Vreemde redenering. Ik kan prima verdedigen waarom het wenselijk is dat je geen TV aanschaft en tegelijk verdedigen dat het wenselijk is dat SGP'ers zoveel mogelijk media-optredens doen.[/quote]Tiberius schreef: Wat wil jij dan eilander, regels voor iedereen behalve voor politici? Zou dat de strekking zijn van regels (en van de Bijbel)? Wat is de volgende stap? Regels voor iedereen, behalve voor politici en predikanten??
Mocht Van der Staaij ervoor kiezen op tv te gaan, en de OGG zou haar geloofwaardigheid willen behouden, dan zal hert verband moeten kiezen: of afschaffing van de regel, of Van der Staaij aanspreken. Er is niets anders mogelijk (het is dus geen advies, maar een constatering).
Luther (en ook Eilander), ik ben het zelf wel met GDR eens, dat je één lijn moet trekken. Dus: of TV is censurabel voor iedereen of voor niemand, maar geen uitzondering voor mensen in aparte posities.
Daarom bepleit ik ook om geen regels voor censurering aan te leggen buiten de Bijbel om (zoals overspel, diefstal, etc). Wel kan en moet je waarschuwen tegen ongebreideld TV-kijken, evenals internet-gebruik (en ook andere vormen van ontspanning), maar verbieden vind ik te ver gaan.
Want met censureren van TV doe je niets tegen iemand die de hele dag allerlei rommel op uitzendinggemist, rtlgemist, of wat dan ook, zit te kijken.
Als je uitzonderingsposities toe gaat staan, begeef je je wel degelijk op een hellend vlak. Want welke regels komen voor uitzonderingsposities in aanmerking? TV-bezit? Diefstal? Overspel?
Een alternatief zou kunnen zijn: onderscheid maken tussen TV voor werk en privé. Maar we hebben bij internetgebruik gezien, dat dat onwerkbaar is: opeens had iedereen internet voor zijn werk nodig.
@Eilander: Tot zover mijn gratis advies aan je kerkverband.[/quote]
Ik ben het al wéér helemaal met je eens