Wat doen we vandaag? [5]

refo

Re: Wat doen we vandaag? [5]

Bericht door refo »

Een 13e maand is 1/12 deel van de maandsalarissen van een heel jaar dat een werkgever tot eind december in zijn portemonnee houdt. Mensen die zo'n armoeregeling hebben krijgen dus maandelijks maar 91,66% van hun salaris uitgekeerd, waar anderen het meteen helemaal krijgen.

Op zich wel weer handig voor verkwistende mensen. Hebben ze in december toch nog wat over van hun jaarsalaris. Anders hadden ze het al op gemaakt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
BJD

Bericht door BJD »

fluitje schreef:Ja hoor, 13e maand is binnen.
Vrouwen willen de stad in en wie mag er rijden? :bobo
Hij is aardig he? het loonstrookje..!
Vanaf Jan nog 3,25 % erbij toch.. alleen in 2011 niets.. Mij hoor je niet klagen.. moet je op't werk eens horen.. 't is nooit genoeg..
Rens

Bericht door Rens »

BJD schreef:
Vanaf Jan nog 3,25 % erbij toch.. alleen in 2011 niets.. Mij hoor je niet klagen.. moet je op't werk eens horen.. 't is nooit genoeg..
voor mij zal het in januari 0,00% erbij zijn.......nou ja, jammer dan............we doen het er maar mee............bezuinigingen zullen uit de lengte of uit de breedte moeten komen..........en een 13e maand is voor mij uit een lang vervlogen grijs verleden........meer dan 29 jaar terug voor het laatst
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Joannah

Bericht door Joannah »

Rens schreef:
BJD schreef:
voor mij zal het in januari 0,00% erbij zijn.......nou ja, jammer dan............we doen het er maar mee............bezuinigingen zullen uit de lengte of uit de breedte moeten komen..........en een 13e maand is voor mij uit een lang vervlogen grijs verleden........meer dan 29 jaar terug voor het laatst
Ach, er zijn belangrijkere dingen in het leven, VEEL belangrijkere dingen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Rens

Bericht door Rens »

Joannah schreef: Ach, er zijn belangrijkere dingen in het leven, VEEL belangrijkere dingen.
vertel mij wat zeg............maar dan iets originelers......... :haha
Moderatorbericht:
*girly*

Bericht door *girly* »

vanmorgen lekker uitgeslapen, dacht vanmiddag naar 't werk te moeten, maar was een meevallertje; mocht overuren opnemen omdat ik teveel gepland stond!
Dus vanav naar 't kerstfeest in de kerk, voor kids, en nu maar even de tuin vogel-vriendelijk maken
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Lourens

Bericht door Lourens »

refo schreef:Een 13e maand is 1/12 deel van de maandsalarissen van een heel jaar dat een werkgever tot eind december in zijn portemonnee houdt. Mensen die zo'n armoeregeling hebben krijgen dus maandelijks maar 91,66% van hun salaris uitgekeerd, waar anderen het meteen helemaal krijgen.

Op zich wel weer handig voor verkwistende mensen. Hebben ze in december toch nog wat over van hun jaarsalaris. Anders hadden ze het al op gemaakt.
Niet zo negatief Refo.

Nu heb ik eindelijk weer eens het gevoel dat ik werkelijk verdien wat ik krijg.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
helma

Bericht door helma »

we gaan even samen shoppen in Ede :)
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Vanmiddag naar de tandarts geweest. Het was verschrikkelijk. Ik wil er noooooiiiiit meer heen :ouin :ouin :ouin
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

fluitje schreef:
refo schreef:Een 13e maand is 1/12 deel van de maandsalarissen van een heel jaar dat een werkgever tot eind december in zijn portemonnee houdt. Mensen die zo'n armoeregeling hebben krijgen dus maandelijks maar 91,66% van hun salaris uitgekeerd, waar anderen het meteen helemaal krijgen.

Niet zo negatief Refo.

Nu heb ik eindelijk weer eens het gevoel dat ik werkelijk verdien wat ik krijg.
Krijg wat je verdient, bedoel je. :)
albion

Bericht door albion »

helma schreef:we gaan even samen shoppen in Ede :)

is het gras daar groener dan in 't Veen? ;)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vanmorgen: oppassen op opa en oma, kerstkaarten voor oma schrijven, boodschappen voor ze doen. Vanmiddag: kerststuk maken (we worden hier high van de eucalyptusdampen die eruit komen), opruimen, keuken en bijkeuken dweilen, was opvouwen, nog een was opvouwen (helaas bleek dat een vuile was te zijn, dus dat zette niet veel zoden aan de dijk), dominee op bezoek, boodschappen doen, eten koken, keukenkast uitmesten, inmiddels schone was opvouwen, handwas doen en nu ben ik het zat.
helma

Bericht door helma »

albion schreef:
helma schreef:we gaan even samen shoppen in Ede :)

is het gras daar groener dan in 't Veen? ;)

nee, we moeten een auto ophalen daar, dus we halen dan maar gelijk boodschappen
In Ede hebben ze AH XL en Lidl; die heb je hier niet
albion

Bericht door albion »

vandaag gaan we dus de weg op.
Ik vraag me af hoe de snelwegen zijn. A15 of de A50 of de A1. Welke weg zouden we het beste kunnen nemen om naar het noorden te gaan?
Ik las net dat op de A15 tussen Ridderkerk en Sliedrecht aanhangers zijn geschaard en het verkeer ter plekke omgeleid wordt. Zou dat lang duren?
Ik vermoed dat we tegen een uur of half tien - kwart voor tien daar kunnen zijn als we de A15 zouden nemen. Wie kan mij advies geven?
Bij voorbaat dank!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

De weg van Peazens-Moddergat naar Anjum is weer open, dus goed berijdbaar óók voor de scootmobiel. Ik ga dus vanmiddag even de laatste boodschappen voor de Kerst halen. (als die verhipte harde wind tenminste wil gaan minderen, want het is snijdend koud hier)
Moderatorbericht:
Gesloten