Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
Maarten, we zijn vreselijk off-topic, maar je brengt me tot wanhoop.
Wie ben je nu eigenlijk?
Je nieuwste avatar (welke eigenlijk inmiddels?) is ook al niks.
Wie ben je nu eigenlijk?
waar sláát dat nou weer op?Luther schreef: Dan zal het raam wel dicht gezeten hebben; dat mag hier onder geen beding.
op mijn slaapkamer staat het raam nooit open, zelfs niet op een kiertje.........het is al kil zát zo met de tocht onder de ramen door.......dank je de koekoek......ik heb geen zin te bevriezen..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Met de auto zeker...Ook zo'n heer des huizes die op zaterdag morgen op tijd de boodschappen doet...Hendrikus schreef:-11,5 vanmorgen toen ik boodschappen ging doen
brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Je zal het er weer even mee moeten doen...jvdg schreef:Maarten, we zijn vreselijk off-topic, maar je brengt me tot wanhoop.
Wie ben je nu eigenlijk?

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Maar dat raam moet open, anders lig je vanaf een uur of vier in de adem van de ander te happen. En stinken dat het dan doet....Rens schreef:waar sláát dat nou weer op?Luther schreef: Dan zal het raam wel dicht gezeten hebben; dat mag hier onder geen beding.
op mijn slaapkamer staat het raam nooit open, zelfs niet op een kiertje.........het is al kil zát zo met de tocht onder de ramen door.......dank je de koekoek......ik heb geen zin te bevriezen..........

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
kijk, en dáár heb ik nou helemaal geen last van in m'n uppie..........Luther schreef:Maar dat raam moet open, anders lig je vanaf een uur of vier in de adem van de ander te happen. En stinken dat het dan doet....Rens schreef:waar sláát dat nou weer op?Luther schreef: Dan zal het raam wel dicht gezeten hebben; dat mag hier onder geen beding.
Moderatorbericht:
Ik zag pas in een of ander blaadje wel een erg geschikte foto.Luther schreef:Je zal het er weer even mee moeten doen...jvdg schreef:Maarten, we zijn vreselijk off-topic, maar je brengt me tot wanhoop.
Wie ben je nu eigenlijk?

z'n EIGEN foto soms?????Zita schreef:Ik zag pas in een of ander blaadje wel een erg geschikte foto.Luther schreef:Je zal het er weer even mee moeten doen...jvdg schreef:Maarten, we zijn vreselijk off-topic, maar je brengt me tot wanhoop.
Wie ben je nu eigenlijk?
Moderatorbericht:
Vanmorgen voor ik van huis ging eerst op internet gekeken. Ja, de bussen rond Amersfoort zouden gewoon rijden.
Half uur staan wachten en vervolgens was ik het zat.
Chef gebeld en ik werk nu gewoon op het bureau bij mij in het dorp.
Vanmiddag lekker thuis gelunched.
Voor komende dagen ook een en ander geregeld.
Oud en nieuw niet meegerekend is dit mijn laatste werkdag voor 2009.
Half uur staan wachten en vervolgens was ik het zat.
Chef gebeld en ik werk nu gewoon op het bureau bij mij in het dorp.
Vanmiddag lekker thuis gelunched.

Voor komende dagen ook een en ander geregeld.
Oud en nieuw niet meegerekend is dit mijn laatste werkdag voor 2009.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Hm ja, ik werk lekker vanaf thuis. Vanochtend (omdat het gisteren niet lukte) van Sprang-Capelle naar Arnhem gegaan.... vanwege de verwachte sneeuw vanmiddag ben ik blij dat ik lekker naar huis ben gegaan. Treinen reden al nauwelijks en als er dan ook nog eens sneeuw komt wordt het helemaal een drama.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
maandag 21 december en dinsdag 22 december 2009
Komende nacht trekt een volgend gebied met sneeuw naar alle waarschijnlijkheid over het zuidoosten van het land. In de loop van de nacht en dinsdagochtend bestaat er in die regio ook kans op IJZEL. Het kan dan ook weer verraderlijk glad worden. Er zijn vooral in het noordwesten opklaringen en kan er lokaal mist voorkomen. Het vriest licht tot matig. In de loop van de ochtend trekt de neerslag naar Duitsland en laat de zon zich even zien. In de middag nadert vanuit het zuiden een volgende storing, die in de namiddag in het zuiden sneeuw geeft. Het kwik ligt landinwaarts net iets onder het vriespunt. Aan zee 1 a 2 graden boven nul. De zuidelijke wind is zwak tot matig rond kracht 3. In de avond breidt de sneeuw zich noordoostwaarts over het land uit.
Komende nacht trekt een volgend gebied met sneeuw naar alle waarschijnlijkheid over het zuidoosten van het land. In de loop van de nacht en dinsdagochtend bestaat er in die regio ook kans op IJZEL. Het kan dan ook weer verraderlijk glad worden. Er zijn vooral in het noordwesten opklaringen en kan er lokaal mist voorkomen. Het vriest licht tot matig. In de loop van de ochtend trekt de neerslag naar Duitsland en laat de zon zich even zien. In de middag nadert vanuit het zuiden een volgende storing, die in de namiddag in het zuiden sneeuw geeft. Het kwik ligt landinwaarts net iets onder het vriespunt. Aan zee 1 a 2 graden boven nul. De zuidelijke wind is zwak tot matig rond kracht 3. In de avond breidt de sneeuw zich noordoostwaarts over het land uit.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Bert Mulder
- Contacteer:
Tja, en het weer voor Edmonton Alberta Canada:
Current Conditions
Observed at: Edmonton City Centre Airport 2:16 PM MST Monday 21 December 2009
Condition:Light Snow Temperature:-12.7°C Pressure / Tendency:100.0 kPa / Visibility:15 km Humidity:86% Wind Chill:-20 Dew Point:-14.5°C Wind Speed:ENE 15 km/hForecast
Issued: 11.00 AM MST Monday 21 December 2009
Today:Snow. Amount 5 cm. High minus 10. Tonight:Periods of snow. Amount 2 cm. Temperature steady near minus 14. Tuesday:Periods of light snow ending late in the morning then cloudy with 40 percent chance of flurries. Temperature falling to minus 17 in the afternoon. Wednesday:Sunny. Low minus 21. High minus 12. Thursday:Sunny. Low minus 15. High minus 1. Friday:Sunny. Low minus 7. High minus 4. Saturday:Sunny. Low minus 13. High minus 4. Sunday:Sunny. Low minus 13. High minus 7.
Historical Data
Yesterday Max:-7.2°C
Min:-16.7°C
Precip.:0.0 mm
Normals Max:-7°C
Min:-18°C
Today Sunrise:8:48
Sunset:16:16
Current Conditions
Condition:Light Snow Temperature:-12.7°C Pressure / Tendency:100.0 kPa / Visibility:15 km Humidity:86% Wind Chill:-20 Dew Point:-14.5°C Wind Speed:ENE 15 km/hForecast
Today:Snow. Amount 5 cm. High minus 10. Tonight:Periods of snow. Amount 2 cm. Temperature steady near minus 14. Tuesday:Periods of light snow ending late in the morning then cloudy with 40 percent chance of flurries. Temperature falling to minus 17 in the afternoon. Wednesday:Sunny. Low minus 21. High minus 12. Thursday:Sunny. Low minus 15. High minus 1. Friday:Sunny. Low minus 7. High minus 4. Saturday:Sunny. Low minus 13. High minus 4. Sunday:Sunny. Low minus 13. High minus 7.
Historical Data
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
een paar graden kouder, maar verder lijkt het best wel op NederlandBert Mulder schreef:Tja, en het weer voor Edmonton Alberta Canada:
Current Conditions
Historical Data

Bert, hoe worden bij jullie de wegen onderhouden wat sneeuw en gladheid betreft? En heeft iedereen een gemotoriseerde prive-sneeuwschuif?
- Bert Mulder
- Contacteer:
lolZita schreef:een paar graden kouder, maar verder lijkt het best wel op NederlandBert Mulder schreef:Tja, en het weer voor Edmonton Alberta Canada:
Current Conditions
Historical Data
Bert, hoe worden bij jullie de wegen onderhouden wat sneeuw en gladheid betreft? En heeft iedereen een gemotoriseerde prive-sneeuwschuif?

Ik heb er wel een voor onze oprijlaan - een John Deere trekkertje met 'snowblade' erachter... en een 'loader' voorop...
Maar, verder zijn ze hier aardig efficient met het sneeuwruimen. Onze weg wordt meestal in 48 uur na de sneeuwval gedaan, grotere wegen in de eerste 24 uur... Er wordt hier niet al te veel zout gebruikt, mede om de lage temperaturen hier, dan werkt zout niet al te veel, zand (heel fijn grind eigenlijk) werkt dan veel beter..
Verder zul je vinden dat de lucht hier veel droger is normaal.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
De gegevens van weerstation Lauwersoog (ligt hier vlakbij, dus representatief voor Moddergat) op dit uur van de dag:
z.o. wind kracht 3, temperatuur -1,2 bij 94% luchtvochtigheid (luchtdruk wordt helaas niet opgegeven)
z.o. wind kracht 3, temperatuur -1,2 bij 94% luchtvochtigheid (luchtdruk wordt helaas niet opgegeven)
Moderatorbericht: