Het grote WEERTOPIC

Lourens

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Lourens »

Kennelijk toch de hele dag sneeuw morgen, volgens Erwin Krol
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

fluitje schreef:Kennelijk toch de hele dag sneeuw morgen, volgens Erwin Krol
Deze postbode hoopt van niet, de sneeuw mag van mij nu wel even wegsmelten, van de stoep in ieder geval...
Lourens

Bericht door Lourens »

Gijs83 schreef:
Deze postbode hoopt van niet, de sneeuw mag van mij nu wel even wegsmelten, van de stoep in ieder geval...
Postbodes komen toch alleen maar rekeningen brengen dus ze mogen van mij lekker thuis blijven dan.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

fluitje schreef:
Gijs83 schreef:
Postbodes komen toch alleen maar rekeningen brengen dus ze mogen van mij lekker thuis blijven dan.
De 1 ziet je graag komen(belastingmeevaller) de ander zegt dat je alleen maar 'ellende' brengt...
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:De 1 ziet je graag komen(belastingmeevaller) de ander zegt dat je alleen maar 'ellende' brengt...
Wat is een belastingmeevaller? :jongle
Rens

Bericht door Rens »

Op de sneeuwradar is te zien dat zuidelijk Limburg het flink te verduren heeft met de sneeuw............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens

Bericht door Rens »

DE BILT - Het KNMI heeft vrijdagavond een voorwaarschuwing extreem weer afgegeven voor zaterdag. In het hele land zal het gaan sneeuwen. De kustprovincies krijgen het het hardst te verduren met een krachtige noordoostenwind (kracht 6) en een grote kans op sneeuwjacht, aldus een woordvoerder van het KNMI.

De combinatie van wind en sneeuw leidt tot sneeuwjacht, waardoor sneeuwduinen en ontstaan. Door de wind voelt het aan als -10 tot -15 graden. Het KNMI had vrijdagmiddag al gemeld dat het een barre winterdag zou worden. Die waarschuwing is nu opgeschaald naar een formele voorwaarschuwing extreem weer. (ANP)

http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
hier kun je de actuele sneeuw-activiteiten zien ontstaan/verschuiven over nederland/belgië/duitsland in één totaalbeeld

===========

je zult er met de brommer of fiets doorheen moeten zeg...............(en de meisjes nog stééds zonder broek aan volgens de die-hard refo's??)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

dan trekken ze gewoon hun regenbroek over hun rok aan..

:barbare
Bart

Bericht door Bart »

Amsterdam kurkdroog , buienradar klopt dus niet, mja..knmi he
Lourens

Bericht door Lourens »

lichte sneeuw al een uurtje hier
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Lassie schreef:dan trekken ze gewoon hun regenbroek over hun rok aan..

nee hoor, die ging altijd onder de rok, rok uit, op school rok over je regenbroek, broek uit, klaar. No problem. Nooit tobben in de veel te kleine wc-ruimten waar honderden zich tegelijk wilden omkleden.
Ook makkelijk: je regenjas over je rugzak heen. Je zag er wel een beetje gehandicapt uit, maar de tas bleef prima droog.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:

nee hoor, die ging altijd onder de rok, rok uit, op school rok over je regenbroek, broek uit, klaar. No problem. Nooit tobben in de veel te kleine wc-ruimten waar honderden zich tegelijk wilden omkleden.
Ook makkelijk: je regenjas over je rugzak heen. Je zag er wel een beetje gehandicapt uit, maar de tas bleef prima droog.
Nee joh!
Onze refoschool heeft gewoon drie ruime kleedruimtes voor meisjes. Lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Zita schreef:

Nee joh!
Onze refoschool heeft gewoon drie ruime kleedruimtes voor meisjes. Lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.
de refoschool waar ik als fietsend refomeisje op zat, had twee kleine toiletten. Hoe het op de school waar ik als autorijdende refomevrouw werk is, weet ik nog niet uit ervaring. Maar het is inderdaad wel fatsoenlijk om de dames voldoende omkleedruimte te bieden.
Laatst gewijzigd door Zita op 09 jan 2010, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nee joh!
LUXE HOOR!!!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

http://www.nu.nl schreef: Het KNMI heeft zaterdagavond een weeralarm uitgegeven vanwege sneeuwjacht.

Het alarm geldt alleen in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland. Voor de rest van het land geldt nog steeds de voorwaarschuwing voor extreem weer, die het KNMI vrijdag uitgaf.

De combinatie van wind en sneeuw leidt tot sneeuwjacht, waardoor sneeuwduinen ontstaan. ''De overlast wordt steeds groter en zal ten minste tot zondagochtend voortduren'', aldus een woordvoerder van het KNMI.

Overlast

Het KNMI krijgt zaterdagavond steeds meer meldingen binnen van mensen die last hebben van de sneeuwjacht. Ook op andere plaatsen in het land kunnen zich sneeuwduinen vormen, meldt het KNMI.

De ANWB waarschuwde al eerder op zaterdagavond voor gevaarlijke rijomstandigheden op de wegen in het noorden en oosten van het land door sneeuwduinen. Spoorbeheerder ProRail meldt geen problemen op het spoor door de stuifsneeuw.

Bussen van Connexxion rijden in en rond Almelo, Enschede, Arnhem, Lelystad, Kampen en Zwolle en in de provincie Friesland andere routes in verband met de sneeuwoverlast.

Sneeuwjacht

Een sneeuwjacht is sneeuwval of driftsneeuw bij een gemiddelde wind van windkracht 6 of . Deze sneeuwjachten gaan vaak samen met slecht zicht. Vanaf windkracht 8 wordt het verschijnsel een sneeuwstorm genoemd.

Verkeershinder

Rijkswaterstaat verwacht tot zondagmorgen hinder op de snelwegen. Weggebruikers krijgen het advies in de provincies Noord-Holland, Friesland, Groningen en Drenthe alleen de weg op te gaan als het noodzakelijk is.

Op veel plekken is het glad en zijn er door de wind sneeuwduinen ontstaan. Op de snelwegen is volop gestrooid maar doordat er weinig verkeer is, mengt de sneeuw niet met het zout. Soms is daarom maar een rijstrook berijdbaar. Rijkswaterstaat zegt met honderden strooiwagens en sneeuwschuivers in actie te zijn.
~~Soli Deo Gloria~~
Gesloten