
Moderatorbericht:
henriët

Bericht door henriët »

Rens schreef:
hoe doe je dat? je hoofd dicht?
Rens

Bericht door Rens »

henriët schreef:
Rens schreef:
ik kan voor het woord "hoofd" wel een meer algemeen gebruikt woord neerkalken, maar dat stellen de meesten niet op prijs hier................ :modo
Moderatorbericht:
henriët

Bericht door henriët »

Rens schreef:
henriët schreef:
Rens schreef:
ik kan voor het woord "hoofd" wel een meer algemeen gebruikt woord neerkalken, maar dat stellen de meesten niet op prijs hier................ :modo
ooh, je bedoelt gewoo'n: "Hou je mond!"

Tja, Rens, voor jou hoop ik op een vroeg en mooi en zonnig voorjaar, ok!
Rens

Bericht door Rens »

Verwachting tot morgen middernacht
woensdag 13 januari en donderdag 14 januari 2010
Vooral in het zuiden lichte sneeuw
Van het zuiden uit neemt de bewolking verder toe. In de tweede helft van de ochtend gaat het in het zuiden licht sneeuwen, in de middag mogelijk ook in het midden en (noord)westen. Het noordoosten houdt het de gehele dag droog. In het noorden en midden vriest het meest licht, in het zuiden komt de temperatuur later vandaag boven nul. De oosten- tot zuidoostenwind is boven land matig tot vrij krachtig en aan zee (vrij) krachtig 5 of 6 Bft, boven de Wadden mogelijk hard, kracht 7.

Komende nacht zet de dooiaanval geleidelijk door. Lokaal kan er nog wat lichte neerslag vallen. In het zuiden van het land kan dit wat regen of natte sneeuw zijn. In het midden en noorden van het land is er ook een kleine kans op ijzel. Daar waar het opklaart kan er gemakkelijk mist ontstaan en kunnen in het zuiden eventuele natte weggedeelten door opvriezing glad worden. In het noorden vriest het meest licht, in het zuiden ligt de temperatuur enkele graden boven nul. De zuidoostenwind is zwak tot matig.

Donderdag is een bewolkte en nevelige dag. Het blijft overwegend droog en op de meeste plaatsen dooit het enkele graden, alleen in het noordoosten ligt de temperatuur dicht bij het vriespunt. Er staat een zwakke zuidoostelijke wind.
woensdag 13 januari 2010 05.33 uur

Verwachting komende 5 dagen
donderdag 14 januari tot en met maandag 18 januari 2010
Licht winterweer met aanvankelijk in het noorden lagere temperaturen dan in het zuiden. Vooral in het weekend toenemende kans op (winterse) neerslag.
Moderatorbericht:
Gesloten