Het grote WEERTOPIC

Gian

Re: Het grote WEERTOPIC

Bericht door Gian »

Tiberius schreef:
Gian schreef:Wel humor die kou na de klimaattop.
Afbeelding

:haha
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Daphne

Bericht door Daphne »

Ik zou zo graag naar ons charletje op de Veluwe gaan, schijnt super mooi te zijn daar. De enige mogelijkheid is zaterdag.. maar dan is de kans groot dat we daar moeten blijven... omdat er sneeuw voorspelt wordt. Lijkt me heerlijk, maar ik moet zo/ma nacht weer werken dus ja... ik bedoel dus nee!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
henriët

Bericht door henriët »

Daphne schreef:Ik zou zo graag naar ons charletje op de Veluwe gaan, schijnt super mooi te zijn daar. De enige mogelijkheid is zaterdag.. maar dan is de kans groot dat we daar moeten blijven... omdat er sneeuw voorspelt wordt. Lijkt me heerlijk, maar ik moet zo/ma nacht weer werken dus ja... ik bedoel dus nee!
je kunt ook gewoon gaan, de wegen zijn doorgaans wel begaanbaar... na schuiven en strooien, en lukt t niet om terug te gaan.. dan is t overmacht :tilt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens

Bericht door Rens »

knmi-site van vanmiddag:

Verwachting tot morgen middernacht
vrijdag 08 januari en zaterdag 09 januari 2010
Meest droog, morgen sneeuw en snijdend koud
Er zijn wolkenvelden, soms ook wat zon en zeer lokaal valt wat motsneeuw. In het noorden komt eerst plaatselijk mist voor. In het noordwestelijk kustgebied kunnen enkele sneeuwbuien voorkomen. De noordoostenwind is zwak tot matig, kracht 3 tot 4 aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 tot 5, waardoor de gevoelstemperatuur ligt rond waarden rond de -10 graden.

Vanavond neemt de bewolking van het zuiden uit geleidelijk toe. Daarbij trekt de noordoosten wind verder aan, boven land naar matig, aan de kust tot krachtig, 6 Bft. In de loop van de nacht gaat het in het zuidoosten sneeuwen. Het vriest meest matig.

Morgenochtend breidt de sneeuw zich langzaam naar het noordwesten toe uit. In de middag en avond sneeuwt het in het grootste deel van het land licht tot matig. In combinatie met de doorstaande wind kan de sneeuw vooral in de kustprovincies gaan opwaaien waardoor overlast kan ontstaan. Er gaat morgen tussen de 2 en 5 cm vallen, in het zuiden van Limburg 5-10 cm. De temperatuur klimt op tot net onder het vriespunt, maar door de flinke wind ligt de gevoelstemperatuur tussen de -10 en -15 graden. De noordoostenwind is morgen boven land vrij krachtig, langs de kust en boven het IJsselmeer krachtig tot hard windkracht 6 tot 7. In het Waddengebied mogelijk af en toe stormachtig, kracht 8.
vrijdag 08 januari 2010 14.23 uur

Verwachting komende 5 dagen
zaterdag 09 januari tot en met woensdag 13 januari 2010
Aanhoudend winters met in het weekend af en toe wat sneeuw en een koude noordoostenwind. De gevoelstemperatuur ligt zaterdag tussen de -10 en -15 graden. In de nacht overwegend lichte tot matige vorst, overdag temperaturen rond het vriespunt. Na het weekend geleidelijk kouder met 's nachts lokaal weer strenge vorst.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik begrijp werkelijk niet waar jullie die enorme sneuwvalverwachtingen vandaan halen.
Zie ook het door Rens geplaatste KNMI-bericht.
Alleen Limburg wordt rijk bedeeld.

Overigens: De rayonhoofden komen voorlopig nog niet bijeen. :)
Lassie

Bericht door Lassie »

en laten wij nou morgen naar Limburg vertrekken voor een nachtje.
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:Ik begrijp werkelijk niet waar jullie die enorme sneuwvalverwachtingen vandaan halen.

Inderdaad.... paar centimeter, meer zal het niet worden. Wel koud. En de verwachting is dat het koude weer nog wel aanhoudt, de komende 10 dagen. Wie weet dat de rayonhoofden dan samen komen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kijk, van die temperaturen wordt ik nu blij. Dat wordt dinsdagavond schaatsen met de kinderclub en misschien volgende week de molentocht!
JvdG, kom je mij dan aanmoedigen????? :yahoo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
refo

Bericht door refo »

Marnix schreef:
jvdg schreef:Ik begrijp werkelijk niet waar jullie die enorme sneuwvalverwachtingen vandaan halen.

Inderdaad.... paar centimeter, meer zal het niet worden. Wel koud. En de verwachting is dat het koude weer nog wel aanhoudt, de komende 10 dagen. Wie weet dat de rayonhoofden dan samen komen :)
Er valt niet veel sneeuw maar het gaat wel waaien.
Dan krijg je sneeuwhopen. En buiten zijn is dan erg onplezierig.

En rayonhoofden komen anno 2010 toch niet meer bijeen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens

Bericht door Rens »

refo schreef: Dan krijg je sneeuwhopen. En buiten zijn is dan erg onplezierig.

traditioneel nog steeds wél dus, mét een Sonnema Beerenburger onder de hand..........
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:Kijk, van die temperaturen wordt ik nu blij. Dat wordt dinsdagavond schaatsen met de kinderclub en misschien volgende week de molentocht!
JA!, dat ga ik overleggen met mijn secretaresse (daar heb ik namelijk een verhouding mee). :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
refo schreef: Dan krijg je sneeuwhopen. En buiten zijn is dan erg onplezierig.

traditioneel nog steeds wél dus, mét een Sonnema Beerenburger onder de hand..........
Dit keer op een geheime plaats om hypevorming te voorkomen.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Kijk, van die temperaturen wordt ik nu blij. Dat wordt dinsdagavond schaatsen met de kinderclub en misschien volgende week de molentocht!
JA!, dat ga ik overleggen met mijn secretaresse (daar heb ik namelijk een verhouding mee). :)
ik wist niet dat je betere helft de rol van secretaresse op zich genomen had.,........... :humhihi
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
jvdg schreef:
ik wist niet dat je betere helft de rol van secretaresse op zich genomen had.,........... :humhihi
Op zich genomen?
Dat heb ik als huwelijksvoorwaarde opgenomen.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Rens schreef:
jvdg schreef:
Op zich genomen?
Dat heb ik als huwelijksvoorwaarde opgenomen.
hárde opstelling hoor..........
Moderatorbericht:
Gesloten