Fijn he, die stabiele mannen!vogeltje schreef:Wat denk je zelf?sela schreef:'denk dat naar de kerk gaan in zulke situaties om hernieuwde motivatie vraagt omdat het automatisme wegvalt. en: zouden vaders altijd zeggen 'je hoeft niet'? laten vrouwen zich alleen door hun mannen leiden of speelt er druk uit een sociale of familiare kring? nog los van alle geloofsaspecten.Margriet schreef:Ik denk ook dat je de bijbel als uitgangspunt neemt. En misschien moet je dan soms bij ouderling of dominee te rade gaan..
Wat mij een groot probleem lijkt, wij hebben hier 2 gezinnen in de kerk , waar de moeder met de kinderen de kerk trouw bezoekt , maar pa nauwelijks meekomt. Hoe gaat dat (dit zijn nog jonge kinderen) als de kinderen ouder worden en niet meer willen? Pa zegt het hoeft niet en mama houdt haar mond? Ik zou dat niet kunnen!!Maar hoe zien jullie dat??
Wanneer de druk vanuit sociale/familiaire kring sterker was op mijn man dan mijn liefderijke invloed zou ik op staande voet emigreren.![]()
Ik weet het niet.
Ook al zijn er tijden in mijn leven dat ik me innerlijk van de kerk afkeer, ik probeer dat niet op de kinderen over te brengen. Daarin heb ik de steun van mijn stabiele man.
In mijn omgeving zijn er ook wel een aantal vrouwen (en een man) die er alleen voor staan wat betreft kerkgang (en geloof) Toch is dat geen ontmoedigde situatie, blijf geloven dat mensen veranderd kunnen worden. Want dat maken we ook mee!